čtvrtek 20. července 2017

Lipstick TAG || Vše o produktech na rty

Asi neexistuje ikoničtější kosmetický produkt, než je rtěnka. Ne nadarmo se v kosmetickém světě přirovnává červená rtěnka k malým černým šatům v oblékání. Ze svého okolí vím, že průměrně mají běžné ženy ve své sbírce zhruba pět až deset rtěnek. To se ale bavíme o běžné ženě. Co si budeme povídat, dnešní článek bude číst spíš spousta nadšenějších žen, které doma mají rtěnek desítky. A já se hrdě řadím k vám!

tag o rtenkach otazky

Většinou prohlašuji, že můj nejoblíbenější kosmetický produkt je bronzer, ale při přípravě tohoto článku jsem zjistila, že má sbírka rtěnek je přinejmenším pořádná. :) Na moji obhajobu ale musím říct, že bez rtěnky mě snad nikdy nepotkáte a pokud ano, ozvěte se a já si napíšu černý puntík. :)) Při hledání otázek do TAGu jsem jich našla spoustu v různých variantách. Otázky do tohoto článku jsem tedy poskládala z různých kosmetických, českých i zahraničních, blogů a snad se vám bude líbit ten dnešní stejně, jako ten minulý o paletkách očních stínů (tady). Milovnice produktů na rty si určitě přijdou na své! :)
  1. Lesk nebo rtěnka?
  2. Používala jsi máminy rtěnky, když jsi byla malá?
  3. Kolik ti bylo, když sis koupila první rtěnku?
  4. Vzpomeneš si, jaká byla tvá první rtěnka?
  5. Kolik máš doma rtěnek?
  6. Kolik máš doma tekutých rtěnek?
  7. Kolik máš doma lesků na rty?
  8. Jakou rtěnku sis pořídila jako poslední?
  9. Nejdražší rtěnka?
  10. Nejlevnější rtěnka?
  11. Nejoblíbenější rtěnka?
  12. Nejoblíbenější lesk na rty?
  13. Růžové, nude nebo rudé rty?
  14. Barva, kterou bych si na rty nikdy nedala?
  15. Používáš konturovací tužku?
  16. Používáš štěteček na nanášení rtěnek?
  17. Používáš rtěnky v tužce?
  18. Co říká tvůj manžel na to, že nosíš rtěnky?
  19. Rtěnky, o kterých se příliš nemluví?
  20. Nejdivnější věc o tobě a rtěnkách?
tag o rtenkach rtenky a lesky

1. Lesk nebo rtěnka?

Rozhodně rtěnka. Lesky moc nevyhledávám, protože mi většinou vadí to, že lepí a nic nevydrží. Mám na rtech ráda pigmentované produkty a když už chci něco lesklého, sahám častěji po olejích, nebo gelových/sheer rtěnkách.

tom ford rtenka

2. Používala jsi máminy rtěnky, když jsi byla malá?

Téměř určitě jsem si jistá, že nepoužívala. Rtěnky jsem začala aktivně nosit až později, myslím, že okolo šestnácti nebo sedmnácti, a tou dobou už jsem u rodičů nebydlela.

3. Kolik ti bylo, když sis koupila první rtěnku?

Řekla bych, že mi mohlo být patnáct, ale jistá si tím nejsem. :)

4. Vzpomeneš si, jaká byla tvá první rtěnka?

Na značku si sice nevzpomenu, ale vím, že to byla nějaká hodně světlá korektorová nude. Když mi bylo patnáct, tahle barva byla v kurzu. Úplně nejlépe pak vypadala k hodně opálené pleti, čehož jsem dosahovala občasnou návštěvou solárka. :) Takový ten teenage evergreen...

5. Kolik máš doma rtěnek?

Zákeřná otázka, kvůli které jsem strávila celé jedno odpoledne reorganizací mé kosmetické sbírky. Celkem mám doma 90 rtěnek, z čehož je 72 klasických, 10 v tyčince, jako jsou například Colour Pop Lippie Stix, Revlon Ultra HD a tak dále a nakonec 8 rtěnek v tužce - třeba Art Sticky od Bobbi Brown, Velvet Matte Lip Pencil od Nars a podobně.

tag o rtenkach

6. Kolik máš doma tekutých rtěnek?

Tekutých rtěnek mám doma 48. Drtivá většina z nich je klasická tekutá matná, ale najdou se i tekuté rtěnky, které nezasychají, třeba Revlon, Melted od Too Faced, nebo nově také matné shakery od Lancome. 

