pondělí 5. března 2018

Sothys matující makeup a báze pod makeup || Recenze

Francouzskou značku pečující i dekorativní kosmetiky Sothys jsem mohla poznat díky projektu Beautyblogerky.cz. Kromě péče o pleť jsme si na jedné ze schůzek mohli osahat a vyzkoušet i dekorativní kosmetiku a mě osobně nejvíce zaujal matující makeup a hlavně také Perfektor pleti a následně jsem je i dostala na vyzkoušení a jak jsem s nimi spokojená se dozvíte v dnešní recenzi.

sothys makeup recenze zkušenosti

Značka Sothys Paris je určena zejména pro salony, kde se vám dostanete jak ošetření pleti, tak i líčení a samozřejmě vám poradí s výběrem produktů na doma. Oficiální stránky s veškerými informace o značce i salonech, kde si můžete procedury i produkty vyzkoušet, najdete tady.

Makeup pro matný efekt na pleti (tady)

Velmi mě potěšilo, že jsou makeupy rozděleny na studené a teplé a tak se mi během schůzky podařilo vybrat si dokonale padnoucí odstín. Na výběr je je jich dostatečné množství a může si tak vybrat opravdu každý. Popravdě bych od luxusní značky nečekala ani nic jiného. :)

Makeup má lehčí texturu, ale není vyloženě tekutý. Na pleti je velmi příjemný a dobře se rozmazává. Nedělá šmouhy během nanášení (Beuaty Blender, Flat Top štětec) a vypadá poměrně přirozeně. Výsledný efekt je opravdu velmi matný, dokonce mi přijde, že je to jeden z nejvíc matujících makeupů, které jsem kdy zkoušela. Spolu s bází pod makeup, s Perfektorem, o kterém se dozvíte níže, mám pleť opravdu naprosto dokonale zmatněnou a bez jakéhokoliv lesku. Samozřejmě ale záleží, jak moc mastnou máte pleť a také, jaký a jak moc hydratační a rozjasňující krém použijete.

sothys makeup recenze blog

sothys matující makeup recenze

Pro koho je tento makeup určený je tedy jasné, normální, smíšená, nebo mastná pleť. Krytí makeupu je lehčí střední, při troše snahy a vrstvení střední a jednou z výhod je pak jeho velmi přirozený vzhled. Díky jeho matujícím vlastnostem nebude vhodný pro suchou pleť. Na tu bude rozhodně vhodnější hydratační verze makeupu (tady). Právě kvůli matujícícm schopnostem mi makeup zvýrazňoval suchá místa na pleti a během dne se občas objevila i nějaká ta šupinka. Spolu se spíš lehčím středním krytím bude podle mě makeup nejlépe sedět pleti smíšené, nebo mastné, která ovšem netrpí na příliš velké množství hojících se pupínků a suchých míst, právě kvůli vysušování. Osobně mi trocha vysušení způsobená makeupem nevadí, pokud mi samotný makeup neucpává póry a nezpůsobuje tak další pupínky, což mi tenhle matující makeup od Sothys naštěstí nedělá.

Výdrž makeupu na pleti bez báze je slušná, půl dne určitě dá, zhruba sedm hodin. Na mé pleti se pak začne rovnoměrně ztrácet. Nedělá při tom mapy ani neoxiduje a odstín B30 mi pěkně sedí na trochu opálené pleti (zhruba MAC NC25) a má moc hezký žlutý podtón. Vybrat si ale můžete i makeup s podtónem růžovým / neutrálním. S bází pod makeup, konkrétně tedy s Perfektorem je výdrž o něco lepší, zhruba osm hodin, než začne pomalu a rovnoměrně mizet. Nezvýrazňuje póry ani vrásky, ale je potřeba zmínit, že já vždy makeup pudruji. Byť konkrétně u tohoto matujícího spolu s bází je to spíš síla zvyku, protože zcela zasychá do sametově matného finiše a nijak se neobtiskuje.

sothys makeup a báze pod makeup recenze

Perfektor pleti (tady)

