čtvrtek 20. června 2019

Dermalogica Must Haves! + recenze novinek & sleva

Léto už je v podstatě tady, takže jsem naprosto samovolně, a ne úplně záměrně, přešla z článků o dekorativní kosmetice k těm víc skincare. Dnes tomu nebude jinak, protože pro vás mám moje nejoblíbenější produkty od značky Dermalogica a také recenzi několika novinek! No a samozřejmě i slibovanou slevu na nákup. :)


A slevovým kodem začneme. Od 20.6. do 25.6. na oficiálním eshopu získat slevu 15% při zadání kodu LUCIE15. Myslím, že vás sleva potěší, protože se mě na slevu na tuhle značku už ptalo poměrně dost z vás. :)

Je pravda, že můj start s Dermalogicou byl pozvolný a ty svoje produkty jsem musela teprve objevit. Zato teď už jich je poměrně dost a pokud mám vybrat to naprosto nejlepší, co mé pleti perfektně sedí a rozhodně chci mít tyhle kousky na své kosmetické poličce v koupelně, jsou to tyhle:

Pomyslné první místo má u mě hydratační a pečující krém Dermalogica *Skin Smoothing Cream. Je to rozhodněte nejlepší krém, jaký jsem kdy měla. Dokáže nejen hydratovat, ale také opravdu pleť vyhlazuje a z dlouhodobého hlediska i zklidňuje. Je to proto, že obnovuje lipidovou vrstvu a ochrannou bariéru pleti. Takže pokud používáte například kyseliny, nebo vitamín A a vitamín C v péči o pleť, budete chtít krém, který je hedvábně jemný, obnovuje, hydratuje a zároveň pleť nezatěžuje a nedráždí. A to všechno umí Skin Smoothing Cream.



V porovnání s *Intensive Moisture Balance krémem mi přijde vhodnější na normální a smíšenou pleť. Intensive Moisture Balance zase na pleť sušší a hodně dehydratovanou, protože ho na pleti víc cítím a pomaleji se vstřebává. Spíš mi přijde hydratační, než pečující a pro můj typ pleti spíš přes zimu.  Rozhodně je to výborný krém, ale vhodnější dle mého názoru spíš na suchou pleť. Naopak *Calm Water Gel na pleti skoro necítíte, jen lehce hydratuje, nezatěžuje a zklidňuje a mám ho tak ráda hlavně v létě přes den. Navíc miluju levandulovo ovesnou parfemaci Ultra Calming řady!



Další recenze značky Dermalogica:




Na druhé místo musím dosadit *Biolumin C sérum. Je to zejména proto, že to je první produkt s vitamínem C, který mi neucpává póry, což jak jsem zjistila, většina produktů s vitaminem C dělá mé pleti. Nevím proč tomu tak je, protože se to děje i v případech, kdy vitamín C není v olejové formě. Tohle sérum s vitaminem C od Dermalogica ale oleje neobsahuje vůbec, zato obsahuje kyselinu mléčnou, kterou už asi znáte z mého článku o kyselinách. Sérum působí komplexně, rozjasňuje, pleť jemně vyhlazuje a dělá ji prostě hezčí a výsledek je viditelný.

Je velmi lehké, skvěle se roztírá, i vstřebává, po chvíli na pleti není cítit. Právě tohle lehké složení a zároveň viditelné účinky, dělají z Biolumin C séra skvělého adepta i pro pleť smíšenou, mastnou a problematickou, která ovšem rozzáření a ochranu pleti před předčasným stárnutím, potřebuje také. Minimálně ta moje. :)) Suchá pleť si tohle sérum ovšem zamiluje úplně stejně..



Na třetí místo bych zařadila jeden z mých nejnovějších přírůstku, peelingový přípravek *Multivitamin Thermofoliant. Obsahuje několik druhů peelingu - kyseliny, enzymy, mechanický peeling.. Kromě toho je zahřívací, takže při jemné masáži na pleti začne hřát. Používám ho na suchou pleť, kdy peeling pár minut krouživými pohyby roztírám po pleti a pak nechám pár minut působit. Působit ho nechávám také proto, že obsahuje enzymatické složky a někde jsem četla, že enzymy potřebují chvíli času na to, aby začaly fungovat.  Po umytí je pleť neskutečně hebká, neskutečně fresh a neskutečně měkká a pružná. Mockrát neskutečně, ale je to tak. :)

I přes vysoký obsah kyselin a enzymů není pleť po použití podrážděná, takže předpokládám dobrou snášenlivost obecně. Při používání jednou týdně jsem si všimla, že je moje pleť lépe a více do hloubky vyčištěná a celkově se zlepšila textura pleti. Troufnu si říct, že je Multivitamin Thermofoliant jeden z nejlepších a nejúčinnějších pleťových peelingů. Suchá a citlivá pleť bude muset být opatrnější, možná bude stačit aplikace jednou za dva týdny a nenechávat Thermofoliant na pleti příliš dlouho.



