čtvrtek 28. prosince 2017

Nejlepší dekorativní kosmetika 2017 || #1 Parfumerie & High End

To nejlepší z nejlepšího první část. :) Jak už z nadpisu článku víte, dnes pro vás mám souhrn té nejlepší kosmetiky za rok 2017. Konkrétně tedy část dekorativní kosmetiky z parfumerií a high end značek. Takže pokud jste zvědavé, co mám ráda a co mi funguje, čtěte dál!



Nechtěla jsem dělat sáhodlouhé seznamy a vypisovat všechny kosmetické produkty, které mi přijdou dobré. Není to tak, že bych ty , o kterých jsem v průběhu roku řekla, že jsou skvělé, nebyly, ale chtěla bych, aby byl tento článek opravdu jen o té nejlepší kosmetice. Jak asi víte, co je v parfumerii, nerovná se high end. Opravdový high end jsou pro mě značky s tradicí. Ty hodně drahé a hodně luxusní. S radostí bych si s nimi zaplnila všechny šuplíky, ale zatím tomu tak není, takže jsem high end značky spojila se značkami z parfumerií a vybrala jsem to nejlepší právě z nich.

Čeká vás ještě druhá část a to o té nejlepší kosmetice cenově dostupných značek. Ale to zase až příště. Každopádně si na článek určitě počkejte, protože v některých kategoriích mám oblíbenější právě ty levnější produkty a zvítězily by nad těmi dražšími na plné čáře. Ale teď už zpátky dnešnímu tématu!


Bez podkladové báze si buď nedokážete představit svůj kosmetický život, nebo ji nepoužíváte vůbec, protože máte pocit, že vůbec nic nedělá. :) Já patřím do té první skupiny a myslím, že pokud bojujete s výdrží, nebo vzhledem makeupu, bez báze se neobejdete ani vy. Mám tu zástupce ze dvou kategorií. Vyhlazující báze a hydratační báze. Z vyhlazujících, které by měly vyplnit póry a udělat vaši pleť po vizuální stránce dokonalejší, je u mě jasným vítězem Porefessional od Benefitu. Překonala i MUFE Smoothing Primer a je to za mě jedna z nejlepších bází vůbec.

Druhá nejlepší báze pod makeup, tentokrát hydratační, je Too Faced Hangover Primer. Šlape jí na paty Guerlain Metéorites, ale pokud mám být fér a posuzovat hlavně hydratační účinky a zlepšení výdrže makeupu, je Hangover jasným vítězem. Po stránce zážitku by ale zvítězila báze Metéorites.


V kategorii makeup jsem vybrala pouze dva. Makeupů samozřejmě používám víc a myslím, že je jich ještě dalších několik velmi dobrých, ale vybrala jsem dva, které jsou podle mě nejlepší. První z nich vás asi nepřekvapí. Estée Lauder Double Wear (článek) je pro mě makeup číslo jedna. Krytí, výdrž, všechno. Je to makeup, který vypadá jako makeup, nic pro hodně přirozené líčení, ale pokud potřebuji zakrýt všechno, mám jasného vítěze. :)

Druhým makeupem se za velmi, velmi krátkou dobu stihl stát *NARS All Day Luminous. Nenosím teď poslední dva měsíce skoro žádný jiný a zapomněla jsem na chvíli dokonce i na Double Wear. Jestli jste ho zkoušeli jen ze vzorku, který jste dostali v Sephoře, nejspíš se žádné nadšení nekonalo. Stejné to bylo i u mě. Teď mám doma plné balení a nemůžu se ho nabažit. Je velmi dobře krycí, jen o malinko méně než třeba Double Wear, ale za to je na pleti lehký a vypadá přirozeně.


