pondělí 12. února 2018

Gosh 9 paletka očních stínů || Recenze

Sortiment značky Gosh pro mě byl až donedávna jednou velkou neznámou. Nezkoušela jsem toho mnoho, byť občas narazím na produkt, který mě zaujme a který mám chuť vyzkoušet. Zatím se mi to povedlo u třech produktů. Zkoušela jsem makeup, jejich Giant rozjasňovač/bronzer a teď nově i paletku očních stínů Gosh 9 Shades, o které bude řeč v dnešním článku.


Paletku 9 Shades mám doma už od Vánoc 2016 a dostala jsem ji od mojí mamky, která mi ji přivezla jako dárek z dovolené. Asi netušila, že je tahle značka už normálně i u nás :) Recenzi na ní jsem psala o prázdniny 2017. Ehm, jsem ostuda. To je tak, když si napíšete dvacet článků do zásoby, že po porodu nebude čas a pak ten čas kupodivu máte a píšete o novinkách... Ale lepší pozdě, než nikdy. Takže jsem vám do článku vyfotila nové fotky, protože ty staré už se mi nelíbily a můžeme rovnou přejít k samotné recenzi.

Gosh můžete zakoupit v parfumerii Fann, za poměrně příznivé ceny. Cenově je tato značka někde mezi drogerií a parfumerií. Záleží produkt od produktu a to stejné platí o mé spokojenosti. Velkým zklamáním byl například makeup Foundation Drops (článek), za to Giant Sun Powder bronzer je moc hezký a svou texturou až nadprůměrný produkt, který mi svým odstínem a leskem připomíná můj oblíbený rozjasňovač od Bobbi Brown a protože mi nedávno přišel balík plný kosmetiky této značky, brzy se můžete těšit na další recenzi. :)

Paletka 9 Shades stojí 399,- a obsahuje devět stínů. Já mám verzi 001 To Enjoy in New York (koupíte tady), která neobsahuje žádné zcela matné stíny, pouze stíny se saténovým až třpytivým finišem. Popravdě mi v paletce alespoň jeden matný chybí, nicméně i tak se s nimi dá udělat kompletní líčení. Fialová škála paletky je tak trochu mimo moji comfort zone, ale právě fialové barvy mě nakonec příjemně překvapily. Balení je jednoduché, tenké a bude se s ním dobře cestovat, protože obsahuje i velké zrcátko přes celou vrchní stranu.



Pokud bych měla začít pozitivy,  je to za mě rozhodně barevné složení paletky, která obsahuje tři fialové, dva rozjasňující, pěkný meruňkový odstín, dva hezké šedo hnědé a jednu neutrální hnědou, takže na první pohled je z čeho vybírat. Horní řada stínů je lesklá a obsahuje stříbrné třpytky. Prostřední a dolní řada je složená ze stínů se saténově lesklým finišem.

Všechny stíny mi přijdou průměrně pigmentované a to jak při swatchích na ruce, tak při nabírání štětci. Horní řada nejlépe vynikne, pokud navlhčím štětec, nebo je na víčko nanáším prsty. To pomůže i uhladit třpytky, které horní tři stíny ve větším množství obsahují. Najdete i výrazněji pigmentované stíny, na druhou stranu i výrazně méně pigmentované. Já jsem neměla problém dostat na oko tu barvu, kterou vidíte v paletce.

Pigmentace se bohužel poměrně dost ztrácí při rozmazávání přechodů a stínů obecně. Nevyhnete se tak vrstvení a dalšího rozmazávání, pokud chcete intenzivnější look. Stíny přes sebe navíc nejdou navrstvit tak jak bych si představovala. Když jsem například hezký meruňkový stín (v paletce vlevo nahoře) zkoušela samostatně přes celé víčko rovnou na bázi, vypadal krásně. Přes jiný stín, třeba přes některý z hnědých, nebo fialových, mi přišlo, že skoro není barva vidět a zůstávají na víčku hlavně stříbrné třpytky. Podobný problém jsem měla s celou horní řadou.



Prostřední fialová řada, i dolní hnědo šedá je na tom lépe, možná i proto, že neobsahují třpytky, ale právě jenom sheen. Pigmentace je u nich slušná, ale jak jsem již psala, nedají se moc vrstvit a dávat přes sebe. Pokud bych například chtěla opravdu hodně tmavé hnědé kouřovky s hnědým stínem z paletky (vpravo dole), musela bych se opravdu hodně snažit a přesto by líčení nebylo vyloženě temně hnědé, ale prostě jen hnědé, tak jak je stín vidět v paletce. Za to se ale všechny stíny perfektně rozmazávají do ztracena. Dokonce tak dobře, až jsem si občas říkala, jestli to už není spíš nevýhoda. :)

Konzistence stínů je příjemná, hebká, trochu víc suše prášivá, než jsem zvyklá u dražších stínů, ale nevidím v tom velký problém. V kombinaci s texturou a pigmentací bych řekla, že se jedná o jednoduchou paletku, vhodnou pro jemné líčení a jednoduché líčení. Body dolů musím dát za to, že se stíny na sebe nedají vrstvit a během rozmazávání tak nějak splynou. Výdrž stínů, i když použiji kvalitní bázi, je dobrá. Přiznám se, že na mých hodně náročných a mastných víčkách bez báze nedaly ani dvě hodiny, což ale nezvládne ani skoro žádná jiná značka. Na druhou stranu, s bází pod stíny to bylo výrazně lepší, ale večer už byly stíny trochu vybledlé a unavené.