Co samozřejmě nemůže ve výčtu mých oblíbených Dermalogica produktû chybět, je domácí peeling *Rapid Reveal Peel. Také už jsem ho zmiňovala v článku o kyselinách, protože to je nadstandardně účinný a dobrý produkt. Nemusíte se bát vyšší pořizovací ceny, protože v balení máte 10 tubiček s peelingem, jednotlivě zabalených. Obecný návod je, použít tři trubičky tři po sobě jdoucí dny a následně pak jednu tubičku každý týden, nebo podle potřeby, takže vám balení vydrží určitě dva měsíce, což je za domácí peeling přijatelná cena.

Opravdu se jedná o domácí chemický peeling, protože s ničím jiným, běžně prodejným, jsem zatím nedosáhla takových výsledků. V tubičce je průhledná, trochu lepivá, gelová tekutina, kterou si aplikujete na pleť obličeje, případně i na krk a dekolt. Při první aplikaci mě pleť nepatrně štípala v místech, kde jsem měla drobné oděrky, například okolo nosu. Měla jsem v té době totiž rýmu, ha ha :) Jinak jsem měla pleť bez většího podráždění a to i přesto, že jsem několikrát místo doporučovaných dvou, třech minut, měla peeling na pleti klidně patnáct, protože jsem na něj prostě zapomněla... Ani po první aplikaci jsem neměla pleť začervenalou víc, než ji mívám po klasickém mytí a čištění pleti.


Po třech aplikacích se doopravdy začne objevovat vaše hezčí a rozzářenější pleť, protože se zbavíte veškerých odumřelých kožních buněk, pleť nastartuje obnovu a regeneraci a doslova se rozzáří. Kromě toho je samozřejmě i vyhlazená, protože dokonale vyčištěná pleť je zároveň pleť bez textury a menších pupínků. Nicméně, aby nedošlo k omylu, považuji tenhle peeling spíš za doplněk péče pro normální až suchou pleť, která často vypadá mdle a chce se zbavit šupinek.

Pokud chcete peelingem bojovat s akné a texturou, Rapid Reveal Peel vám neublíží, ale zároveň není účinnější, než dobře zvolená kyselina, která je vyloženě určena na mastnou a problematickou pleť. Rapid Reveal Peel je vynikající produkt a zejména ho oceníte v případě, že vás trápí nemizející šupinky.



Na pátém místě, i když by možná bylo lepší říct, že je to prostě pátý vybraný oblíbený produkt :), je Dermalogica *Daily Superfoliant. Tenhle sypký peeling je určení ke každodennímu použití a existuje i jeho ještě o trochu jemnější verze *Daily Microfoliant. Obsahuje aktivní černé uhlí a velmi jemné částečky, díky kterým se stará o šetrnou exfoliaci pleti a to včetně pleti suché a citlivé. Já jsem si ho oblíbila nejen proto, že je po použití pleť jemná a stará se o to, aby zůstala čistá, ale i proto, že se tahle sypká forma peelingu skvěle hodí do odličovacích olejových balzámů.

Tuhé olejové balzámy patří k mým nejoblíbenějším, i když už jsem si zvykla i na tekuté odličovací oleje. Odličovací balzámy nikam nestékají, dobře se dávkuje jejich množství a můžete si do nich přidat právě i jemný peeling, jako je Dermalogica Superfoliant. Získáte tak produkt dva v jednom  -důkladně odlíčíte všechen makeup, oleje a SPF a zároveň se postaráte o exfoliaci pleti v jednom kroku.


Mých top pět produktů tedy už znáte a já volně navážu na odličovací olejový balzám Dermalogica *PreCleanse Balm. Tenhle balzám je v tubě a je opravdu hutný a bohatý, nebo jak bych měla přeložit rich.. :) Odličuje pleť výborně, zvládnu s ním odlíčit i oči a nepálí mě v nich, což je skvělé, protože tekutý olejový odličovač PreCleanse mě pálil. Na řasenku si ale přece jen beru ještě dvoufázový odličovač očí, protože i když to PreCleanse Balm zvládne, trvá to s ním déle.