Mezi korektory mám jasno. Minimálně tedy mezi těmi na pleť. Nejlepším korektorem roku 2017 je stoprocentně NARS Soft Matte Complete Concealer (článek). Už jsem si koupila druhé balení, protože se mi jedno podařilo spotřebovat. Což pro někoho, kdo má doma korektory dva, nebo tři, asi nezní jako velká věc, pokud ale máte korektorů třicet a různě je střídáte, to velká věc je. :) Vlastně už se mi ani nechce hledat nic dalšího, protože i kdybych musela používat jen tento korektor, vůbec by mi to nevadilo. Na druhou stranu, protože mám možnost volby, stále se vracím i k MAC Pro Longwear Concealer. Jak by řekly Američanky, je to takový oldie but a goodie. Výborný tekutý korektor, který se naprosto minimálně slévá, mohu ho dát pod oči i na pleť a když potřebuji velké krytí, kapku smíchám s klidem i s nějakým sheer makeupem a za ty roky už jsem spotřebovala minimálně pět lahviček.


Mezi korektory pod oči mám také jasného vítěze. Nejsem zastáncem amerického stylu používání těžkého, silného korektoru pod oči v megalomanském množství a za ty roky co se líčím, se mi stokrát potvrdilo, že čím větší vrstvu dáte, tím horší je výsledek. Všechny korektory se slévají a všechny budou vypadat cakey, když jich dáte centimetrovou vrstvu. Netrpím na kruhy pod očima a tak mi stačí jen lehké krytí, případně jemně broskvový korektor na nejtmavší místo. A přes něj, vítěz mezi korektory pod oči, rozjasňující pero od Yves Saint Laurent Touche Eclat (článek). Dělá to co slibuje a dělá to perfektně!


Pudry jsem rozdělila do třech kategorií. Kompaktní, sypké a dokončující, neboli finishing powders. Musím říct, že mi teprve teď tak nějak došlo, že mám asi v pudrech zvláštní zálibu. Mám jich opravdu hodně, značek, typů, druhů.. Některé jsou klasické zmatňující, jiné mají za úkol zafixovat makeup a samozřejmě nesmím zapomenout ani na pudry, které mají za úkol udělat pleť prostě krásnější, zářivější a odpočatější. Hlavně mi neříkejte, že jenom já použiji během jednoho líčení minimálně dva různé pudry. :)

Začnu klasickým kompaktním pudrem, který má v mých očích za úkol dvě základní věci. Zafixovat makeup pod ním a dodat pleti jemný, hebký finiš. Protože se obvykle nijak extra nelesknu, respektive mi trocha lesku v t-zóně nevadí, nepotřebuji ani moc zmatnit. Také asi víte, že miluji luxusní kousky v kosmetice, i jinde. :) Pokud se nepletu, minulý rok jsem jmenovala transparentní pudr YSL, ale našla jsem ještě něco lepšího a to je transparentní *pudr La Mer Skincolor Sheer Pressed Powder. Ideální kombinace všeho, co já osobně od kompaktního pudru čekám.

Sypkých pudrů mám sice dost, ale z té dražší kategorie jen tři kusy. Chanel, La Prairie a nově i Velvetizer od Urban Decay, Všechny tři mi přijdou dobré, ale každý trochu jinak a na něco jiného. Absolutním vítězem je pro mě ale sypký transparentní Cellular Treatment Loose Powder od La Prairie (článek).


Rozjasňující pudry jsou kategorie sama pro sebe a mohla bych o nich napsat několik stránek. V drogerii tenhle druh pudru rozhodně nenajdete a já vlastně vím jen o dvou značkách, které je dělají a obě je dělají zatraceně dobře. Řeč je samozřejmě o rozjasňujících Meteoritkách od Guerlain (článek) a rozjasňujících Ambient Lighting Powders od Hourglass. Když něco rozjasňující od Guerlain, rozhodně kuličky ze stálé nabídky, ale kdybych měla vybrat absolutního vítěze, propadla jsem o kousek víc pudrům Hourglass!