Překvapilo mě, že se nejedná pouze o bázi, ale spíš matující krém/přípravek, že se dá použít na zmatnění a vyhlazení pórů pod makeup, ale také během dne přes již zapudrovaný makeup na dodatečné zmatnění pleti. Moc jsem tomuto tvrzení nevěřila, protože zatím všechny produkty, které toto slibovaly (třeba růžový Blur Perfecteur od YSL), po aplikaci na zapudrovaný makeup během dne udělaly nehezký cakey efekt. Makeup se srazil a nevypadal ani pěkně, ani matně. Skeptická jsem ovšem v tomto případě byla neprávem, protože Sothys Perfektor pleti opravdu lze použít na pleť i během dne přes makeup, opravdu zmatní a výsledný efekt je podobný, jako když si pleť zapudruji kvalitním pudrem. Na rozdíl od pudru se mi ale nestalo, že by makeup začal vypadat cakey. Doporučuji ovšem pouze miniaturní množství a velmi jemně vklepat do pleti, nejlépe prsty, nebo houbičkou. Rozhodně neroztírat, jinak si samozřejmě s již naneseným makeupem pohnete. :) 

Ve srovnání třeba s mými oblíbenými bázemi Benefit Porefessional, nebo MUFE Step 1 Smoothing primer vyhlazuje Perfektor o trochu víc než MUFE, ale o trochu méně než Porefessional, za to texturou je mu velmi podobný. Ta je krémově silikonová, ale není to pro mě ten typ nepříjemného silikonu, který klouže a je na pleti cítit jako igelitový pytlík. :-) Po chvíli, kdy si Perfektor sedne, je pleť lehce vyhlazená, sametová na dotek a výrazně zmatněná. A stejně jako makeup jsem byla silou zmatnění příjemně překvapená.

sothys báze pod makeup recenze

sothys perfektor pleti báze recenze

Perfektor slibuje i regulaci tvorby mazu během celého dne, což mohu potvrdit. Nemusím se po použití pudrovat vůbec. Nemám většinou s mastnější t-zónou problém ani s jinými makeupy a bázemi, ale pokud chci vypadat fresh i v šest večer, po osmi hodinách nošení makeupu, trochu přepudrovat se musím. S Perfektorem jsem zvládla komplet celý den. Výjimkou byly jen dny, kdy se teplota přehoupla nad třicet stupňů. Pak nebyl problém nanést velmi malé množství báze přes lesknoucí se místa a pleť byla bez porušení makeupu opět matná jako ráno. Prodloužení výdrže makeupu jsem zaznamenala, zhruba o hodinu v průměru, což je slušný výkon. 

Zkoušela jsem reaplikaci během dne jak prsty, tak houbičkou a výsledek byl v obou případech stejný. Perfektor si dobře sedl i s jinými makeupy na bázi silikonu a nezpůsoboval žádné problémy. Jen jsem si všimla o trochu většího vysušování pleti, což se ovšem nedá brát jako vyložené mínus, vzhledem k tomu, že i tato báze je určena na smíšenou / mastnou a během dne se mastící pleť.

sothys kosmetika recenze

Značka Sothys obecně mě zaujala a první dojmy jsou rozhodně pozitivní. Až mě trochu mrzelo, že jsem makeup dostala pouze v miniatuře a ne v plném balení, které se prodává klasicky s pumpičkou a nikoliv jen v tubě, jak ho můžete vidět u mě na fotkách. :-) Co rozhodně doporučuji zkusit je ovšem báze - Perfektor. Ten překvapil velmi. U makeupu preferuji vyšší krytí vzhledem k mým problémům s pupínky. Pokud ale řešíte spíš jen mastnější pleť, budete spokojeni i s ním. Doufám, že jsem někomu z vás udělala radost představením méně známé značky a dejte mi dole v komentářích vědět, jak se vám líbí a jestli vás zaujala. Krásný zbytek dne! L.

5 komentářů:

  1. Toto je presne značka,ktorú by som hrozne rada vyskúšala a viem, že by som bola spokojná.
    Len luxus, ktorý z nej dýcha ...
    Odrádza ma len tá cena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cena vyšší, ale zase můj názor asi znáš, za kvalitu se platí. :) není všechno drahé co je dobré, ale Sothys je podle mě kvalitní kosmetika :)

      Vymazat
  2. Tato znacka je pre mna symbolom luxusu uz roky a mozno aj preto ma az tak nelaka :D aj ked vyzera to pouzitelne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jí vůbec neznala :))) takže jsem ráda za různé projekty, protože se dozvídám stále nové a nové věci a poznávám nové značky :)

      Vymazat