Paletka je za mě průměrná, ale je potřeba dodat, že co se stínů týče, mám hodně vysoké nároky a také ztížené podmínky. :) Slzení, mastná víčka i moje hooded eyes dávají stínům pořádně zabrat. Myslím si, že pokud máte suchá víčka a aspoň průměrně dobrou bázi, nebudete mít s výdrží stínů problém. Pokud jsem pod ně dala svoji klasiku, bázi pod oční stíny a základ jsem zapudrovala (článek), výdrž stínů byla dobrá tak, jak jsem zvyklá.

Objektivně mám doma lepší paletky, které jsou sice výrazně dražší, ale podle mě za investici stojí. Pokud se líčíte jemněji, běžně si vystačíte i bez báze a s jedním stínem přes celé víčko, pak vám Gosh paletku mohu doporučit. Pokud ovšem čekáte od paletky o trochu víc a chcete mít prostor na experimenty, tohle nebude váš šálek kávy. :) Dejte mi vědět, jestli nějakou paletku Gosh máte a co na ní říkáte! L.

12 komentářů:

  1. Paletka podľa mňa zodpovedá svojej cene a kvalite, taký priemer, neurazí ani výrazne nepoteší. Na prvý pohľad vyzerá zloženie farebnej škály obyčajne, ale v skutočnosti je to dosť univerzálna paletka.
    Pre mňa sú farby veľmi použiteľné a nakoľko som ju dostala, som vcelku spokojná, na leto počas voľných dní je v poho. Do práce, keď chcem vyzerať tip top celý deň až do večera, už veľmi nie.
    Takže za mňa tak 2-.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi vlastně shrnula můj dnešní článek :)) nenadchne, neurazí :)

      Vymazat
  2. Mám ju doma a bola to jedna z prvých paletiek (ak nie úplne prvá), ktorú som mala doma. Zo začiatku mi vyhovovala, ale teraz už dávam prednosť pigmentovanejším kúskom s lepšou výdržou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky mýlím, že pro někoho kdo s líčením začíná a nebo se líčí jednoduše, to je v pohodě :)

      Vymazat
  3. Od Gosh mam doma jednu multipaletku s bronzerom, rozjasnovacom, ocnymi tienmi a tienmi na obocie, ale teda moj postoj k nej je dost vlazny a aktualne z nej vyuzivam akurat tak bronzer. Aj za tu dvacku dost slabe.
    Tieto tiene ale na prvy dojem vyzeraju celkom pekne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já obecně nemám multifunkční paletky ráda, přijde mi, že čím víc do to nacpou různých věcí, tím je horší kvalita :) výjimkou jsou třeba paletky jenom s bronzery / tvářenkami a tak podobně :)

      Vymazat
  4. paletky gosh mi pridu dost priemerne..zato niekedy predavali v takych malych sklenenych obaloch farebne pigmenty a tie boli perfektne!! potom ich (ako vacsinou vsetko co je dobre) z neznamych dovodov vyradili z predaja. :( Moni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, za mě taky průměr, jak jsem psala :) nic jiného jsem nezkoušela :)

      Vymazat
  5. Mě se paletka líbí :) celkově i její složení, co se týče odstínů. Značku Gosh nemám skoro vůbec otestovanou. Doma mám od ní nově pouze dva produkty a řekla bych, že ano, tato značka je takový průměr.
    Ale nechci jí křivdit.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neříkám že je špatná, přesně jak jsi napsala, takový průměr, cena odpovídá kvalitě :)

      Vymazat
  6. Gosh som používala veľmi často, keď som s líčením začínala asi v 16tich, ale teraz po ňom siahnem už pomenej. Paletku mám tiež, ale je tam presne ten problém (všeobecne pri tieňoch Gosh by som povedala), že sa pri blendení strácajú a vrstvenie je tiež problém. Paletku napriek tomu niekedy použijem, hlavne horné rozjasňujúce tiene, ktoré dávam do vnútorného kútika :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si právě myslím, že za paletka spoustě lidem vyhovovat bude :) ne každý si ráno na oči kreslí obrazce :))) jako třeba my :) A většina žen co znám, vezme jeden stín a dá jo přes celé víčko a na to tahle paletka určitě stačí :)

      Vymazat