Možná už si pamatujete, že tvářenky občas zanedbávám, ačkoliv i to se už v poslední době zlepšilo. :) Občas na ni zapomenu při líčení záměrně, občas neúmyslně. I tak tu ale mám dvě, které jsem si zamilovala. Moje první volba a zároveň nejkrásnější tvářenka, kterou doma mám, je Hourglass Ambient Lighting Blush v odstínu Mood Exposure (článek). Dvěma slovy, miluju ji! Druhou volbou, pokud mám náladu na něco o malinko šťavnatějšího, je Chanel Blush v odstínu Angelique.


Moje nejoblíbenější část líčení jsou bronzery. Jestli o mně nevíte alespoň tohle, pak nejspíš nečtete dost důkladně, nebo jste u mě na blogu poprvé a já vás moc zdravím. :)) Tahle část byla asi nejtěžší. Bronzerů mám neuvěřitelné množství a ráda je mám v podstatě všechny. Každý také dělá něco jiného, má jiný finiš... Znáte to, je to to samé, jako když milujete červené rtěnky, máte jich doma třicet, ale každá je jiná. :) I přesto jsem se rozhodla vybrat opravdu to nejlepší a mám tu čtyři kategorie, ehm... :) Chanel Soleil Tan De Chanel byl sesazen a na první místo krémového/tekutého bronzeru se dostal *tekutý Bronzer Laguna od NARS (článek).


Nejlepší konturovací pudr/bronzer je jednoznačně ten, který mám v konturovacím kompaktu Marc Jacobs #Instamarc (článek). Dokonalý pudr, jak konzistencí, tak odstínem, rozmazáváním, výdrží, prostě vším. Úplně ten samý případ je matný bronzer v odstínu Golden Lights od Bobbi Brown (článek) a ten se z prvního místa jen tak nedostane. A nakonec lesklý bronzer a tady jsem měla opravdu problém. Velmi dlouho jsem se nemohla rozhodnout mezi Guerlain Terracotta bronzerem (článek) a *Laguna bronzerem od NARS (článek) a nakonec, o velmi, velmi malý kousek bych asi vybrala NARS Laguna, protože se mi moc líbí ten nazlátlý přirozený lesk, respektive nematný finiš, jestli se to tak dá říct. Ale Guerlain Terracotta má pořád svoje zasloužené místo vpředu, protože ji miluji už roky a sahám po ní velmi často.



Kdo by nemiloval rozjasňovače? Jasně, pokud máte hodně mastnou pleť, rozjasňovač asi není váš nejlepší kamarád, ale je i spousta těch, kteří si ho neodpustí ani tak. Kupodivu jsem ale měla problém, zúžit výběr jen na dva, protože rozjasňovačů mám doma také hodně. Nakonec jsem se rozhodla pro Bobbi Brown Highlighting Powder v odstínu Afternoon Glow (článek) a taky Becca rozjasňovač v odstínu Opal (článek). Kdybych si ale mohla nechat jen jediný, vybrala bych Bobbi. Je univerzálnější, na pleti lehčí a nezdůrazňuje tolik texturu pleti.



Obočí bude rychlé, protože na něj mnoho dražších produktů vlastně ani nepoužívám. Nejlepší tužka na obočí je podle mě od Anastasia Beverly Hills Brow Wiz. Tužky mi vydrží neskutečně dlouho, protože si s nimi dokresluji pouze tenkou spodní linii obočí a zbytek řeším gelem na obočí. V kombinaci s perfektní konzistencí téhle tužky, která skoro neubývá, nebylo potřeba ani nic jiného řešit.


Báze pod oční stíny je v této kategorii také jasná. Mám dvě a obě jsou od Too Faced. Shadow Insurance a Glitter Glue (článek). Ačkoliv si k Shadow Insurance dovolím poznámku. Přijde mi, že nejlépe funguje tak do půlky balení. Což může být i tím, že ji mám doma už dlouho. To je totiž problém těch, kdo doma mají deset bází a tím pádem neubývají tak rychle, jako když máte doma jednu. :) I tak mi ale přijde nesrovnatelně lepší, než třeba primery od Urban Decay.


