čtvrtek 2. února 2017

6 věcí, které mě štvou na blogerkách a blogování

Dnes netradičně, abych trochu rozčeřila vody. :) Tento typ článku jsem měla v plánu už delší dobu, a protože za chvíli budu slavit blogerské roční výročí, rozhodla jsem se, že vám mimo kosmetiky napíšu i pár článků o blogování. Co mě překvapilo, co mě potěšilo a co mě naopak rozčiluje. První článek bude možná trochu kontroverzní, co mě na blogování štve. Rozhodně to ale neberte nijak vážně, stále to má být jen zábava a tak trochu, ale jen trochu, nadsázka. :)


Hned na úvod bych chtěla říct, že tento článek není míněn jako osobní útok na někoho konkrétního, je to spíš jen takový povzdech nad věcmi, které se na běžném denním pořádku dějí a nejsou podle mého zas až tak úplně správné. Pokud tyto věci těžce rozdýcháváte a zejména jste-li kolegyně blogerka, možná zvažte čtení článku odsunout na dobu neurčitou. ;-)

1. Instagram a chování značek a lidí

Sleduji v podstatě jen pár lidí, nesleduji tisíce a má to také logický základ. Není to proto, že bych si myslela, že ostatní nejsou tak dobří jako já, nebo že mě nikdo moc nezajímá, je to čistě proto, že Instagram je pro mě zdroj inspirace, kterou bych chtěla mít hezky a přehledně seřazenou ve feedu. Kdybych sledovala stovky/tisíce lidí, půlku příspěvků neuvidím vůbec a jako první se mi budou řadit jen ty účty, které mají nejvyšší počet followerů. Mezi ty se třeba vůbec neřadí moji reální přátelé, kteří mají většinou okolo stovky follows a přitom jsou to přesně ti, jejichž příspěvky chci vidět jako první. Což je i důvod, proč jsem přestala sledovat většinu velkých kosmetických značek. Zase tolik inspirace z nich totiž nepřichází. Druhým důvodem a tím hlavním, je chování některých značek a hlavně kolegyň influencerek. Možná vám to bude připadat jako hloupost, ale sebekrásnější instagramový účet u mě ztratí veškerý šarm přesně v tu chvíli, kdy mi jeho majitelka dá během jediného týdne desetkrát follow a unfollow.

Že lidé nemají soudnost a začnou vás sledovat jenom proto, abyste si jich všimli vy a jakmile je začnete sledovat nazpátek, dají vám unfollow, na to už jsem si zvykla. Že to ale dělají i velké firmy, které to podle mě nemají zapotřebí a jejich sociální sítě by měl vést člověk, který je k tomu vyškolen, nebo (ještě lépe: má k tomu opravdu vystudovanou školu), to je mi opravdu záhadou. Stejně smutný aspekt je ovšem ten, kdy tímto způsobem získávají followery blogerky. Vážně vám to stojí za to? ;) V mém světě je to na stejné úrovni trapnosti jako třeba kupování followerů... A ne, nejde o to, že vás někdo přestane bavit a vy ho přestanete sledovat, já teď mluvím o expertkách, co si už pamatuji jménem, protože když se vám několikrát za den rozsvítí telefon xy vás začala sledovat, vážně mi to přijde směšné. :) A ještě jednou ne, opravdu to zas až tak moc nestuduji a nepíšu si statistiku, ale zas tolik lidí, abych si dvacetkrát se opakující jméno nezapamatovala, mě běžně za jeden týden sledovat nezačíná.


2. komentáře bez přečtení článku

Představte si, že testujete produkty k recenzi, děláte si poznámky, pak je hodiny fotíte, upravujete, vyhledáváte si informace, ceny, linky, píšete článek a pak přijde někdo k vám na blog a napíše komentář: Super! Nebo ještě lépe, v článku, kde popisuji rtěnku, která je opravdu špatná a nehodnotím ji vůbec dobře, se objeví komentář: Ta rtěnka vypadá fakt dobře! Mně to přijde jako naprostá neúcta k mé práci a snaze.

Aby nedošlo k omylu, tenhle bod se týká jen kolegyň blogerek. Je naprosto v pořádku, když se vám článek líbí, napsat klidně jednoslovný komentář, i za ty jsem moc ráda a vážím si jich. Kdo má také pořád čas a chuť něco sáhodlouhého vymýšlet, že :). Běžný čtenář, který není blogerka, když nemá chuť psát komentář, prostě ho nenapíše. Když běžný čtenář článek vůbec nečetl, také logicky nemá potřebu ho komentovat. Problém nastává tehdy, když jiná blogerka potřebuje zviditelnit svůj blog a potřebuje si k jiné blogerce dát zpětný odkaz. A nejlepší na tom je, že se tyhle děvčata většinou ani neobtěžují článek přečíst. Čímž se ladně dostáváme k bodu číslo 3.


3. Zpětné odkazy

Každá průměrně internetově gramotná osoba, což blogerky musí být, ví, co jsou to zpětné odkazy (wikipedie). Že čím více jich máme a na čím lepších stránkách jsou, tím lépe se zobrazí odkazovaný web ve vyhledávání. A také všichni víme, že zpětné odkazy se dnes dají koupit, ale není tak lehké/levné je dostat na relevantní web. Mít zpětný odkaz na svůj kosmetický blog nebudou vyhledávače hodnotit kladně, pokud ho najdou na webu se součástkami na motorku. A také všichni víme, že je jedna strašně jednoduchá cesta, jak tyhle kvalitní a relevantní odkazy získat úplně zadarmo. Prostě stačí obejít všechny svoje kolegyně blogerky, všem napsat komentář o dvou slovech (třeba super článek) a připojit odkaz na svůj web. A víte co je na tom ještě lepší? Nejen že nemusíte nic platit, vy dokonce nemusíte ani ten jejich článek číst. :) Viz bod č. 2. Tento bod se rozhodně netýká všech, kdo ke mě chodíte pravidelně komentovat a jednou za čas dáte relevantní zpětný odkaz! Mluvím opět o expertkách, které ho přidávají ke každému jednoslovnému komentáři. Víte o tom, že při kliknutí na jméno komentujícího se i tak dá dostat na váš blog? Já to vím, ale z principu k vám chodit nebudu. :)

Zdá se vám, že přeháním? :) Tak se na to podívejte z mojí strany. Opravdu se snažím mít kvalitní obsah, hezké fotky, hodnotné  a zajímavé texty. Blog mě stojí doslova tisíce - vzhled blogu, domény, vybavení, samotné produkty které recenzuji, dekorace a v neposlední řadě čas... A někdo pak přijde, a prostě si na moji vlastní zaplacenou webovou stránku dá reklamu na svůj vlastní blog, aniž by se mě zeptal? Abych vám to vysvětlila ještě jinak. Představte si, že máte kavárnu a zaplatíte si u silnice za deseti tisíce billboard. Druhý den okolo něj pojedete a uvidíte, že přes váš billboard je někde dole, menším písmem, nalepená samolepka s názvem a telefonním číslem jiné kavárny. Co uděláte? Jedno vím jistě, nebudete mít  radost. :) Nikdy jsem komentáře nemazala, ale nebudu tvrdit, že jsem nikdy neměla chuť. Hlavně v případech zmíněných výše, kdy dotyčná zjevně článek nečetla a komentář přidala pouze proto, aby si mohla přidat zpětný odkaz.