7. Kolik máš doma lesků na rty?

Lesků na rty mám celkem 18, což je myslím jasným důkazem, že lesky na rty prostě nevyhledávám. Tedy minimálně ne tolik, jako rtěnky. :) Z celkového počtu jsou dva z nich lesky na zvětšení objemu rtů, které mám moc ráda a nepočítala jsem do tohoto součtu mé oblíbené oleje na rty. Což by bylo ještě plus sedm dalších kousků.

lesky na rty mac too faced laura mercier

8. Jakou rtěnku sis pořídila jako poslední?

Poslední jsem si pořídila rtěnku Tom Ford z kolekce Lips&Boys. Nekupovala jsem si ji, ale dostala, protože během VIP dnů se značkou Tom Ford v Douglasu v OC Nový Smíchov byla akce, kdy při nákupu Tom Ford nad tři tisíce dostanete rtěnku zdarma. Zdarma, ehm... :) Každopádně je to odstín 82 Alexander a je to opět nude a je překrásná. A pokud netušíte, tak Alex se jmenuje můj syn. Takže když jsem si nemohla ze všech těch desítek odstínů vybrat, vzala jsem ji právě podle jména. Pod jménem manžela se totiž ukrýval pěkně ošklivý odstín, takže jsem zkusila syna, ha ha.


tom ford rtěnka alexander

9. Nejdražší rtěnka?

Opět a jak jinak než Tom Ford. Klasická krémová rtěnka v ikonickém obalu za neuvěřitelných 1400,-. Kam se hrabou všechny rtěnky od Diora, Chanelu, Guerlainu a Estée Lauder. :)

tom ford rtenka

10. Nejlevnější rtěnka?

Upřímně si nejsem vůbec jistá. Ceny na internetu se různí a těžko říct, která z nich byla nejlevnější. Takže skupinově bych jmenovala rtěnky Catrice, Rimmel, Barry M, Sleek, Milani, nebo Avon..

tag rtenky nyx sleek barry m

11. Nejoblíbenější rtěnka?

Nejoblíbenější rtěnku nemám. Ani si nemyslím, že to lze. Pokud máte doma rtěnek deset, asi je možné mít jednu oblíbenější než jinou, ale při množství, které mám doma já, to nezvládnu definovat. Miluji nude a růžové rtěnky, ale favoritů je víc. Většinou je oblíbená ta, kterou jsem si koupila naposledy. Tu pak mám tendence nosit častěji, ale nejoblíbenější bych ji nenazvala. Nejoblíbenějšími rtěnkami obecně jsou ty od značek Estée Lauder, nebo v poměru ceny a výkonu Urban Decay.

oblibene rtenky estee lauder

12. Nejoblíbenější lesk na rty?

Nevím, jestli se dají počítat jako lesky, ale já jsem je do této kategorie zařadila. Nejoblíbenější skoro lesk na rty je bez všech pochybností Clarins Instant Light Lip Perfector. Mám tři odstíny a až je dodělám, jako že se mi to kupodivu opravdu povede, koupím si je znovu a přihodím i další odstíny.

lesky na rty clarins

13. Růžové, nude nebo rudé rty?

Těžká otázka, protože rtěnky opravdu velmi často střídám a nebojím se barev. Nejčastěji ale nosím nude odstíny, což je stejně pořád široký pojem. Tělová nude, béžová nude, růžová nude, růžová, korálová... :) Mám je ráda všechny! Zajímalo by mě, kolik z vás se striktně drží jedné jediné barvy/škály barev, nechce se mi totiž věřit, že to aspoň půlka z vás nebude mít stejně jako já, tak mi dejte vědět!
rtenky

14. Barva, kterou bych si na rty nikdy nedala?

Jako maminka a manželka musím na veřejnosti působit alespoň trochu důstojně. Stačí můj komplet potetovaný manžel...:) Už takhle mívají mladé maminky problém, že je autority neberou vážně. A nedokážu si představit, jak by mě brali v nemocnici, školce, nebo u doktora, kdybych přišla se zelenou rtěnkou. :) Osobně se mi tyhle trendy vůbec nelíbí a moc jim nerozumím. Pokud vás to baví, směle do toho, já se ale budu držet klasiky. Žádnou žlutou, tyrkysovou, zelenou, černou ani bílou rtěnku tak v mé sbírce nenajdete.