Dražší oční stíny? Pro mě naprosto jasná volba! Asi vás nepotěším, protože se u nás běžně neprodávají. Názor na paletky a oční stíny můžu mít po pár vyzkoušeních, ale teprve praxe ukáže, co mi doopravdy a dlouhodobě sedí a pro co na jistotu sahám. Ačkoliv mi texturou přijdou nejlepší stíny Marc Jacobs, po všech stránkách jsou pro mě nejlepší stíny v paletkách Anastasia Beverly Hills - Master Palette by Mario (článek) a Modern Renaissance (článek). Kdybych měla vybrat něco, co je dostupné u nás, pro běžná a sofistikovaná líčení pro kohokoliv musím napsat stíny Bobbi Brown (článek) a možná ještě o kousek lépe hodnotím stíny NARS (článek a článek). Se stíny je to trochu složitější,  takže kdo jste ještě nečetli můj The Perfect Palette TAG, určitě to napravte. :) Stíny Urban Decay nepovažuji za něco extra, ale i přesto jsem se letos zamilovala i do Naked Heat (článek) a proto musím zmínit i ji.



Rok 2017 byl ve znamení linek Tom Ford Eye Defining Pen (článek). Tyhle linky jsou neuvěřitelné. Všechny linky ve fixu, a že jich bylo docela dost, se mi rozpíjely, rozmazávaly, rychle vysychaly a pokud měly klasický fixový hrot, tak se po pár použitích roztřepil, Tom Ford nic takové nedělá a já jsem naprosto spokojená. Jeden hrot je štětečkový, druhý fixový a oba jsou pořád jako nové. Nenabalují se na ně stíny, dokonale malují, jsou černo černé, matné, nevysychají ani omylem a dobře mi drží, pokud zrovna nepláču. :) Nejlepší línky ever!



Předposlední kategorie dnešního článku je řasenka. Opravdu dlouho jsem rozmýšlela, která z high end a dražších řasenek je moje nejoblíbenější a předčí všechny ostatní. Popravdě to nebylo vůbec snadné, ale nakonec vyhrála Chanel Volume de Chanel jako objemová řasenka, což je taková sofistikovanější a propracovanější verze Better than Sex od Too Faced, a Roller Lash jako prodlužující a natáčející řasenka. Kdybych si ale měla nechat jen jednu, rozhodně by to vyhrál Chanel.


Rtěnky!!! To nejlepší na konec. Možná vlastně ne to nejlepší, protože makeup miluji bezezbytku všechen, ale to velmi dobré a zajímavé na konec určitě. :) Po nadšeném uvedení tématu, bude ovšem následovat informace, kterou jste asi už párkrát četli. Moje nejoblíbenější rtěnky jsou i nadále Estée rtěnky Estée Lauder Pure Color Envy (článek), jak krémové, tak nově i matné. Poměr cena, kvalita, výkon je v mých očích perfektní. Sáhnete si jak na kousek luxusu, tak se setkáte i s příjemnými uživatelskými vlastnostmi. Hned v závěsu za rtěnkami Estée, jsou rtěnky Tom Ford, takzvaný zážitek pro fajnšmekry a na pomyslném třetím místě bych jmenovala rtěnky Urban Decay (článek). Na třetím místě ale musím jmenovat i rtěnky MAC, ke kterým jsem si našla cestu během posledního roku. Konkrétně k těm ve finiši Matte a Satin. Možná je mám dokonce i radši, než rtěnky Urban Decay, které mám pořád jen dvě, za to MAC rtěnky přibývají. Což už nejspíš také něco naznačuje.

V kategorii tekutých rtěnek mám oblíbené dvě značky a obě dělají v mých očích velmi podobně příjemné a dlouho držící tekuté matné rtěnky. Jednou z nich je značka Kat Von D a Everlasting Liquid Lipstick (článek) a nově také značka Smashbox a Always on Liquid Lipstick (článek).



Lesky na rty jako takové nosím zřídka, za to lip plumpery, lesky na zvětšení objemu rtů (článek), nosím poměrně často, ale především je používám před líčením a následně je setřu a dávám si na ně rtěnku. Za klasické lesky mám jednoznačného vítěze a to Clarins Instant Light Natural Lip Perfector (článek). A jestli na vás byla rtěnková část příliš stručná, před nějakou dobou jsem psala i Lipstick TAG.