Makeup a ostatní nečistoty z pleti stáhne skvěle. Na pleti zanechává nepatrný mastný film, takže pokud olejové odličovače smýváte ve sprše vodou, určitě ho ucítíte. Pokud olejové odličovače z pleti sundaváte mokrou žínkou, nebo ručníčkem, mastný film téměř není cítit. Čistě subjektivně, s mou problematickou pletí mám raději odličovače, které nenechávají na pleti film žádný, na druhou stranu, druhým krokem po odlíčení je čištění, a dobrý cleanser si se zbytkem balzámu bez problému poradí. 



PreCleanse Balm se prodává spolu s gumovou rukavicí, se kterou pak můžete balzám do pleti vmasírovat. Rukavice je boží a navíc má na druhé straně masážní část, která je úplně stejně boží. :)) Silikonovou rukavici můžete samozřejmě používat nejen s balzámem, ale i s čistícím gelem, nebo dalšími přípravky. Protože je silikonová rukavice poměrně hustá, nejprve si balzám, nebo čistící gel rozetřu v dlaních a pak na obličej. Až potom nasadím rukavici a masíruji pleť obličeje. Když produkt aplikuji přímo na silikonovou rukavici, není aplikace tak rovnoměrná.


Po odličování je čas na čistící gel a já jsem zkoušela i novinku *Intensive Moisture Balance Cleanser. Ten patří ke stejnojmennému pleťovému krému Intensive Moisture Balance, který jsem zmiňovala na začátku článku. Tohle duo, vlastně i samotný tenhle čistící gel, je vhodný na pleť suchou a dehydratovanou. Slibuje dlouhodobou hydrataci, obnovu lipidové vrstvy, jemnou pleť a příjemný pocit z ní. Je to v podstatě velmi lehký krémový cleanser a za mě i dost basic, ale v dobrém slova smyslu.

Opravdu hydratuje, minimálně to tedy cítím na mé smíšené pleti, ale nezatěžuje a pleť je po něm příjemně vyčištěná a svěží, bez pnutí, podráždění, nebo vysušení. Jediné, co bych mu vytkla, je smývání. Trvá mi to s ním totiž o malou chvilku déle, než jsem zvyklá.


Novinkou, která má přijít v péči o pleť na vyčištěnou pleť, tedy po cleanseru, je esence/lotion *Redness Relief Essence. Líbí se mi její popis - lehká jako tonikum, účinná jako sérum. :) Jedná se o mléčnou vodičku z řady Ultra Calming, která má pečovat o citlivou pleť, redukovat začervenání a pomoct s pnutím a nepříjemnými pocity, které mívá suchá a přecitlivělá pleť. Navíc krásně voní po bylinkách, ovsu a snad i levanduli, podobně jako Calm Water Gel.

Esence vyrovnává balanc pleti a není vůbec mastná, čehož jsem se nevím proč bála, možná kvůli deklaraci olejů ve složení. :) Po zaschnutí není na pleti cítit. Pleť je stále cítit jako pleť, čistá, vyvážená. Moc příjemná je Essence právě v kombinaci s čistícím gelem Intensive Moisture Balance a krémem Calm Water Gel. Tahle kombinace je na pleti lehká jako peříčko, skoro o ní nevíte a přesto je pleť pružná a svěží.

Tuhle novinkovou esenci jsem si zamilovala díky textuře, vůni i tomu, jak moc je mi na pleti příjemná. Za mě tedy velké ano! Esenci bych dávala po clenseru na tonikum, nebo místo něj, a následně pokračovala s kyselinou/sérem/krémem (v tomto pořadí) tak, jak jste zvyklí.


A moje otázka na závěr zní, co je váš must have od značky Dermalogica a používáte esence? Co na tenhle poměrně nový (korejský) krok v péči o pleť říkáte a máte už nějakou oblíbenou esenci/lotion? :) Dejte mi vědět a já doufám, že se vám článek líbil, že se bude hodit i sleva a děkuji za Vaši pozornost. Hezký zbytek dne a zase příště!


*PR vzorky - produkty zaslané k nezávazné recenzi - O mně
**Tento článek vznikl ve spolupráci se značkou Dermalogica, všechny názory a zkušenosti jsou moje.