4. Nerozumíš kosmetice

Naštěstí jsem se nikdy nemusela potýkat s velkým množstvím negativních komentářů. Bylo jich doslova jen pár. Ale všechny ty co se objevily, měly jeden společný rys. Ve všech se objevil náznak (a někdy i přímá citace) výroku nerozumíš kosmetice. Upřímně nechápu, co to je za argument. Jasně, nejsem vystudovaná kosmetička, dermatoložka ani chemička, takže dopodrobna nerozumím ničemu z toho, nicméně jsem nikdy netvrdila opak. Kosmetiku recenzuji uživatelsky, což je myslím dostatečně vidět. Píšu jaké z ní mám pocity a jestli mi funguje, anebo ne a argumenty typu, že tomu vlastně vůbec nerozumím, jsou zcestné. Ve chvíli kdy si na produktu přečtu, co má dělat, velmi jednoduše mohu posoudit, jestli to opravdu dělá, jestli se mi s ním dobře pracuje a jestli subjektivně naplnil, nebo nenaplnil má očekávání. Nemyslím si, že musím rozumět složení produktů, abych kosmetiku mohla recenzovat z uživatelského hlediska. Většina z vás také není profesionální restauratér ani profesionální kuchař, nemá zkušenosti s vedením žádného podniku, a přesto dokážete ohodnotit jídlo i restauraci, do které si zajdete na večeři.


5. komentáře od zainteresovaných osob kosmetických značek

Když vám někdo napíše váš první negativní komentář, jistojistě vás to rozhodí. Nebo tedy minimálně mě to rozhodilo. Dokonce tak moc, že jsem si tenkrát, skoro před rokem, dotyčnou osobu našla na Facebooku #stalker. :))). K mému velkému překvapení jsem zjistila, že komentující je zaměstnaná ve firmě, o jejímž přípravku jsem napsala negativní recenzi. V tu chvíli komentář dotyčné nabral úplně jiný rozměr. Velmi často zjišťuji, že komentáře typu: nerozumíš kosmetice, nebo: používáš přípravky nevhodné na svoji pleť píšou většinou právě lidé, kteří mají vztah s danou značkou. A to hlavně v případě, kdy je článek negativní. Kosmetické firmy, nebo jejich zaměstnanci by se měli smířit s tím, že ne všem  budou jejich produkty sedět a že není povinností blogerek číst nesmyslné komentáře jenom proto, že jsem někomu šlápla na kuří oko. To, že mi něco nevyhovuje, nemusí nutně znamenat, že si neumím vybrat vhodný krém na svoji pleť, nebo že nemám zkušenosti s přírodní kosmetikou (a tak o ní vlastně ani nemohu napsat) a kosmetické značky a jejich zaměstnanci by se s tím měli smířit. 


6. "Konstruktivní kritika"

Nechápejte mě špatně, já s naprostým klidem dokážu přijmout konstruktivní kritiku. A ano, jsem si vědoma, že to o sobě prohlašuje většina blogerek. :) Problém je ovšem ten, že konstruktivní kritika je v dnešní době velmi nadužívaný slovní obrat, který si většina komentujících (jak si všímám u všech blogerek, nejen u sebe) plete s obyčejným hnusným komentářem, který nemá jiný účel, než někoho shodit a ublížit mu. Nejsem žádná citlivka, ale co si občas u slavnějších blogerek čtu v komentářích, z toho mi tedy dobře není.

Konstruktivní kritika není, když do komentáře, byť nepřímo, napíšete, že je dotyčná úplně blbá a neví, o čem mluví a danému tématu vůbec nerozumí. Konstruktivní kritika není, když mi někdo napíše, píšeš nesmysly, nic o tom nevíš, ten krém ti nefunguje, protože sis ho koupila blbě. A uznejte sami, kdyby vám někdo napsal: ahoj, v článku to není, ale víš o tom, že se ten krém má používat takhle a takhle a je určen na takový typ pleti? Možná proto ti nesedí. Třeba by ti lépe seděl tenhle, zkus si sehnat vzorek.  Vnímali byste to jako útok? Jako hnusný komentář? Asi těžko a ani já ne. Ale když komentář napíšete takto: Když píšeš blog, už bys taky mohla vědět, že se to používá takhle, hlavně že si hraješ na blogerku a nic o tom nevíš, já mám vystudovanou školu xy a ty nepiš o něčem, čemu nerozumíš!, pak vyznívá úplně jinak. Takový komentář ve skutečnosti nemá přinést kritikou změnu k lepšímu, ale urazit. A honosně se tomu říká konstruktivní kritika. Doufám, že mě chápete. :)

Vy mi určitě dejte vědět, co štve na blogerkách vás! :) Ať už jste čtenář, nebo máte blog, podělte se o radosti z tohoto světa. Třeba se tomu společně zasmějeme a já budu doufat, že se ve vašich komentářích nenajdu s nějakou mou neřestí. :) Cílem dnešního článku nebylo nikomu ublížit ani pobouřit, ale naznačit a možná vnést do temných blogerských zákoutí trochu té konstruktivní kritiky.. :) Hezký den! L.

76 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Sledování a následně následování na IG mě už také rozčiluje. Jak píšeš, tito lidé se chtějí jen zviditelnit. Pěkný článek, ve spoustě věcí s Tebou musím souhlasit.

    OdpovědětVymazat
  3. Mila Lucie. Moc hezky napsaný článek. To sledování a nasledne nesledování se mi stává také a to mám jen něco málo přes 200 sledujicich☺Čtu ráda Tvé články a o fotkách ani nemluvím. Jsou moc krásný a promysleny..zajimava byla taky reportáž z cesty po Havaji. .����������. Přeji krásný den.Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Jsem ráda, že se ti můj blog líbí a budu se snažit i nadále :) Instagram je občas akorát k vzteku a nezáleží na tom, kolik máš follows. Havaj byla úžasná a tak jsem vám to chtěla ukázat aspoň na Instastories - děkuji za milý komentář! :)

      Vymazat
  4. Tak to byl povedený článek:-) Souhlasím se vším, co jsi tu zmínila. U toho Insta se mi to stává snad každý den. Někdo si mě přidá, následně odebere a druhý den udělá totéž. Tohle vážně nechápu. Když chci někoho sledovat, tak sleduji a když ne, tak prostě ne. Komentáře typu rtěnka je úžasná, aniž by někdo přečetl aspoň tři řádky, jsou taky pro radost :-D No a zpětné odkazy mi vadí, jen pokud z toho komentáře vím, že dotyčný ho psal jen kvůli své reklamě a mému článku nedal ani minutu svého času...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Což o to, když to někdo udělá dvakrát, může být jen nerozhodný, můžete si to sledování rozmyslet, ale určitě sama víš, že to někdo dokáže udělat třeba desetkrát, nebo dvacetkrát! :D To už je jiná liga. :) Také bývám nerozhodná, nebo mě někdo přestane bavit, ale některé ty holky se fakt už pamatuji jménem...