YSL rtenky yves saint laurent

15. Používáš konturovací tužky na rty?

Velmi zřídka a jen v případě, že je to nutné kvůli rtěnce, nebo výslednému looku. Nejčastěji používám jen jednu v odstínu mých rtů a tak jich ani nepotřebuji mít dvacet. V současné době jsem zredukovala počet konturovacích tužek na cca pět, kde mám několik nude odstínů a několik červených. Dobrá rtěnka podle mě konturovací tužku nepotřebuje, nerozpíjí se a nerozmazává a dobře drží i bez ní. Občas ji použiji v případě, že chci mít dokonalé rty a barva rtěnky je hodně tmavá nebo výrazná.

16. Používáš štěteček na nanášení rtěnek?

Většinou ne, jsem na to líná. Co víc k tomu dodat...

17. Používáš rtěnky v tužce?

Ano a ačkoliv jich nemám moc, mám je ráda. Budu si muset rozšířit sbírku.... :) Vlastně je to super praktický nápad. Rtěnka a konturovací tužka v jednom! Nicméně klasická rtěnka je prostě klasická rtěnka.

rtenky v tuzce bobbi brown nars

rtenky v tuzce maybelline

18. Co říká tvůj manžel na to, že nosíš rtěnky?

Z aktivního pusinkování na ulicích po pár letech manželství (a dítěti/dětech) většina z nás vyroste, takže rtěnky nejsou žádný problém. :) Na rtěnky manžel neříká v podstatě vůbec nic, pokud se obtiskují, řeknu mu, aby si případně otřel pusu a tím celá kauza rtěnka končí. A pokud je otázka mířena spíš na to, jestli se manželovi namalovaná pusa líbí, pak je odpověď ano. Celkově se mu líbím víc namalovaná (což je v pořádku a naprosto logické :)), takže se mu líbí i rtěnky. Kupodivu mi většinou komentuje jen ty něčím zajímavé a takové, o kterých si myslím, že se obecně chlapům líbit nebudou. Naposledy mi pochválil Kat Von D Requiem. :)

19. Rtěnky, o kterých se příliš nemluví?

Přemýšlela jsem a asi by se mohlo víc mluvit o rtěnkách Sleek. Mají bezvadnou texturu, jak ty matné, tak ty krémové, velmi dobře drží a já je nosím moc ráda. I výběr odstínů je fajn. Eshopů, které Sleek prodávají navíc už najdete víc než dost.

rtenky sleek

20. Nejdivnější věc o tobě a rtěnkách?

Hodně random otázka a tak nějak nevím, na co bylo při vymýšlení otázky myšleno. :) Každopádně já asi zmíním jednu zvláštní věc o MAC rtěnkách. Pokud mě sledujete už nějakou dobu, asi jste zaznamenali, že rtěnky MAC nepatří k mým oblíbeným a většiou je hodnotím spíš vlažně, nebo podprůměrně. Přesto je MAC značkou, od které mám doma v současné době nejvíc rtěnek a už jsem jich zvládla několik během posledních pár let spotřebovat. Proč tomu tak je nevím. Asi mě něco nutí je stále kupovat.. ha ha :)

rtenky mac

To byla tedy poslední otázka a dnešní článek máme za sebou. Snad jste se pobavili a třeba i zasmáli. Pokud budete chtít, vyberte si nějakou otázku z tohoto TAGu a odpovězte mi na ní do komentářů! Třeba kolik rtěnek máte doma vy a co na nošení rtěnek říkají vaši chlapi! :) A pokud jste blogerka, neváhejte se k TAGu přidat, pokud vás jen trochu zajímá. .) Mějte se krásně! L.

26 komentářů:

  1. Lucko, to mi nedělej :D jinak opět slast pro oči i mozek :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teda to je skvělý článek! Jinak já mám asi tak 30 rtěnek a chlap ze mě někdy roste :D.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, to se tak krásně čte :) Já právě moc rtěnková nejsem, dřív jsem je milovala a kupovala je pořád, a nebála jsem se ani výrazných odstínů... Ale nějak jsem z toho asi vyrostla :) Teď se držím nude klasiky a doma jsem si nechala jen moje nejoblíbenější kousky, a moc jich nepřibývá :/ Občas si říkám, že je to škoda, ale prostě radši investuju do paletky stínů nebo pořádného rozjasňovače, než do rtěnky. Možná je to i proto, že mám divnou pusu, a nemám úplně jasnou konturu, takže se mi rtěnky i blbě nanášejí :D

    since-2015.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já právě investice do kosmetiky rozděluji a myslím, že paletek stínů, i rozjasňovačů mám taky už dost... Ale rtěnka je pro mě taková klasika :-)

      Vymazat
  4. Moc krásný článek a WOW tolik krásných rtěnek! Tvou sbírku ti závidím :)

    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětVymazat
  5. Wow! 90 rtěnek, no to je teda mega sbírka! :) Taky mám ráda hodně nude a takové růžové :)) No prostě nádhera ty tvé fotky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! Jsem ráda, že se článek líbí! :-)

      Vymazat
  6. Krásný článek :) Moc se mi líbí, jak jsi jej zpracovala!

