čtvrtek 13. dubna 2017

YSL Touche Éclat Le Teint makeup || recenze

Makeup YSL Touche Éclat mě zaujal už jen podle popisu, dokonalé krytí, rozjasnění pleti a velmi dlouhá výdrž. Pro mě jednoznačně ideální kombinace, která by měla sedět i mé smíšené pleti. Posledních pár měsíců jsem vlastně ani nenosila nic moc jiného a jak si makeup ve skutečnosti vedl se dozvíte v dnešním článku.


Rozjasnění v názvu nese makeup stejně, jako moje oblíbené pero YSL Touche Éclat, o kterém jsem vám psala v tomto článku. Makeup má také velmi jemnou nevtíravou květinovou vůni, kterou po nanesení už necítím. Tím veškerá podobnost s rozjasňujícím perem končí. Textura makeupu je středně krémová, příjemná a na pleti se velmi pěkně roztírá. Nejlépe se mi nanáší flat top kabuki štětcem, které já osobně používám nejčastěji a nejradši. Hezký, ještě o trochu přirozenější finish dělá spolu s Beauty Blenderem a ani v jednom případě jsem si nevšimla, že by makeup dělal šmouhy, nebo se špatně rozmazával.

Finish makeupu je opravdu hezký, přirozený a přirozeně rozjasněný a to i přes to, že makeup opravdu slušně kryje. Řekla bych, že krytí je vyšší střední a dá se ještě o trochu navrstvit. Efekt na pleti i tak zůstává moc hezký a makeup rozhodně nedělá efekt masky.


Co se týče výdrže, musím souhlasit, že je makeup po důkladném zapracování do pleti opravdu dlouho držící. Na můj oblíbený Estée Lauder Double Wear ale ve výdrži rozhodně nemá. Touche Éclat mi v moc pěkném stavu na pleti vydrží okolo sedmi hodin, pak je potřeba ho víc hlídat a doupravit. Zhruba v druhé polovině dne se mi začne lesknout čelo a nos o trochu víc, než je u mě zvykem, stále je to ale v rámci přijatelných mezí. Jednou z nevýhod makeupu je jeho zvýrazňování suchých míst, což je vzhledem k jeho rozjasňujícím vlastnostem dost nečekané. Ačkoliv mám pleť smíšenou, pár suchých míst se najde, ať už třeba okolo nosu, pod očima, nebo na hojících se pupíncích. Touche Éclat makeup se zhruba v druhé polovině dne začne usazovat právě na takových místech a mírně je zvýrazní. Samozřejmě pomůže eliminovat suchá místa pravidelným peelingem a použitím hydratační báze, ale třeba již zmíněný Double Wear mi suchá místa nezvýrazňuje vůbec a drží ještě o kousek lépe.

Bází jsem pod makeup zkoušela jako obvykle hned několik a nejlépe si rozumí s těmi hydratačními, jako je třeba Guerlain Météorites, nebo Too Faced Hangover primer. Ani se silikonovými bázemi nemá problém, ale výsledný efekt na pleti mi nepřijde tak dobrý a tak přirozený, jako právě s bázemi hydratačními, takže jsem na pár týdnů přestala používat moje oblíbené MUFE Step 1 Smoothing primer a Benefit Porefessional a to se samozřejmě odrazilo i na výdrži a případném vyhlazení pleti. Touche Éclat makeup sice do vrásek a pórů nijak výrazně nezalézá, nicméně je nedokáže ani vyhladit.