      S těmi komentáři to mám stejně - když je to jednou za čas a někdo kdo ke mě chodí a komentuje normálně, vůbec mi to nevadí. Ale asi sama dobře víš, o čem mluvím v článku ;-)

      Vymazat
  5. Luci, myslím, že jsi to vystihla úplně dokonale! Bohužel ani já nejsem úplně bez viny, když jsem blog začínala, tak jsem zpětný odkaz cpala úplně všude (:D :D), ale teď už komentuji jen články, co mě zaujmou nebo k ním mám co říct a to ne za účelem abych měla traffic na svém webu. :)

    Přesně jak jsi psala, mě nejvíce nas..štve když napíšu dlouhý článek, kde píšu o všech plusech a mínusech a do komentářů mi experka napíše "vypadá pěkně, ráda bych vyzkoušela" nebo něco podobného. A samozřejmě nesmí chybět odkaz k ní na blog :D Některé slečny, které tohle dělají znám už podle jména a už se nad tím nerozčiluji, ale jak říkáš - člověk hodiny tráví tím, aby ten článek připravil, a pak se tam objeví v komentářích někdo, kdo to ani nečte. :/

    Naprosto perfektně sepsané, a hlavně v každém bodu je 1000% pravda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný strach, soudit tě nebudu. :D Jednou, na začátku mé blogové kariéry, když jsem ve svých komentářích našla zpětný odkaz, jsem se dopálila a dotyčné ho běžela "oplatit".. Naštěstí jsem to udělala jen jednou... :D Pak jsem si řekla, že já jsem tady ta dospělá a nad věcí. :))

      Díky za pochvalu i podporu, tvůj blog mám moc ráda. Ale to už sis asi všimla :)

      Vymazat
  6. Moc povedený článek! Myslím že tyhle věci stvou i sledovatele blogů...například mě na ig pořád dokola dal sledovat a odsledovat parfums, až jsem si je zablokovala. Asi si myslí : jeeee tak ji začneme Opět sledovat ať si Nás všimne - Ne! Blogerky co si kupují sledovatele, jsou podle mě k smíchu, nechápu k čemu jim jsou neaktivní lidi jen aby si nahnaly čísa? A navíc je to vždycky hrozně poznat kdo to tak má, jen škoda že firmy to nevidí. To pak čtu : jedna z nejznámějších bloger...nejznámější odkud sakra? Od lidí co nemají jedinou fotku na ig,a sledují tisíce lidi?
    Ja osobně si podobný článek vždycky přečtu ráda, alespoň vidím že to někdo vidí podobně jako já ;-)
    Měj se krásně a těším se u dalšího článku,nebo na ig ;-)
    Bara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Parfums to už je takový Instagramový evergreen, asi neznám nikoho, koho byl parfums nezačínal a nepřestával sledovat dvacekrát za týden.. :) Smutné, ale aspoň jsem si uvědomila, co to je za lidi a už je výjimečně bych si tam něco koupila. Spíš tedy nekoupila. :) Kupování followerů, to je kapitola sama pro sebe. Je to smutné a trapné, ale zase bych neházela všechny značky do jednoho pytle, některé na to koukají a poznají to. Jak jinak bych já, úplná mini blogerka, mohla mít spolupráce s velkými světovými kosmetickými značkami. :)

      Děkuji za pochvalu a také ti přeji hezký den! :)

      Vymazat
  7. Až mě to svádí napsat jen: "Super článek" :-D
    Ale ne, opravdu je povedený. S body, které jsi uvedla souhlasím, na instagramu mě taky štve, když mě začínají sledovat různé značky, obchody šperků atd. a když si toho nevšimnu, druhý den už mám unfollow...

    To stejné i když jsem ještě přidávala články na blog... napíšu negativní recenzi a komentář pod tím: joo to vypadá moc dobře, díky za tip. Jakože cože? :-D To si pak člověk říká, jestli to má vůbec cenu, že... :-D

    No a ještě jedna věc. Kritika se dá sice napsat i "pěkným" způsobem, nicméně nekteré firmy ji proste neakceptují. A to je ten důvod, proč se podle mě neustále řeší, zda jsou blogerky objektivní i u věcí, které dostaly k recenzi. Sama vím, že když jsem ještě psala blog, tak po napsání slušné negativní recenze mi z firmy psali, jestli to myslím vážně... a už mi nikdy nic neposlali. :-D Na jednu stranu mi to bylo sice líto, ale mají takové spolupráce nějakou cenu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super komentář! :) S kamarádkou jsme se tomu smály a vsadily se, kolik zpětných odkazů se objeví pod tímto příspěvkem :)) Komentáře, ta rtěnka vypadá skvěle pod negativním článkem mě vždycky dostanou do kolen, i po roce, přesně jak píšeš, jakože cože? :D

      Upřímně, já s negativní reakcí značek na moje ne příliš pozitivní články nemám zkušenost. Odmítla jsem kompletně všechny nabídky na MUR, Freedom, atd.., mini bio eshopy a jiné malé eshopy a mám jen několik "velkých" spoluprací. Vím o tom, že s tím některé blogerky měly špatnou zkušenost, třeba Sofastars Nuf o tom psala, ale tak nějak mám pocit, že to dělají právě jen tyhle zvláštní značky a firmy. Vždy se v článcích snažím být objektivní, což se odáží i na tom, že občas napíšu i něco negativního a nikdy se mi nestalo, že by mi firma napsala ať to stáhnu nebo přepíšu. :) Nepřijímám kraviny a beru jen věci, které opravdu chci a napíšu o nich pravdu, Pak je většinou spokojenost na všech třech stranách - na mojí, u značky i u čtenářů :)

      Vymazat
  8. Super ctivy clanek, hezky jsem si pocetla,to mam na tvem blogu rada.

    S bodem 5 jsem se uz i ja setkala, jaka to nahoda :D nejlepsi je to, kdyz mas se znackou spolupraci, jednou jim neco nepochvalis verejne a uz je to spatne no. Je mi lito takoveho chovani :)

    Nicmene ja moc nejak neresim to, co se v blogerskem kruhu deje mezi znackami a tak, a myslim si, ze je to tak lepsi. Myslim si, ze je lepsi se tomu trochu stranit, protoze jsou jine dulezitejsi veci :)

    Hezky den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, já tuhle zkušenost nemám, že by mi značka "vynadala" že článek není dost pozitivní. Asi to prostě ty velké a známé značky nemají zapotřebí a snesou i nějakou tu kritiku. V takovém případě bych totiž třeba já osobně ukončila veškerou spolupráci. Blog píšu pro vás, pro sebe a hlavně pro zábavu a nehodlám začínat s tím, že by mi někdo dával termíny do kdy a kolikrát se to někde musí objevit a jak ta recenze má být pozitivní. ;-)

      Vymazat
  9. Podľa mňa na písanie kozmetických recenzií určite nie je nutné mať konkrétnu školu. Nepracujeme predsa v laboratóriách na vývoj produktov, ale píšeme svoje dojmy a to je to, čo čitateľov zaujíma. Je super, ak sa blogerka rozumie aj do zloženia, ale žiaľ nie všetky sme študovali medicínu či chemickú vysokú takže tomu rozumieť tak ako títo ľudia nebudeme. No a komentáre bez prečítania článku či také tie typu vzájomné sledovanie to neznášam, niekedy ich mažem. A Instagram followeri tak to si vystihla, načo si môj profil niekto pridá a o deň odíde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu Já se snažím vzdělávat se alespoň nějak minimálně doma, čtu si různé články a studie, hledám si obsah složení a zjišťuji, co na to odborníci, ale nemyslím, že je to k psaní kosmetických recenzí nutné. Skvělá je třeba Ája Beauty life, která tomu složení i opravdu rozumí a často se u ní na blogu a ve videích dozvím zajímavé informace, které pak sama můžu využít. :)

      Vzájemné sledování a podobné nesmysly zcela ignoruji, na to nemám mozkovou kapacitu ani čas. :)

      Vymazat
  10. Třeba redakční systém WP má u komentářů automaticky nastavený atribut nofollow, takže vyhledávací roboti neberou tyto odkazy v potaz :) Také mi vadí, když u několika blogerek vidím ty samé komentáře od té samé osoby, brrr.