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek!!! Měla jsi započítat těch 7 olejů a vyhrála bych tvou tipovací soutěž:-D Já jsem velmi dlouho a velmi vážně přemýšlela, jaké rtěnky mám nejraději a trochu se to bojím napsat:-) Myslím, že mám doma přes 60 kousků a mám doma fakt téměř všechny značky, které stojí za zmínku, ale nejraději mám jeden exemplář Heleny Rubinstein a pak (Holy Shit:-))) od Borjouis ty tekuté matné:-)
    Jinak mě hrozně překvapilo, že ti ten matný shaker na rtech nezaschne, protože mně ano?!? Budu to zase muset zkusit znovu a víc se na to zaměřit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matné tekuté od Burjois? Ty jsem úplně zazdila, ani snad nevím, jak vypadají :-))) mrknu se na to schválně. :-) vím, že bys mi nedoporučila něco špatného a věřím, že ti ty Shakery sedí, ale prostě je to tak - kosmetika může být extrémně individuální. A já se s tímto konceptem minula. :-)

      Vymazat
  8. Och, práve sa na mojom wishliste ocitlo niekoľko ďalších rúžov :D
    a tie tvoje fotky sú proste dokonalé ♥

    OdpovědětVymazat
  9. N Á D H E R A !!!
    A pastva pre oči :).
    Produkt tohto typu je môj naj, ja z domu bez rúžu neodídem ani náhodou, aj keď sa samozrejme na Teba nechytám.
    Zaujala ma hneď odpoveď na začiatku, asi č. 2, a to, že si nebývala u svojich rodičov keď si mala 16-17.
    Ja mám doma +- cca 30 kusov, z toho takých 20 je červených, takže moja orientácia je jasná. Z toho sú matné asi 2, vôbec sa mi nehodia, zostarujú ma.
    Lesky na pery zásadne nenosím, vadí mi konzistencia, lepkavosť, všetko.Tekutým sa snažím vyhýbať tiež :).
    Takže, stará dobrá klasika :)). Najlepšie mi sedia Rouge Dior v tesnom závese za nimi Estee Lauder :))).

    Úžasné fotky, ako vždy !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se článek líbil :-)) Psala jsem ho doslova s láskou. :-) Je pravda, že matné rtěnky dělají rty sušší a můžou pak vypadat starší, takže pokud je nemáš ráda, chápu :-) Dior rtěnky jsou opravdu fajn, ale nám to naopak, protože jsou až po těch od Estée Lauder, ty jsou obecně snad moje nejoblíbenější ve sbírce :-)

      Vymazat
  10. Pro inspiraci jsem se podívala na tvou sbírku rtěnek, jestli v ní náhodou nenajdu odstín, který už dlouho a bezúspěšně sháním, bohužel ho také nemáš. Proběhla jsem několik parfumerií a nic. Asi dopadnu tak, že si ze zahraničí nechám dovést 15 podobných odstínů rtěnek a budu doufat, že alespoň jedna z nich bude mít v reálu přesně ten odstín, který si přeji. Zamilovala jsem si odstín ve stylu Bite Beauty - Thistle, případně Cava, kdyby se ti náhodou vybavila podobná rtěnka, budu ráda, už jsem opravdu zoufalá :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A koukala si na NYX Thalia? Mrkla jsem na swatche té Thistle a přijde mi, že by to mohlo být hodně podobné a hned jsem si vzpomněla, že mám doma právě odstín Thalia. :-) ale co si budeme povídat, najít podobný odstín na základě fotek z internetu, když nemám Thistle v ruce, je dost obtížné ;-)

      Vymazat
    2. Děkuji za tip, skočím se do Nyxu mrknout, na některých fotkách vypadá podobně :)

