sobota 24. února 2018

Co funguje na černé tečky, pupínky & návštěva The Senses - Dermalogica

Krásné sobotní ráno vám přeji! Černé tečky a pupínky trápí občas asi každého z nás a protože jsem nedávno navštívila kosmetické ošetření se značkou Dermalogica, říkala jsem si, že by bylo fajn podělit se s vámi nejen o zážitek z The Senses, ale také o moje tipy, jak se starat o pleť, která má sklony k nedokonalostem.


Dnes to nebude tak úplně o konkrétních produktech, ale řeknu vám, co funguje na problematickou pleť mně a bez jakých kroků byste se neměli obejít ani vy. V první řadě je potřeba si ujasnit, proč vlastně černé tečky a pupínky máme. Pokud je pleť čistá, skrze póry se dostává na povrch pleti maz a při běžné péči pak stačí pleť důkladně odlíčit a vyčistit. Pokud jsou ale póry ucpané, maz se nemůže dostat na povrch a časem se zanítí, nebo vytvoří černou tečku.

Černé mohou vznikat ze špatně vyčištěné pleti. Když nejsou póry důkladně vyčištěné, zůstanou v nich nečistoty, ty spolu s mazem zoxidují a černá tečka je na světě. Netvoří se proto, že byste nebyli dostatečně čistotní, spíš jen nepoužíváte ty správné přípravky. A s pupínky je to podobné. Nebavíme se teď o zánětlivých formách akné, ale o klasických drobných pupíncích, které se také mohou tvořit ze špatného čištění pleti, nedostatečného peelingu a hlavně ze špatného odlíčení a nevhodné kosmetiky. 


Proto stále mluvím o dvojím odličování. Odličovače na bázi oleje se nemusíte bát, ani pokud máte mastnou, nebo problematickou pleť, protože ho v následujícím kroku smyjete z pleti. Olejové balzámy, odličovací oleje, nebo mastná odličovací mléka jsou nejúčinnější ze všech přípravků . Rozpustí makeup a nečistoty na pleti a mohou výrazně pomoct i třeba s černými tečkami, kterých je dost těžké se zbavit. 

Olejový odličovač je potřeba z pleti důkladně smýt a to zejména v případě, že máte pleť se sklony k akné. Rozhodně nestačí stírání vatovými tamponky. K tomu je potřeba pleť dočistit mycím gelem určeným na váš typ pleti. Pokud řešíte pupínky a černé tečky, výborné jsou přípravky s obsahem kyselin. Mléčná, salycilová, glycolová... Nejsem odborník, ale laicky řečeno, kyseliny jsou exfoliační, dělají pleti peeling a tím ji zbavují odumřelých kožních buněk a ty vám pak nebudou ucpávat póry. Kombinace čištění pleti olejem a kyselin v následné péči je podle mě účinné a efektivní. Póry jsou po takové péči otevřené a čisté a tím se redukuje vznik nových černých teček a pupínků.


Na kosmetiku Dermalogica slýchám hodně pozitivních recenzí vlastně už od té doby, co jsem si založila blog. Jak víte, ráda kosmetiku střídám, protože si moje pleť hrozně rychle zvyká a co mi funguje první dva měsíce bezvadně, pak přestane, takže hledám alternativy produktů, které mi budou fungovat a které budu používat během celého roku a střídat je. Pozvání na ošetření s kosmetikou Dermalogica jsem proto s radostí přijala a těším se i na to, jak si budou přípravky Dermalogica rozumět s mojí pletí dlouhodobě.

The Senses je concept store, kde se konají třeba i bloggerské akce, takže vám možná bude tenhle prostor povědomý. :) Mimo to je tu i salon, kam jsem si zašla já na ošetření s kosmetikou Dermalogica. Hned z kraje si můžete dopřát hrnek čaje na mramorovém stolku u krbu, kde vyplníte poměrně dlouhý a obsáhlý dotazník ohledně vaší pleti a životního stylu a pak už se vás ujme milá paní kosmetička.




Ošetření probíhá klasický. Odlíčení, olejem samozřejmě, který značka Dermalogica označuje jako krok nula, protože se s ním začíná úplně vždy a dočištění pleti mycím gelem. Pak následuje diagnostika pleti. Potěšilo mě, že jsem si stav mé pleti určila správně a paní kosmetička mi to potvrdila. Pleť mám normální, místy dehydratovanou a trápí mě hormonální akné, se kterým se bohužel nedá moc dělat. Chce to prý vydržet, protože i když se o pleť kvalitně staráte, jakmile je akné hormonálního původu, moc se s ním dělat nedá. Což už jsem bohužel tušila a ačkoliv se mi potvrdilo, že používám kvalitní a správně zvolenou kosmetiku, teď už to bude chtít jen čas a udržování pleti v co nejlepším možném stavu.