    Mě osobně nejvíc vadí neoznačené reklamní články. Plno blogů se proměnilo v továrnu na sponzorované posty a blogerky ani nemají tolik slušnosti tyto články označit (o zákonech nemluvím). Pro mě je to ukázkou hluboké neúcty až pohrdání čtenáři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím o tom, že to WP umí, chtěla jsem na něj přejít, ale zatím jsem nesehnala nikoho, kdo by to uměl přenést bez ztráty, a to jsem za to nabídla 10 tisíc.. :))

      Ona je otázka, neoznačená reklama, tím myslíš barter, nebo zaplacený pocst nebo článek? Já jsem si totiž uvědomila, že označuji články, ve kterých mluvím o produktech, které jsem dostala k recenzi, jako o spolupráci, ale jak moji čtenáři budou vědět, že to byl opravdu jen barter - produkt za recenzi a ne celý komplet zaplacený článek? Já osobně sleduji jen takové blogerky, které to mají vždy označené, a protože je to teď strašný trend - ještě si to u nich vždy kontroluji. Takže já vlastně s neoznačenou reklamou zas až takovou zkušenost nemám, nebo jsem ji nepoznala :)

      Vymazat
    2. Blog na WP má jednu velkou nevýhodu - pomalé načítání stránek, až budu mít chvilku, tak se tomu musím podívat na zoubek, ale obávám se, že nějak razantně to zrychlit nepůjde, ale je pravda, že mám zbytečně velké fotky. Přenesení blogu na WP sice není triviální, ale dá se to provést. Pokud nikoho neseženeš, tak se mi ozvi a můžu se na to podívat.

      Vůbec nemluvím o barterech, ale o placené reklamě, která mnohdy ani nesouvisí se zaměřením blogerky či youtuberky. Některé články jsou pouze reklamním sdělením a do některých videí se reklama propašuje jen tak mimochodem. Nechci uvádět konkretní případy ani na nikoho ukazovat prstem, nechť si každý udělá obrázek sám, ale tohle je hlavní důvod, proč sleduji minimum českých blogů a žádné české youtuberky.

      Vymazat
  11. Mně třeba vadí, když blogerka dostane nějakou kosmetiku zdarma a je jí blbé jí ohodnotit negativně, i když z videa (v článku se to tak moc nepozná, přece jenom tam si to tisíckrát můžeš přepsat, než ho publikuješ, na video nebudeš mít ty nervy to tisíckrát přetáčet) je jasně patrné, že to stojí za nic. A ta blogerka třeba řekne "Není to nic moc, ale jak já to nehaním, někomu to může sednout." a je jí to očividně trapné. Asi proto, že se bojí, že už jí firma nic nepošle. Ale jde to přece říct normálně "Mně to teda nevyhovuje, protože.....". Snad každý ví, že blogerka stejně vždy vyjadřuje subjektivní pocit z dané kosmetiky a že to, co řekne, není žádné dogma. To mě trochu rozčiluje.
    U Tebe konkrétně mi nevadí nic, mám Tě zařazenou jako blogerku na high-end produkty a toho se držíš a je to v pořádku. Ne všechny recenzované produkty mě osloví, ale to tak prostě je u všech :-) jen tak dál, děláš to profesionálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já trochu alibisticky musím říct, že se mi to ještě nestalo. Že bych dostala něco k recenzi a vůbec mi to nesedlo - což je také dáno tím, že si spolupráce pečlivě vybírám a beru značky nebo produkty, které mám už léta sama ráda. :) Ale jinak s tebou souhlasím - nejhorší je to ve videích, kdy je i jasně vidět, že produkt není nic moc, když krémový bronzer zcela zjevně dělá fleky, nebo řasenka cucky... :) Co naděláme. Já si myslím (a pevně doufám) že bych dokázala říct i negativní názor a myslím, že PR se kterými spolupracuji by se s tím vyrovnalo. :) Jinak ti moc děkuji za milá slova, jsem ráda, že mě tak vnímáš a budu se snažit i nadále :)

      Vymazat
  12. Hezky napsáno :-) Tvůj blog sleduji již dlouho a je pro mě inspirací. A ano, opravdu je na něm vidět, že mu věnuješ hodně času i peněz, takže je asi pochopitelné, že ti některé výše zmiňované věci vadí. Nikde tu na mě nekřičí reklama ani nic podobného. Sama vím, že například stojí hodně času, práce i peněz nakoupit high end produkty a pak je recenzovat. O to více si vážím objektivních recenzí. Co bych ještě chtěla zvlášť pochválit jsou fotky, na kterých je asi nejvíce vidět, kolik času tomu věnuješ, jsou opravdu luxusní, holčičí, no prostě moc hezké. Více takových blogů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ani nemám v plánu kazit si blog reklamou, nemyslím že je to potřeba. Co chci si koupím a spolupráce jsou milým bonusem. A samozřejmě máš pravdu, což asi sama víš, některé články dokážou dát zabrat po všech stránkách a tak jsem o to víc ráda, že to někdo vidí a dokáže ocenit. :) Děkuji moc!!!

      Vymazat
  13. Perfektne vystihnute :) ja som sice iba citatelka blogov (ale zato aktivna), zopar prispevkov som ti uz nechala a musim povedat ze tvoj blog kvalitativne vytrca z cz/sk sceny. Ci uz po vizualnej stranke (osobne preferujem bielu, dava to stranke lahkost a vzdusnost), ale aj po obsahovej (pises vtipne, sviezo a hlavne do toho davas kus seba). Dalej som rada, ze umoznujes komentare aj pre "anonymov", viem ze vacsina ludi to vyuziva na to, ze skryva identitu a uverejnuje jedovite casto osobne utocne komentare prave ako anonym. No ja ako pohodlny clovek nemam chut si kvoli komentaru zakladat blog, google+ alebo ine formy, ktore by mi umoznovali komentovat nie ako anonymovi. Za mna preto palec hore :) Ale musim ta aj "obvinit". Kvoli tebe som objavila znacku Bobbi Brown a jej potencial. O Guerlaine, Lancome a spol. ani nehovorim :D Moni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Nemyslím, že by můj blog nějak vyčníval, já sama se inspiruji u mých velmi šikovných a úspěšných kolegyň, ale i tak si toho moc vážím! :) Nikdy mě nenapadlo neumožnit komentovat anonymně, zatím stále pevně věřím tomu, že se dokážu vypořádat i s anonymní kritikou, zatím ale naštěstí nic hrozného nepřišlo. Bobbi Brown je moje srdcová záležitost a jsem ráda, že se o ni mohu podělit i s někým dalším ;-)

      Vymazat
  14. Pri cteni jsem se nahlas smala v metru a lidi se po mne podezrele koukali :D.

    Souhlasim s bodem nectenych clanku i odkazem na svuj web. Stalo se mi to nekolikrat. Jednou kdyz jsem publikovala wishlist do Ameriky, ale hned na zacatku napsala, ze jsme museli cestu odlozit, ale clanek stejne ukazu. Objevovaly se komentare, at si uzijrm cestu a tak :D. Jsem byla nastvana dvojnasob, ze to nectou a ze nejedem :).

    S hanicimi komentari zkusenost nemam nebo si je nepripoustim. Obcas asi taky napisu neco netaktniho, musim se polepsit :). Nedovolila bych si ale rict, ze mam skolu a jsem jedina, kdo tomu rozumi. Naopak po absolvovani nespoctu zkousek z ruznych chemii, fyziologie, patologie a statnic musim priznat, ze vim, ze nic nevim. Formulace kosmetiky je narocna a potrebovala bych dalsich 5 let studia, abych mohla rict, ze tomu rozumim. Pak mne automaticky stvou lidi, kteri ala odborne rozebiraji slozeni, ale chemii meli naposled na zakladce :D.