Odstín jsem si pořizovala na období po zimě ten nejsvětlejší, což je u nás B20 Beige, poměrně světlý odstín a bohužel mi přijde až moc meruňkový. Pracovat se s ním dá, nicméně ho musím přepudrovávat žlutým pudrem, nebo pro odstín smíchat s jiným, více žlutým makeupem. Odstínů bych si v našich končinách dovedla představit víc a možná i jejich větší rozmanitost. Mimochodem jsem dostala otázku, proč si vybírám žluté makeupy. Pokud máte neutrální podtón pleti, asi moje obavy nechápete, nicméně pokud jste výrazněji žluté, nebo růžové, všechno je vám jasné. Můj podtón je výrazně žlutý a jakmile si dám na pleť růžový, nebo neutrální/meruňkový makeup, i když ho rozmažu až na krk, obličej mám pak oproti ramenům a dekoltu vyloženě růžový a nevypadá to dobře.


Velké klady makeupu jsou rozhodně jeho velmi slušné krytí, moc pěkný rozjasňující finish a jeho lehkost a pro ty ho mohu doporučit i vám. Jen bych byla opatrná s pletí velmi suchou, nebo velmi mastnou, jinak si myslím, že s pletí normální, nebo smíšenou si makeup poradí velmi dobře. Příjemným (ale neověřitelným) bonusem je pak i pečující složka v makeupu, která má pleť rozjasňovat a zbavovat únavy. Makeup seženete jako obvykle v parfumeriích a cena se pohybuje okolo 1400,-. V komentářích mi můžete dát vědět, jestli makeup máte a co na něj říkáte. :) L.

8 komentářů:

  1. Krásná a velmi povedená recenze! Jakmile jsem dočetla k informaci, že make-up zvýrazňuje suchá místa, okamžitě jsem si ho zařadila do kategorie "Nebrat":-) Mám s tím velký problém a i když použiju peeling, hydratační sérum a na něj aplikuji intenzivní hydratační krém, občas se mi stane, že na pleti sušší místo mám (hlavně v průběhu dne, kdy se hydratace pleti vytrácí). Obecně mě YSL jako značka moc nesedí:-( Mají nádherné obaly, ale zatím mě nic neoslovilo natolik, abych o tom vyloženě řekla, že je to můj svatý grál nebo byť jen oblíbený produkt:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No s těmi suchými místy to tak mám skoro u každého dlouhodržícího a plně/hodně krycího makeupu, tak nějak to k tomu asi patří. Bez pravidelného peelingu mi suchá místa zvýrazní i můj milovaný Double Wear a vlastně i skoro každý další makeup :) A jinak souhlasím, YSL umí hlavně ty obaly, ale naštěstí i ty produkty mi sedí. :))) Je pravda, že vyloženě svatý grál ale u YSL asi zatím taky nemám :)

      Vymazat
  2. Make up od YSL nemám a protože mne celkem "odstrašila" část, kde píšeš, že zvýrazňuje suchá místa, zůstávám i nadále věrná Double-Wear, ten mi drží i vydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně bohužel zvýrazňuje suchá místa skoro každý makeup a zejména, když si neudělám pravidelný peeling :) Je ale pravda, že Double Wear to dělá opravdu mnohem méně, proto to je taky stále moje číslo jedna mezi makeupy :)

      Vymazat
  3. Nepoznám, doteraz som, myslím, o ňom ani nečítala žiadnu recenziu. V každom prípade, určite zostávam pri svojom Lingerie de Peau (i keď som bola viac spokojná so staršou verziou ako s tou novšou, najmä keď si stále neviem poriadne vybrať ktorý z 3 pododtieňov mi viac sedí). Žltý podtón však na mne vôbec (preto napr. keď som skúšala vynovený Bourjois makeup, ten najsvetlejší odtieň na mne pôsobil akoby som mala žltačku).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lingerie de Peau je skvělý makeup s dokonalým finishem, takže se ti vůbec nedivím! :) Nicméně není až tak dlouhodržící, jak bych si předtsvovala. Ale to už jsou osobní preference :) S podtóny to není jednoduché, také mívám problém, byť opačný, jakmile se jen přiblížím k růžovému, vypadám jako prasátko, doslova :)))

      Vymazat
  4. Krásne fotky :) Ten make-up vyzerá úžasne

    www.frenchstyle.eu

    OdpovědětVymazat