Jsme na konci článku a já si tak říkám, jak moc je tenhle článek podobný, tomu z minulého roku. Záměrně jsem si ho neotvírala, abych se zbytečně nenechávala ovlivnit tím, co už jsem před rokem sama napsala. I tak mám ale pocit, že přes to množství kosmetiky, kterou každou chvíli zkouším, mám mnoho stálých oblíbených a nejoblíbenějších produktů, na které mohu přísahat už několik let. :) Napište mi, v čem jsme se shodli a v čem naopak vůbec a jaké jsou vaše nejoblíbenější produkty za rok 2017! Těším se zase příště! L.

*Produkty označené hvězdičkou jsem dostala k recenzi a děkuji za ně!


22 komentářů:

  1. Mas to nadherne nafotene, po tych meteoritkach od Guerlain a Teracotta bronzeri pokukujem aj ja. Mas super vkus.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné shrnutí kočko! Krásně nafocené. Já v tom high-endu moc nejedu. Zaujal mě ten Nars korektor v kalíšku. Mám spíš sušší pleť (ale poslední dobou se v t-zóně začínám víc a víc mastit, asi skončím se smíšenou) a prostě na dotek mi ten korektor přijde suchej a že mi vylezou vrásky. Ne že by se to slilo, ale že je to zdůrazní. Zaujala mě i linka od TF. Doporučuji ti zkusit tu Art-ki-tect od LASplash. Je to podlě me to naprosto stejný. A ještě levnější varianta od Lorealu So Couture linky v peru. Mám ho asi rok a furt maluje, nepoužívám ho každý den, ale ani tak to nechápu. Oba mají ten tenký štetečkový hrot. LASplash o trošku víc měkčcí a poddajnější. Ale oba kolem 300 a top. Jinak - Hourglass - to je jasný, já miluju tu limitku paletku, však víš! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Nikol! S tím NARS korektorem chápu, mně suchý nepřipadá, ale já nemám suchou pleť a těžko můžu posoudit, jak se bude chovat třeba na tobě, když máš suchou, ale věřím tomu, že ti to na pleti dělá :) Díky za tip na linky, časem je koupím, jsem fakt zvědavá, co na ně budu říkat. No a Hourglass je láska, musíme zase někdy udělat nějakou objednávku a něco si koupit :))

      Vymazat
  3. Ach tie fotky ♥
    Z tohto článku by som snáď chcela úplne všetko :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky, jako vždy! Jak tak koukám, máme hned několik stejných oblíbenců :) Závidím, že se ti podařilo to tak zkrouhnout a vybrat jen pár produktů, mě se to moc nedaří a u některých kategorií mám těch oblíbenců víc a teď při přípravě článku nevím, co vybírat dříve :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Rendy! :) Já mám taky víc oblíbenců, ale chtěla jsem vybrat jen to opravdu nejlepší, i když to občas bylo těžké. A ještě bude druhá část, ta s levnějšími značkami, tak se to o trochu rozšíří :))

      Vymazat
  5. V několika bodech se přesně shodujeme :) hlavně bych vyzdvihla Teracotta bronzer od Guerlain, to je za mě naprostá pecka :)
    Fotky jsou krásné, svěží jako vždycky! Mohla bych se zeptat, odkud jsou ty mramorové tácky? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terracotta je úžasná! :) A moc děkuji! Mramorové tácky - kulatý z Nordic day, obdélníkový z Rituals teď vánoční kolekce myslím.