    Tesim se na pokracovani :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že ses smála! :) Tak trochu jsem v to doufala, že tím někoho pobavím. :) To s tou Amerikou je tedy smutné a asi bych se pěkně naštvala stejně jako ty... Já jsem také neměla nijak velké množství ošklivých komentářů, takové ty vyloženě ošklivé a sprosté dokonce nikdy, ale velmi často to vídám u ostatních, proto jsem to zmínila. :)

      Já jsem sice měla chemii naposledy na gymnáziu, ale vyjde to asi nastejno, jako kdybych ji měla na té základce.. Proto se do toho v článcích nepouštím, nechci si hrát na chytrou, když v tomhle ohledu nejsem. :) Díky moc za super komentář a btw, nikdy jsem si žádného ostrého od tebe nevšimla. ;-)

      Vymazat
  15. Ou, tak to je upřímný článek, ale chápu tě. Já už po pár letech tohle asi nějak přestala vnímat...nebo možná nechci, kazí mi to dojem dokonalé blogosféry :).

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj, úplně chápu tvoje rozčilení nad jednoslovnými komentáři pod článkem. Všimla jsem si toho taky (jsem jen čtenářka) a protože jsem pochopila účel zviditelnění, tak na ty odkazy z principu neklikám. Zajímají mě blogy, které autorky píšou kvůli vášni ke kosmetice, ne z touhy po zviditelnění nebo kosmetice zdarma. Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem upřímně ráda, že si toho všímají i čtenáři, z principu mi to nepřijde fér a jsem ráda, že ani ostatním. :) Ono je na tom nejsmutnější, že to většinou dělají blogy, které málokdy za něco stojí.. Jenže tohle podle mě není cesta k tomu "prorazit". :)

      Vymazat
  17. A tak teď se mi chce napsat SUPER ČLÁNEK jako vždy :D
    Ne, fakt děkuji za tento článek. Ve všech bodech s tebou musím souhlasit.
    Strašně oceňuju tvoji ochotu každému jednotlivci odpovídat a reagovat na naše komentáře. To se bohužel už tak často nevidí (a teď nechci nikoho urazit). Ale občas mě zamrzí, že se snažím napsat na něco svůj názor (chvilku mi to taky zabere) a dotyčný/á ani na jeden komentář neodpoví (nenarážím v této chvíli na svůj komentář, ale na jakýkoliv). Ano, chápu, že to je náročné, odpovídat na všechny komentáře, ale jaktože to u někoho jde...
    Za sebe musím říct, že pokud článek nedočtu do konce, tak nepíšu komentář. Proto opravdu nechápu lidi, kteří píšou komentáře bez toho, aniž by článek četli. Ale ty jsi to ve svém článku velmi pěkně vysvětlila. No, prostě mi u toho rozum stojí...

    I když nemám svůj vlastní blog, tak na blogy/youtubery koukám již nějakou dobu.

    Vadí mi dvě věci (a to mluvím o české a bohužel i o zahraniční scéně):
    1) že neumí dotyčná říct svůj názor, o tom že produkt stojí za p*d a vše chválí... bohužel jsem se takto několikrát napálila :( že holčina produkt vychválila a přitom to byla věc, za kterou jsem ve finále "opravdu jen" vyhodila peníze. Opravdu oceňuji a chci pochválit lidi, kteří jsou schopní napsat svůj názor a stát si za ním (ne jen ptž se jedná o PR produkt).
    2) naprosto "nenápadně" zvolený produkt placement, kdy je to opravdu do očí bijící. Vím, že to k tomu patří, ale já jsem názoru s mírou (řekla bych teda vocuď pocuď :D).

    P.S. Těším na další tvůj článek. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super komentář! :D jako vždy.. A teď vážně, mě také občas zamrzí, kdyý píšu dlouhý a podle mě hodnotný komentář k někomu na blog a dotyčná neodpoví a to nikdy a nikomu. Na druhou stranu, já už to teď jen tak tak stíhám, ono je to docela náročné, když má člověk ještě reálné povinnosti, jako je třeba práce, domácnost, nebo malé děti. K tomu focení a psaní článků, sociální sítě, nedej bože si chci taky pustit serál nebo jít s manželem na večeři :D a občas se prostě stane, že ten čas chybí. Nechci omlouvat někoho, kdo na to prostě kašle, protože sama se snažím, ale nechtěla bych všechny házet do jednoho pytle. Na druhou stranu, pro mě je odpověď na komentář slušnost. Nicméně už zvažuji i to, že na komentáře super článek se zpětným odkazem už odpovídat nebudu :)))

      Body co jsi zmínila jsou také takový evergreen :) Já nemůžu říct, že bych si toho nikdy nevšimla, ale beru to s větším klidem, než chování zmíněné v článku. Na někoho, kdo chválí něco co je špatné totiž nekoukám a product placement neřeším - vím že je to PP a ani podprahově ani jinak nemám pocit, že bych si musela kupovat všechno co vidím. Bohužel jsem si vědoma, že hlavně mladší čtenáři a diváci se tomuhle tlaku podléhají víc, ale to už je na jinou sociální studii a přizpůsobení "výuky" u mladší generace. Já už jsem se dávno naučila ten tlak alespoň korigovat. :)

      Vymazat
  18. S tím nečtením článků je to pravda. Hodně si všímám bohužel i na Insfa a Fb , že slečna či paní pod fotografii např.s outfitem napíše popisek rozsahu dvou vět co kde koupila a stejně hned ve druhém či třetím komentáři nėkdo napíše dotaz odkud to má. Nechápu, to už je lidem zatěžko přečíst si i stručný popis a sjíždėjí jen fotky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je tragédie... :)) Z toho se mi chce vždy brečet.. :) Bohužel začínám mít pocit, že spousta lidí nečte vůbec, ani popis, natož článek.

      Vymazat
  19. Moc se mi tento článek líbí. A celkové tvůj blog (já blogy moc nečtu) jen tak od času nakouknu k lidem, kteří me zajímají, a které mám rada na IG. Je vidět, ze si se vším davas pořádnou práci, protože sama vím, jak je to těžké vyplodit kvalitní obsah a co za tím vším stojí (já s tím porad bojuji) Jen tak dal! Tvé fotky na IG jsou naprosto úžasné a články na blogu záživné a vždycky vydržím číst až do konce (to taky něco značí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a ani nevíš, jak si mě potěšila. :) A samozřejmě máš pravdu, dokud nezačneš sama něco takového tvořit, nikdy si nedokážeš představit, co je za tím práce. Jestli bojuješ, tak to děláš dobře myslím :) Ještě jednou díky a budu se snažit i nadále :)

      Vymazat
  20. Já už delší dobu přemýšlím o tom, že mi u jednotlivých článků (u všech blogů) chybí tlačítko lajk nebo něco na ten způsob :) Protože tomuhle článku bych ho rozhodně dala a to jsem na ně poměrně skoupá. Sama se o blogování pokouším (teprve pár týdnů), ale jak píšeš - kvalitní obsah zahrnuje spoustu věcí včetně peněz i času - který ráda obětuješ něčemu, co tě baví. Potom některé věci zamrzí :) Každopádně za mě vážně dobře zkonstruovaný článek, který podle mě není vůbec útočný (a jestli se někdo ozve, tak to musí být potrefená husa :D) ale spíš k zamyšlení - co všechno je za blogováním i za komentáři - pro blogerky i followery. Hodně štěstí a trpělivosti! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono něco takového na bloggeru existuje, ale nikdy mě nenapadlo si to sem dát. Nepřijde mi to dost chic, nebo teda vlastně "posh", jak se teď říká. :)) Rozhodně nechci, aby článek vyzněl tak, že každý čtenář musí komentovat, to tak vůbec není, já jsem to zmiňovala v souvislosti s tím, že dotyčná článek nečte a přidá ho jen za účelem zpětného odkazu na svůj web. Naprosto rozumím tomu, že někdo nemá čas, nebo chuť komentovat všechny články, které přečte. A upřímně? Lepší žádný komentář, než nějaký nesmysl, rozumíme si :))

      Jsem ráda, že článek nepůsobí útočně nebo zle, s tímhle účelem jsem ho rozhodně nepsala. :) Děkuji!