      Vymazat
  11. Úchvatná sbírka! Rtěnky, to je moje, já jich mám ještě víc (kolik přesně radši počítat nebudu, ale jsou všude :D). Jednu nejoblíbenější rtěnku nebo značku bych taky nedokázala vybrat, každopádně můj nejdražší kousek je asi od Diora, nejlevnější asi Essence. A jedna z prvních rtěnek byla od Rimmelu taková třpytivá, pamatuju si že tehdy jsem ji spotřebovala celou! To už se dnes asi "nepoštěstí" :). A kupodivu docela souhlasím s tím MACem, mám od nich taky docela dost rtěnek a zrovna nedávno jsem přemyšlela o tom že vlastně nejsou takové terno :). Jako není to katastrofa, ale mám určitě lepší doma. Docela mě zklamala např. Liptensity, neumím to přesně definovat, ale není to úplně ono :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda! Ty musíš mít pořádnou sbírku :))) Pravá kosmetická nadšenkyně se prostě pozná :) Já jsem nějaké rtěnky také spotřebovala - když jsem měla dvě tři maximálně, teď už je to tedy o dost těžší, to se musí nechat, v podstatě nemožné ;-) ale když jsem teď procházela sbírku, našla jsem minimálně deset kousků, které jsou spotřebované že už zbývá třeba jen jeden cm, a to se taky počítá, ne? :)

      Vymazat
    2. To rozhodně :)! Hlavně že nám to dělá radost :)

      Vymazat
  12. Ahoj Luci, Tvůj blog je jako cukrárna! Resp. pralinkárna - á la výběr toho nejlepšího :D Fotky bájo a zajímavá témata. Oceňuji, že u Tebe nacházím to něco extra. Proto vždycky zajásám, když publikuješ spešl články o životě, poodhalíš zákulisí blogování a tak. Každopádně zpět k tomuto TAGu. *Rtěnky* Každý jich má tuny...já bohužel ne :D Mám extra suché rty, hned šupinky, pak si je dokoušu a pořád dokola. A cokoliv co na ně dám barevného se to ještě zhorší. Zkoušela jsem i všemožné balzámy, co všichni vychvalují a nic. Dokonce - co mělo být zázrakem - tak Clarins olej, co nelepí.. omyl LEPÍ :D a stojím si za tím. Koupila jsem si ten malinový a přijde mi i moc převoněný. No nevím, proběhlo zklamání. Čekala jsem asi víc. Nějakou péči to asi přineslo, ovšem do dvou dnů opar. Mám zakleté rty, avšak pořád doufám, že objevím to "něco", co bude produkt pro mě. Já sama tedy vlastním dvě Urban Decay rtěnky. Jednu krémovou z klasické řady a pak jsem si vysnila do nebes chválený odstín Backtalk z řady comfort matte. Musela jsem ho mít, prostě musela. V době nedostupnosti odstínu jsem byla v prodejně a normálně tam byl jeden jediný zatoulaný kousek. Přišlo mi, že tam čeká na mě. A tak ta moje divnost nad divnost je, že se na něj doma chodím dívat a pořád jsem ho nepoužila.. Bojím se, že přijde opět velké zklamání :D Magor! Jinak jsem se dočetla, že už jste se dohodli na jménu pro mimčo. Budeš nás napínat až do konce, zda to bude Ella, Emma, Nella nebo úúúplně něco jiného :D ? Nebo povííš :D :) Každopádně nejvíc komentovaný post to byl :D Ať se Vám hlavně daří holky... S pozdravem *M*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :-) Děkuji za velmi milý komentář, udělala jsi mi radost a zlepšila den, hlavně tedy tou první částí :-))) Já na suché rty moc netrpím a kvalitnější balzám (Nuxe, Carmex..) mi je většinou dají velmi rychle do pohody, takže většina rtěnek co mám doma mi je nijak extra nevysušuje a to ani ty matné. Jiné to je samozřejmě s tekutými rtěnkami, některé už jsou velmi nepříjemné i mně. Chce to dobře vybírat. :-) Jinak k tomu lepení olejů Clarins, já je miluju a v mém měřítku nelepí :-)) respektive, když si na ně připlácnu vlasy, tak asi trochu ano, ale není to žádná hrůza a samovolně se mi to děje jen málokdy, asi jsi nikdy nezkoušela lesky typu Bobbi Brown Clear Lipgloss, nebo lesky od MACu, protože to je teprve tragédie :-D Odstín Backtalk mě nechává docela chladnou, na mě je moc hnědý a "obyčejný" :-)

      Jméno máme, ale chtěla bych si ho ještě chvíli nechat jen pro nás, zatím ho zná jen nejbližší rodina :-) Potřebujeme si to trochu užít :-)))

      Vymazat