Dalším krokem je peeling s kyselinami, který si můžete dopřát jen v kosmetickém salonu, protože je silnější než ty, které se prodávají na domácí použití. Peeling jsem dostala slabší, protože kojím, ale mají i silnější variantu. Kyseliny zjemní pleť a připraví ji na manuální čištění. To není nijak drastické, spíš jemné a skoro jsem o něm nevěděla. Po čištění je potřeba pleť zklidnit a k tomu je určená voňavá ovesná maska. Tu si můžete nechat dát na celý obličej i přes oči a pusu, pokud jako já netrpíte u takových procedur pocitem, že se udusíte a nemůžete dýchat. Ahoj klaustrofobie. :)) Takže já jsem měla masku jen na pleti a oči i pusu jsem raději vynechala.



Během působení masky jsem si užila příjemnou masáž šíje, rukou a paží. Ty připravuje a pravidelně školí Dermalogica na speciálních seminářích a pak si je můžeme užít i my. :) Ovesná maska byla skvělá a asi jedna z nejzajímavějších částí kosmetiky, nejen kvůli své vůni, ale také proto, že jsem po ní pleť měla dokonale jemnou, zklidněnou a nebyla jsem ani trochu červená. Což bylo vlastně poprvé, kdy jsem z kosmetiky neodcházela oteklá a celá rudá. Samozřejmě jsem také dostala kompletní seznam péče o pleť značky Dermalogica, který je vtipně nazvaný Skin Fitness Plán a také vzorečky, abych si některé přípravky vyzkoušela ještě v klidu doma a vybrala si, které mi budou sedět víc.

Popravdě jsem si to moc užila. Naposledy jsem byla na kosmetice, když jsem ještě byla těhotná a myslím, že se na kosmetiku Dermalogica ještě někdy vrátím. Moc děkuji Natálce z Dermalogica, že mi ošetření domluvila a také The Senses, že jsem si mohla užít příjemnou chvilku sama pro sebe!



Napište mi, jak bojujete s černými tečkami a pupínky vy a také mě zajímá, jak často chodíte na kosmetiku a jestli tam jako já chodíte málo, protože se stydíte před cizími lidmi odlíčit. :) Což zní napsané ještě o něco méně logicky, než dokud jsem to nenapsala. Ha ha.. :) Krásný víkend! L.

6 komentářů:

  1. Tomu říkám rozmazlování, nikdy jsem na profesionální kosmetice nebyla a v poslední době o tom dost vážně uvažuji, musí být paráda nechat se rozmazlovat a zároveň dělat něco pro svou pleť. Se značkou Dermatologica žádnou zkušenost nemám, ale děkuji Ti za osvětové informace, na kyseliny v péči o pleť hodně zapomínám, jsem hlavně na mechanické peelingy. Díky za Tvoje články, Luci, Tvůj blog čtu moc ráda, protože má ducha a originalitu <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si někdy zajdi! Dobrá kosmetika umí s pletí zázraky :) a strašně moc děkuji! Hrozně smluv si toho vážím!!!!

      Vymazat
  2. Na profesionální kosmetice jsem nikdy nebyla, když nepočítám trhání obočí v mých patnácti :D ale v the Senses jsem byla a je to tam opravdu krásné, ty stolky bych brala domů :D Jinak skvělý článek, jako vždy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně někdy zkus! Alespoň jednou za rok si myslím, že to určitě udělá dobře. A hlavně pleti :)

      Vymazat
  3. Na kozmetiku chodím už roky rokúce, takmer 20 rokov, k tej istej skvelej kozmetičke, každé 4 týždne. Bez ohľadu na dovolenky, prázdniny, tehotenstvá, dojčenie, výnimkou je iba choroba.
    Naučila som tak aj svoju prvorodenú, takmer 14-ročnú teenage dcéru, už 2 roky chodí tiež pravidelne, odkedy jej začalo vyskakovať hormonálne pubertálne akné. Čo sa za mladi anučí, neskôr len nájde.
    Značku vnímam, páči sa mi jej koncept, ale nemala som doposiaľ ešte možnosť vyskúšať, prezože bohužiaľ nemá (aspoň teda o tom neviem) na SK eshop, čo je škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je úžasné! Hlavně to, že jsi naučila dceru. My na to neměli peníze, když jsem byla teenager, nebo nebyly peníze na kosmetiku pro mě... :) Já se to učím teď a čím jsem starší, tím větší v tom vidím přínos :)

      Vymazat