      Vymazat
  21. Ahoj Lucko,
    Po přečtení článku mi, tak nějak došlo, že to nemáte nejlehčí viz hnusne komenty od zástupců urazenych kosmetickych značek. Článek je napsán dobře a má hlavu a patu, ne vždy je vsechno med :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Občas to může být nepříjemné, ale dělám to ráda :)

      Vymazat
  22. follow/unfollow od učitých osob i firem stále dokola je fakt směšný :-D a to nejsem žádná blogerka ani nemám největší účet...nechápu, že jim to za to stojí...novinkou pro mě je, že daný účet mi dá pár lajků k fotkám...a třeba z hoďku follow, jakože čeká co se bude dít jestli si ho konečně všimnu nebo co?! :-D
    a pak mě fakt rozčilují ty zpětné odkazy u nicneříkajících komentářů, ty bych já bez milosti mazala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusíš být blogerka, abys zažila tyhle věci na Instagramu, ono jim nejde o to, jak moc jsi slavná, jde jim jen o to, aby oni měli o jednoho followera navíc.. :D Ach můj bože, může to znít ještě trapněji? :) A to s tím šíleným srdíčkováním už jsem taky postřehla, některé firmy mi během dne dají třeba pět srdíček na různé staré fotky, každý den... poslední dva týdny. :D

      Vymazat
  23. Naprosto si to vystihla. Souhlasím se vším a jsem ráda, že v tom nejsem sama. Nejhorší je asi ten Instagram. Nechápu, že to těm lidem není trapné, že pořád dávají follow a unfollow. Ze začátku jsem si myslela, že mě přestanou druhý den sledovat, protože je nesleduji já, ale pak jsem zjistila, že i když někoho sledovat začnu (protože chci), stejně mě pak odkliknou, protože to je prostě jejich strategie. A přesně jak píšeš, i já to chci mít na stránce pěkné, je to inspirativní sociální síť a taky chci vidět posty od přátel a lidí, kteří mě skutečně zajímají, takže logicky nemůžu sledovat tisíce lidí.

    Vím moc dobře co všechno blogování obnáší, a proto vždycky obdivuji, jak máš články do detailu zpracované, bez chyb a překlepů (čtu i blogerky, které toto evidentně vůbec netrápí) a jak je vidět, že do toho opravdu dáváš kus sebe, že tě to baví a naplňuje. A já mám radost, že si můžu někde přečíst recenze na luxusní kosmetiku:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Instagram je fakt strašný a to co píšeš, je naprostá pravda. Víš, kolikrát jsem si všimla, že mě někdo začal sledovat, podívala jsem se k němu a říkám si: To je ale krásný profil a milá sympatická holka a líbí se jí i moje fotky, to je bezva! A jakmile jsem ji tedy ze své vlastní vůle začala sledovat, dala mi unfollow... To ale ještě není všechno, protože tahle "milá holka" když si všimla že jsem jí dala unfollow mi zase dala follow.. A takhle to dělá dodnes, akorát že já už ji z principu začíst sledovat nemůžu, i když fotky má krásné. Inspirativní osoba podle mě musí mít nejen hezké fotky, ale i trochu charakteru..

      Strašně moc ti děkuji za pochvalu, já si k tobě chodím oddechnout od kosmetiky a taky když mám chuť se vrátit k těm víc maminkovským věcem. :) A k té gramatice, samozřejmě se snažím, ale občas i já u sebe najdu nějakou perlu, tomu se asi nedá vyhnout, když do půlnoci uspávám syna, kterému se prý spát nechce, nebo má teplotu a ve tři ráno píšu dlouhý článek. :)))

      Vymazat
  24. Ahojky, pěkný článek, asi u všech bodů se shodneme. Hlavně mě vytáčí ten Instagram, hodně firem jsem už zablokovala, protože nemám nervy na to pětkrát do týdne sledovat jak mě někdo začne opětovně sledovat, je to postavené na hlavu. A ty komentáře s odkazy to je taky síla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také už jsem začala blokovat a nikdy by mě nenapadlo, že to do tohoto bodu někdy dojde... Koukám, že všechny rozumné blogerky to vidí stejně, nebo aspoň podobné. ;-)

      Vymazat
  25. Myslím, že jsi to sepsala výstižně a řekla bych tak nějak ze "ze života" (blogera). Bod o zpětných odkazech naprosto chápu, také by mě to jako blogera znechutilo, ostatně mi to vadí i jako čtenáři! Co se týče Instagramu - ten já v prvé řadě také beru jako zdroj inspirace a odreagování se od běžného stresu, a protože se nechci nechat IG pohltit a stát se na něm závislá, nekomentuji každé fotky svých oblíbených účtů a snažím se být stranou a přispívat opravdu, když mě fotka chytne za srdce (lajky samozřejmě nešetřím, když se mi obsah či fotka samotná líbí :)). Podobně to mám s přispíváním komentářů na blog - třeba i Tvůj - píšu ráda k věci a když mám co říct, o čem diskutovat (a nebudeme si nalhávat, také čas). Takže i když nezanechám komentář, neznamená to, že se mi článek nelíbil. I když chápu, že zpětnou vazbu od čtenáře pouhou čteností autor blogu nezíská a neví, zda se tedy článek líbí či nelíbí. Takže to hodlám zlepšit do budoucna a více přispívat. Škoda, že tu není srdíčko na lajkování článků. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale naprosto v pořádku! V žádném případě bych nechtěla, aby můj článek působil jako výčitka čtenářům, že málo komentují. To nemá být povinnost, ale odměna/ ocenění, když se článek nebo fotka líbí nebo zaujme. V článku jsem spíš myslela ostatní blogerky, které píšou komentáře jen kvůli sobě a zviditelnění jejich blogu. ;-) Já jsem ráda pokaždé, když čtu komentář, který je k věci a něčím přínosný a není povinné takové psát pod každý článek. I tak jsem ráda, že se ke mně někdo vrací a čte ;-)

      Vymazat
  26. Pekne som sa pobavila, obzvlášť na follow-unfollow. Znie to fakt smiešne, že má niekto potrebu takto na seba upozorňovať. Podobne ako tie spätné odkazy. Žiadny blog nemám, takže článok je pre mňa zaujímavý pohľad z druhej strany. Podobne ako písal niekto vyššie, oceňujem možnosť pridávania komentárov ako anonym. :) Z môjho pohľadu ma na blogoch nič moc neštve, pretože kozmetický sledujem iba tento tvoj. :D A ten je skrátka super.
    Andie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že i jako běžnému čtenáři ti článek přijde zajímavý, trochu jsem se bála, jestli to nebude brát jako malichernost :-)) a samozřejmě děkuji, že jsem jediný kosmetický blog, který čteš, mě těší :-)