      Vymazat
  6. Tak toto je článek všech článků. ♡☆☆♡ Krásné tipy, přehledně seřazeno a úžasná fotodokumentace. Jsem ráda, že jsi začala tou high-end. Ale samozřejmě si pak ráda přečtu i tu více 'dostupnou'. Za mě je to následující: tutovka báze Too Faced Hangover - ta kokosová vůně to ještě podtrhuje. Makeup NARS Sheer glow foundation ligt2 - nedělá mi suchá místa. Konečně jsem tak našla jeden schopný makeup pro svou suchou pleť. Korektor NARS Radiant cream concealer, pak miluji Pink Leopard rozjasňovač ♡ i ty čokoládkové bronzery. Ze stínů pak vede taky NARS Loaded. Jinak jsem spokojena od UD s primerem pod stíny Eden a na Vánoce jsem dostala Too Faced Glitter Glue, tak se moc těším na testování. Pudr mám jen transparentní od NYX a stačí zatím pro moje potřeby. A co se týče štětců tak vede jednoznačně Zoeva. Ani nemám zájem zkoušet jiné, nvm proč. No a teď už jsem jen zvědavá na ty Tvoje praktické vánoční dárky, tak nenapínej :D :D *S pozdravem *M* :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti článek líbí, myslím, že se bude líbit i ten s tou levnější kosmetikou, přece jenom, bude to to nejlepší. Ale neboj, high end je high end :)) Pak mi napiš co říkáš na Glitter Glue, já ho občas používám i jako normální primer, zapudruji a dávám stíny, je to fakt držák. Ale ten primer od UD nechápu, mně prostě žádný ud primer stíny nudrží víc než čtyři hodiny.. nechápu

      Vymazat
  7. Všechny produkty vypadají skvěle!! :)

    Přeji Ti šťastný nový rok!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  8. Úžasný článok :) plný dokonalých fotiek.
    Pokochala som sa, počítala a zistila, že som tak trochu v týchto produktoch mimo, pretože (aspoň podľa popisu) mám iný typ pleti ako ty a musím dávať veľký pozor na to čo mi urobí a zvýrazní viac vrások a pod. A niektoré produkty typu rozjasňovače nepoužívam vôbec.
    V každom prípade som sa pokochala a teším sa na ďalší článok tohto typu z "drogérkovej" rady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, jsem ráda že se článek i přes rozdílné preference líbil :)

      Vymazat
  9. Skvělý článek jako vždy :) určitě se shodneme na Hourglass pudru..ten miluju.. nalákala jsi mě teď i na tvářenku..:) jinak nej je nyní pro mě rozjasnujici primer od Becca a nově bb cream od Erborian. Po paletce od ABH už dlouho pokukuje, tak asi taky skončí v košíku.. ještě jednou díky za skvělé články a přeji vše nej do Nového roku..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli miluješ pudr od Hourglass, budeš milovat i tvářenky, to je jisté :) Rozjasňující primer od Becca mám v miniatuře, ale ještě jsem ho nestihla zkusit, tak teď určitě zkusím .) I já děkuji, že se ti tu u mě líbí a šťastný nový rok!

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Ráda se na tvém blogu pokochám luxusní kosmetikou. Jen spíš na ní častěji koukám než bych si ji koupila :-D trošku je mi líto za to dát ty peníze, když vím, že makeup z drogerie (Fit me) mi udělá dobrou službu. Co si ale neodpustím jsou rtěnky, miluji ty od UD, teď mám zálusk na nový odstín Hideaway. Každý den si dělám oční linky a chtěla bych je ozvlášnit glittrovými linkami od UD. Takže plány za co utratit v Sephoře jsou jasné :-D ještě o to více se musím držet, když pracuji přímo na Václaváku :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak i to je fajn, taky se ráda dívám na fotky ostatních, i když jsou na nich třeba věci, které si sama nekoupím, stačí když jsou esteticky vyvážené :)) Mně to líto není, utrácet za kosmetiku, naopak, ale to je už na každé z nás :) Heavy Metal Glitter liner od UD mám v odstínu Midnight Cowboy a je úžasný! :) Ty jo, pracovat vedle Sephory bych nemohla, to bych pak neměla co jíst :)

      Vymazat
  12. Krásný výběr kosmetiky :) Benefití Porefessional taky miluju :)

    www.mummysweetbaby.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat