sobota 29. října 2016

Červené jablíčko // DKNY Be Tempted & Be Delicious

Sezóna českých jablek už je s velkou pravděpodobností za námi, ale jak se zdá, v New Yorku ty nejčervenější dozrávají právě teď na podzim. Donna Karan totiž přišla na trh s novou verzí jejího kultovního parfému ve tvaru jablíčka, který je tentokrát výraznější, sladší a lákavější ve formě EDP.


Vůně DKNY bych obecně označila ze jednoduché, v tom nejlepším slova smyslu. Hodí se skoro vždy a všude a nemusíte nad nimi moc přemýšlet. Proto jsem byla moc ráda, když jsem dostala právě novou červenou verzi tohoto parfému. Pokud jste se ještě nepropracovali k pětce, nebo se k ní ani propracovat nechcete a dáváte přednost více dívčím vůním, rozhodně se příště v parfumerii podívejte právě na jablíčka.

Už nějakou dobu mám doma vůni Be Delicious (EDP) a patří k mým oblíbeným, částečně svěžím a zároveň sladkým vůním, které se prostě jednoduše nosí. Kombinaci ovoce a kyselosti mám v parfémech moc ráda a Be Delicious voní úplně přesně jako parfémované zelené jablko. Lepší popis pro ni asi nemám. Cítím prostě zelená jablka, trochu svěží a trochu kyselá, trochu květinová a zároveň i prostě parfém

Ne vždy je nálada na těžkou dřevitou nebo orientální vůni a také ne vždy se hodí právě k té příležitosti, na kterou mám namířeno. Výdrž je dobrá, ale neoznačila bych ji za celodenní, nebo minimálně já již večer vůni příliš necítím. A ačkoliv se říká, že správný parfém bych sama ze sebe cítit neměla, nevím jak jinak bych pak mohla posoudit jeho výdrž na mně samotné. Zelené jablko je pro mě ideální jarní a letní vůně, respektive vůně, která během dne za hodně teplého počasí neztěžkne a nezačne být nepříjemná.

horní tóny - grapefruit, okurka, magnolie
střední tóny - tuberóza, růže, lilie, fialka, zelené jablko
spodní tóny . dřevité tóny, ambra, santalové dřevo



Be Tempted (EDP) je vůní sladší a v zásadě i těžší, ale já ji stále považuji za vhodnou na den i na večer. Těžké vůně jsou pro mě úplně jiná kategorie, ale pro mnoho z vás by přece jen nemusela být tato úplně lehká. S velkou pravděpodobností si ji oblíbí každý, kdo má rád právě sladší, velmi lehce orientální, ale nekomplikované vůně, které se hodí ke všemu a zvednou vám náladu. Výdrž nového jablíčka je na mé pleti velmi dobrá a rozhodně mi drží lépe, než to zelené. To ale záleží i na množství jiných faktorů. Jestli máte pěkně hydratovanou pleť, jestli jste zrovna v teple nebo v chladu a také jaké množství parfému použijete a kam ho aplikujete. Na rozdíl od zeleného jablíčka mi nejen lépe drží, ale také je mi příjemnější na běžné nošení a to po celý rok. Zatímco po Be Delicious na podzim a v zimě téměř nesahám, tahle verze je rozhodně teplejší a měkčí, pro mě naprosto ideální do chladnějšího počasí. Čemuž také přispívá fakt, že mi přijde z mého pohledu a vnímání vůní propracovaná a není prvoplánově sladká.

Z parfému cítím hlavně sladkost i kyselost červeného ovoce a hodně také lékořici, kterou jsem si v posledních pár letech v parfémech velmi oblíbila, ačkoliv ji jinak nemůže ani cítit. :) Mírně také vnímám nějaké dřevité tóny a koření, nejsem ovšem v popisu složitějších vůní příliš zdatná, takže si k ní budete muset pro lepší představu přivonět sami někde v parfumerii. A doporučuji chvíli počkat, až se parfém plně rozvoní, protože právě ta prvoplánovost zmizí a vůně je mi nejpříjemnější zhruba tak po třetině nošení. 

horní tóny - červené ovoce, lékořice, kasie, citron, zelené jablko
střední tóny - růže, fialka, pomerančový květ
spodní tóny - pačuli, vanilka, myrha




Be Tempted EDP, eshopy/parfumerie 100 ml - 2490,-/ 30 ml - 1250,-
Be Delicious EDP, eshopy/parfumerie 100 ml - 2570,-/ 30 ml 1290,-
Pevně doufám, že se vám dnešní článek líbil, protože to je snad poprvé, co jsem napsala samostatný článek o parfémech. Rozhodně budu ráda, pokud mi dáte vědět, zda s takovým typem článku pokračovat, nebo ne. Parfémů mám doma opravdu hodně, což po přečtení článku s mou kosmetickou sbírkou už určitě víte úplně všichni. :) Takže kdyby vás zajímala nejen DKNY, ale i třeba mé oblíbené parfémy od Thierry Mugler, napište mi do komentářů. 

Jak se vám líbí nové jablíčko? Máte rádi vůně DKNY? L.

6 komentářů:

  1. Jabĺčka sú výzorovo prenádherné a veľmi žiaduce, na poličke vyzerajú skvele. Bohužiaľ, vôňovo mi nesedia, sú na mňa veľmi sladké a okrem toho nejako neladia s mojou pokožkou.
    Jedinou vôňou, ktorú som dlhé predlhé roky používala, bola stará dobrá klasika vo flakóne mrakodrapu, myslím, že sa volala Woman. Ale akonáhle zmenili receptúru pred pár rokmi, tá verzia mi už nesadla a prestala som ju používať. Pôvodnú verziu som používala vždy cez leto, bola neskutočná, citrusová, chladená voda. Potom som ju nahradila letnou vôňou od Guerlain Aqua Allegoria Limon Verde. Aj tá je pre mňa dokonalá. Ale spomienky na DKNY zostávajú stále čerstvé :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si pamatuji, že máš ráda citrusové vůně, já zase vůbec. :)) Přijde mi, asi jako tobě u sladkých vůní, že jsi jako cukřík, že na mně všechny citrusové silné vůně voní jako takové ty voňavé stromečky do auta a až na mně jakoby hořknout :)

      Také mám vůně spojené se spoustou zážitků a právě ty vůně mi je dokáží příjemně vyvolat.

      Vymazat
  2. Zelené jablicko jsem dostala v létě k narozeninám a naprosto ho miluju. Určitě se mrknu i po dalších :)

    littlethingsforem.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá super, páči sa mi aj dizajnom. Možno skúsim vzorku ʕ•́ᴥ•̀ʔっ

    * Jesenná giveaway *
    * Kawaiibox giveaway *

    OdpovědětVymazat