      Vymazat
  27. Ahoj,
    já jsem tě objevila celkem nedávno, ale tvůj blog se mi opravdu líbí. Toto je pravděpodobně můj první komentář tady:-) Máš krásné fotky, dobrý obsah a píšeš zase o jiných produktech než ostatní. A hlavně ti to všechno věřím, nemám pocit, že se jedná o placenou reklamu:-)
    Tento článek o věcech, které ti na blogování vadí, mi mluví z duše. Myslím, že jsi přesně vystihla podstatu všech zmiňovaných problémů. Obzvlášť bod o konstruktivní kritice je trefný, protože mám pocit, že spoustu lidí dneska toto slovní spojení používá jako alibi pro urážku kohokoliv.
    Nemám instagram, takže s prvním bodem nemám vlastní zkušenost, ale souhlasím s tvými argumenty. Sama mám blog a někdy se podepisuji do komentářů jako Hanka z ciculka.cz, ale zpětné odkazy nedávám. Kdo mě bude chtít najít, najde si mě:-)
    Těším se na další tvoje články a přeji příjemný začátek měsíce:-)
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prvně děkuji a jsem ráda, že se ti blog líbí :) A mohu tě ujistit, že o placenou reklamu se opravdu nejedná, protože jsem doteď nikdy žádnou takovou úmluvu s žádnou značkou neměla. :) Samozřejmě mám nějaké spolupráce - produkty k recenzi, ale takové články jsou nejen označeny štítkem spolupráce, ale zpravidla vždy se o tom ještě zmíním i v textu. ;)

      Pokud se v komentáři podepíšeš jménem svého blogu, nevidím na tom vůbec nic špatného, já komentuji u ostatních přímo jménem svého blogu místo jména, kdo chce může se ke mě přes jméno dostat a kdo nechce, nemusí. Nevkládám ale nikam zpětné odkazy, to je totiž jiná liga ;)

      Vymazat
  28. Bohužel do blogování samotného moc nevidím, takže si netroufám jakkoliv komentovat, ale co si troufám, vyjádřit maximální podporu, protože tento blog je super. PS: Fotka 6 by mohla mít podtext: Zrcadlo, zdrcadlo, řekni jim, ať mě neštvou a ty linky si strkají jinam. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! Tvoje komentáře mi vždy udělají radost. :) A jako vždy jsem se i zasmála, strčte si ty linky jinam je dobrá hláška.. :D Jinak jsou fotky v tomto článku úplně random, nechtěla jsem mít takhle dlouhý text bez pauz s fotkami a nevkládám cizí obrázky/motivační řeči/citáty/atd na svůj blog. Chci tu mít jen svůj obsah. :)

      Vymazat
  29. Tak, predovšetkým, skvele napísaný článok, ako vždy od Teba :)))). A aj ten rúž Ti sedí :)))).
    Ale nie, teraz vážne. Som rada aj za tento pohľad zvnútra blogosféry, do ktorej nepatrím, a tak nemám možnosť nakuknúť pod pokrievku. Môžem len súhlasiť, že správanie sa niektorých ľudí, dokonca vekovo 18+, svedčí o všetkom možnom len nie o slušnosti a úcte voči druhým. Ale to sa už asi nenosí.
    Poctivo čítam všetky Tvoje články, myslím, že som aj okomentovala všetky (netvrdím to na 100 %). Je to pre mňa relax, oddych od náročnej úlohy ženy - matky - manželky - zamestnankyne - .... .
    Čo sa týka IG, ja som sa s follow - unfollow ešte nestretla, zatiaľ len s follow, čo bude asi tým, že nemám na svojom IG ani jednu fotku a používam tento spôsobom komunikácie len na sledovanie toho čo ma baví.
    P.S. Tie Tebou odporučené rúže sú úžasné a skvelé a zbožňujem ich, len mi nesedia farbou, keďže som tmavovlasá a modrými očami :))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já si naopak myslím, že jsi opravdu okomentovala každý můj jeden článek a a opravdu si toho moc vážím! :) A také jsem ráda, že tě článek bavil, i když na to koukáš z druhé strany, bála jsem se, aby pro vás nebyl nudný. :)

      Vymazat
  30. Já se nepřestávám divit, co všechno je na internetu možné.. Na tvém blogu je dost znát že tomu věnuješ dost času a úsilí, takže tvoje názory plně chápu a naprosto s nimi souhlasím. Je fajn vědět že na tvůj blog je stále spoleh! :)

    OdpovědětVymazat
  31. Mňa najviac irituje práve ten IG a neustále sledovanie/odsledovanie. A tiež som si v poslednej dobe všimla, že to robia aj značky a eshopy, čím som si o nich veľmi znížila mienku. A komentáre typu Super! Krásna recenzia! a podobne su tiež moje "obľúbené". O to viac si ale cením, keď niekto napíše komentár k veci a je vidieť, že článok celý prečítal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, jakmile to dělá značka nebo eshop, najednou nemám chuť u nich nakupovat ani nic jiného.. :) Při tom by člověk řekl, že značky to nemají zapotřebí.. :) A s těmi komentáři souhlasím, nic nepotěší víc, než zajímavý komentář k věci.

      Vymazat
  32. souhlas, to follow/unfollow je směšný :D všimla jsem si, že některý účty vyloženě sledujou statistiky konkurence a když vidí, že jste ji začli sledovat, dají vám follow, abyste ji jich taky všimli (což si samozřejmě všimnete, pokud nemáte desetitisíce sledujících, a to aniž byste to museli nějak nadrženě stalkovat) .. já si je občas rozkliknu, a když se mi líběj, tak je klidně začnu sledovat taky (že si mě odfollownou, s tím počítám a je mi to úplně jedno, vlastně jsem spíš i ráda, protože od nich by se stejně nedala čekat vůbec žádná zpětná vazba k obsahu - většinou jsou to zahraniční účty - tak proč tyhle subjekty sbírat, já u sebe chci reálný lidi)
    když jsme u reálnejch lidí, občas si všimnu, že si mě přidaj i takový ty klasicky divný účty ze zemí třetího světa, co sami sledují tisíce a příspěvky nemají žádný nebo falešný ... což upřímně nechápu, myslela jsem, že tohle si lidi akorát kupujou .. docela divný a asi je začnu blokovat
    čímž se dostávám zase zpátky, a to jsou český účty (resp. firmy, či projekty, u osob jsem si toho nevšimla), který vám bezdůvodně dávaj follow a zase ho berou zpět neustále dokola - když to udělaj tak potřetí, jsem až tak vstřícná, že je dobrovolně zablokuju (ahoj parfums) - prostě je sledovat nechci, tak ať u mě netrácej čas, ne .D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako takhle, ty jsi přece jenom výrazně známější postava na poli blogerek než já, možná proto ti to jiné blogerky nedělají.. Ale mně ano a to tak často, že si je pamatuji jménem a také je po čase blokuji, čeho je moc, toho je příliš. ;) I já sleduji spoustu účtů, které mě přestlaly sledovat a mně se přesto líbí jejich obsah. :) Jinak k těm divným lidem ze zemí třetího světa - ty občas začnou sledovat úplně každého, i mě, těžko říct, proč se to děje. Zase tolik jich ale není a stejně je Instagram po čase smázne..

      Vymazat
  33. Miluji tvůj styl, Lucko!!! Všechno se dá vyjádřit s grácií a tobě to není cizí ani u tak složitého tématu, jako je tohle! Opravdu smekám!
    A co mě osobně nejvíce vadí na českých blogerkách potažmo youtuberkách? Přesně to, co tu tolikrát zaznělo: neoznačená, do očí bijící reklama na produkty, které nesouvisí s obsahem blogu. Tím u mě některé youtuberky klesly opravdu hluboko. Nebudu nikoho jmenovat, každý asi víme, kterým směrem vítr vane:-)
    Proto to, prosím, dělej dál tak, jak to děláš❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, děkuji :)) Tak neoznačená reklama je velké téma, ale v poslední době mi přijde, že se z toho dělá hon na čarodejnice, čímž neříkám, že je správné ji neoznačit samozřejmě.. ;) Na druhou stranu, když mám oblíbenou blogerku a věřím jejím názorům, většinou nezkoumám jestli produkt dostala, nebo jestli je to zaplacená reklama. Třeba já sama do hastagů na IG taky nekoukám ;)

      Vymazat
  34. Musím napsat, že mě článek moc pobavil. A snad si zapíšu za uši, co štve (nejen) zběhlé bloggerky a čtenáře nejvíc a vyhnu se těmto chybám.
    Zmíňka o tom, že ti zaměstnanec firmy, na jejíž produkt jsi napsala negativní recenzi, napíše anonymní hate komentář mi přijde jak ze špatného filmu - to bych vážně nečekala. A už vůbec ne "kontrolu" firem, které dají bloggerkám k recenzi produkt, a když recenzuje podle skutečnosti a ne úplně nadšeně, tak je zle. Vím, tobě se to nestalo, ale bylo to zmíněno v pár komentářích. To bych teda nečekala vůbec. Smutné.
    Jako bloggerka v úlných začátcích se začínám rozkoukávat. Třeba bych nikdy neřekla, jak blbě se fotí swatche produktů na ruce. Jak to, proboha, holky, děláte? Foťák mi to nezaostří a ne a ne. Děs běs. Takže až teď dodatečně oceňuju tu práci, která za tím stojí.
    Už dříve jsem měla fotoblog, zabývala jsem se také výrobou šperků a myslela jsem si, že mám představu, jak pracný bude kosmetický blog. Chi chi. Bojuju. Ale zatím se nedám.

    Takže "skvělý článek, ta rtěnka je super"......
    Jsem ráda, že jsem narazila na tvůj blog (mmch při hledání recenze na UD XX Vice Ltd Reloaded, která mě nadchla), líbí se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem ráda :) Právě že ty komentáře od zaměstnanců značek nejsou anonymní, každý jde najít ;) těžko říct, jestli je ty značky posílají, nebo jestli jsou to prostě jen aktivní zaměstnanci. :)) Upřímně jsem ráda, že jsem se s cenzurou recenzí od značek co poslaly produkt nesetkala, musí to být pro všechny strany krajně nepříjemné, vlastně možná ještě víc pro tu blogerku...

      Swatche :D Se starým foťákem jsem namáčkavala spoušť tak dlouho, až jsem se trefila kam chci a se zrcadlovkou už je to pohoda, tam si zvolím kam chci ostřit. :) Akorát je to těžší, protože má asi tři kila :D

      Vymazat
  35. Jej, jednoruč zrcadlovku.....nezbývá, než fotit ještě častěji a vyposilovat to ;) já mám evf zrcadlovku. Ne a ne se rozhoupat pro klasickou. Velkým mínusem je váha a velikost a tak. Ale teda fotky máš fakt krásné. A jen zrcadlovkou to není.
    Projíždím starší články a fakt jsem ráda, že jsem tě "našla". Velká inspirace. Částečně i proto, že se zaměřuješ spíše na luxusnější značky. Budu s chutí dál sledovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! :) Snažím se to dělat pořádně a s radostí pro sebe i pro vás :) Já si zase nemyslím, že bych ty fotky měla extra dobré, snažím se se zlepšovat. :)

      Vymazat
  36. Ahoj, máš naprostou pravdu a opravdu jsi mi otevřela oči. Nedávno jsem si založila blog a je pravda, že jsem měla v plánu do svých komentářů (ale samozřejmě k věci a když na to mam náladu) dávat na proklik ve svém jméně. Dokonce jsem to četla v radách, jak blog zviditelnit. To, co píšeš má smysl a je jasné, že když blogu věnuješ tolik času, peněz atd. nechceš na něm mít prokliky na jiné blogy. Tvůj blog je mi velkou inspirací, máš překrásné fotky, kvalitní obsah a o vzhledu ani nemluvím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu nechci pořádat hon na čarodějnice.. :) To že ti to v prvních chvílích nedošlo a někam si dávala svůj odkaz není smrtelný hřích, ani to neznamená, že tě začnu ignorovat, nebo zavrhnu tvůj blog. Když sis to uvědomila, třeba na to budeš koukat jinak a rozumněji a až to bude někdo dělat i u tebe na blogu, naštve tě to stejně jako mě. :))

      Vymazat
  37. Souhlasím s Tebou. V dnešním blogérském světě mi to přijde už spíš jako předhánění se, kdo bude mít víc follows, komentářů, apod. Už to ani není o tom, že to toho člověka naplňuje a baví. Neříkám, že je to tak u všech, ale sleduji to poslední roky a je to stále horší.
    Mám také instagram, také tam mám různé fotky nových produktů, co jsem si koupila, mám 106 followerů a nepotřebuji jich mít tisíce. Dělám si ty fotky spíš jen pro sebe, abych měla nějakou památku a za nějakou dobu se na ně mohla kouknout a zhodnotit je. Ani nemám blog (který teda plánuji), ale ani po tom nebudu potřebovat tisíc srdíček a podobných blbostí. Vím, že to člověku udělá radost, ale v přiměřené míře.

    Asi největší zlo jsou ty komentáře, které občas čtu a to nejen na blogu, ale i na yt a tam jsou daleko horší. Nechápu, proč lidi takovým způsobem ubližují. Jde to opravdu napsat jinak, jak jsi psala - konstruktivně a ne jak nějaký vesnický buran (s prominutím).

    Dost se mi tvůj blog zalíbil, určitě kouknu i na další články!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máme stejný názor i tenhle. Nechápu, kdo toho může vůbec investovat peníze.. jsou to vyloženě vyhozené peníze za nic. Nemáš za co :) jsem ráda, že jsem konečně našla blog, kterej stojí za přečtení a je v něm vidět kus práce a Tebe :).

      Vymazat
  38. Souhlasím s Tebou. V dnešním blogérském světě mi to přijde už spíš jako předhánění se, kdo bude mít víc follows, komentářů, apod. Už to ani není o tom, že to toho člověka naplňuje a baví. Neříkám, že je to tak u všech, ale sleduji to poslední roky a je to stále horší.
    Mám také instagram, také tam mám různé fotky nových produktů, co jsem si koupila, mám 106 followerů a nepotřebuji jich mít tisíce. Dělám si ty fotky spíš jen pro sebe, abych měla nějakou památku a za nějakou dobu se na ně mohla kouknout a zhodnotit je. Ani nemám blog (který teda plánuji), ale ani po tom nebudu potřebovat tisíc srdíček a podobných blbostí. Vím, že to člověku udělá radost, ale v přiměřené míře.

    Asi největší zlo jsou ty komentáře, které občas čtu a to nejen na blogu, ale i na yt a tam jsou daleko horší. Nechápu, proč lidi takovým způsobem ubližují. Jde to opravdu napsat jinak, jak jsi psala - konstruktivně a ne jak nějaký vesnický buran (s prominutím).

    Dost se mi tvůj blog zalíbil, určitě kouknu i na další články!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla bych pkrytec, kdybych tvrdila, že mi na počtu followerů vůbec nezáleží, ale nepůjdu přes mrtvoly a nebudu si je kupovat, ani lajkovat tisíce cizích fotek a dávat follow a unfollow. To mi přijde neskutečně pod úroveň. Buď se lidem moje tvorba líbí a nebo taky ne :) Jsem ráda, že je nás víc s takovým přístupem a taky jsem ráda, že jsem třeba někomu otevřela oči a bude na tyhle účty koukat jinak :) Děkuji za pochvalu!

      Vymazat