čtvrtek 20. září 2018

Jak začít plánovat || Plánování & nový DIÁŘ 2019

Jak začít plánovat, nebo ještě lépe, how to get organized, jak se často používá v zahraničí. Snažila jsem se najít nějaký hezký český příměr, ale vzhledem k denní době,  kdy běžně píšu články, mě nic lepšího než Jak být organizovaný nenapadlo. A to prostě nezní tak pěkně. :) Takže tu máme článek Jak začít plánovat a myslím, že asi všichni tušíte, o čem dnes bude řeč. :)

plánování a psaní do diáře 2019

Psát si do diáře týdenní úkoly, to do listy, měsíční a roční cíle, malovat si roztomilé a výstižné kresby, mít všechno uspořádané a to nejen diář, ale i život. Pečlivě si zapisovat každou schůzku a zpečetit to nějakým pěkným lepíkem. :) Nejen, že je to dnes trendy, ale ve skutečnosti to může být i opravdu nápomocné.problém ale je, že ne každý je od přírody pečlivý a důsledný. A nekončí to jen u diáře. :)

Co si nenapíšu, to nevím. Máte to tak taky? V hlavě udržím jen ty opravdu důležité věci. Doktory, úřady... Občas ani to ne.. :) Jakmile se jedná o věci, jako třeba vyfotit konkrétní fotky, nakoupit konkrétní věci, nebo splnit určité drobné cíle, už si nevzpomenu, co jsem to vlastně ráno chtěla, nebo půlku věcí vynechám. Dělám místo toho něco jiného, méně potřebného a pak se k danému bodů stejně musím vracet a ztratím tak mnoho času, který bych mohla využít jinak.

Pokud si užíváte chaos, tohle určitě není článek pro vás a je to tak v pořádku. Pokud ovšem chcete být více organizovaní, stihnout více věcí, nebo je udělat tak, jak jste opravdu měli naplánováno, podělím se s vámi o několik tipů, jak se o to snažím já. :)

nový diář na rok 2019 love & story design fashionista

Den & čas

Už tolikrát se mi stalo, že jsem si začala poctivě vše zapisovat a vydrželo mi to týden. Nebo měsíc. A pak několik týdnů nic. Je jasné, že díky tomu měla moje efektivita práce sestupnou tendenci. :) Stejně jako děláte jednou týdně velký úklid, udělejte si i jednou týdně vaši plánovací session. Takže jsem si stanovila den který mi vyhovuje a kdy mívám chvíli času sama pro sebe. Už je jedno, jestli je to pátek, neděle, nebo pondělí, ale určený den vám pomůže nastavit pravidelnost. Každou neděli večer si sednu, otevřu diář, odškrtnu všechny splněné aktivity z minulého týdne, přepíšu do dalšího týdne ty nesplněné, čímž si je připomenu a naplánuji další týden. Jeden den v týdnu věnuji diáři půl hodiny až hodinu a vím, že je připravený a tím pádem i já. Zapisuji a přepisuji si důležité schůzky a termíny a řeším dlouhodobější věci.

jak psát do diáře pravidelně

Denní úkoly

Nevěřím že existuje někdo, kdo nezná ten pocit satisfakce, když si může odškrtnout splněné úkoly. A taky pocit frustrace, když si nemůže odškrtnout ty nesplněné, ha ha. Já patřím k těm, kdo si do to-do listu na daný den s radostí (a trochou nadsázky) napíše i to, ze si chce nalakovat nehty, nebo jít s košem. :) Někdo má rád to-do listy rozsáhlejší, někdo si píše jen zásadnější body, každopádně oboje může hodně pomoct. Když si ráno/večer sednete, sepíšete (realisticky!) co daný den chcete stihnout (ty naplánované zásadní věci už tam máte napsané) a v průběhu dně odškrtáváte, může vám to pomoct s motivací splnit toho během dne víc. Já osobně potřebuji mít ke štěstí všechny úkoly večer odškrtnuté.  :) A ano, patřím k těm, kdo si do seznamu napíšou kdejakou blbost, aby měli hned ráno něco na odškrtnutí. :) Mně to pomáhá, motivuje a na diář se pak vrhám každý den s radostí a možná byste to mohli zkusit i vy!

Praktičnost & Design

Můj největší problém nastává ve chvíli, kdy ne že by se mi nechtělo zapisovat, ale když si prostě a jednoduše nevzpomenu. Tomu hodně pomůže, když si pořídíte diář, který se vám bude líbit a budete z něj nadšení. Vzhled diáře a také to, jak vám sedí rozvržení dnů, týdnů, měsíců a roku proto nepodceňujte. Mně osobně stačí, abych jen neměla dost místa na poznámky, nebo se mi diář vizuálně nelíbil a nemám chuť si do něj nic zapisovat a už vůbec ne pravidelně. Důležitější je praktičnost, to uznávám, ale i skvělý vzhled diáře vám s plánováním a organizací času může pomoct.

organizace a plánování diáře

Na očích!

Znáte to, sejde z očí, sejde z mysli. U mě to bohužel platí i co se týče diáře. :) Proto diář zásadně nikam neuklízím, nedávám ho šuplíku, ale naopak, nechávám si ho na tom nejvíc viditelném místě, což je v mém případě psací stůl. Píšu si do něj pouze tam a snažím se s ním moc nehýbat. :)) To samozřejmě neplatí, pokud ho nosíte s sebou ven do školy, nebo práce. Ale pokud ho aktivně nosíte s sebou, asi ani nemáte problémy se zapisováním a tento článek čtete s úsměvem na tváři a vrtíte hlavou nad problémy nás slabších jedinců. #problémy :)

jak vydržet psát a zapisovat si fo diáře

Můj Diář 2019

Nedávno jsem dostala z eshopu Love & Story Design / Diáře překrásný diář na rok 2019. Vybrala jsem si větší verzi *Fashionista diáře (ještě je verze Traveler pro cestovatele a diáře jsou ve formátu buď A5, nebo A6). Moc se mi líbí jak designem, tak rozvržením. Týden je na dvoustraně a zapisuje se po řádcích, ne po sloupcích, což jak jsem zjistila, je pro mě zbytečné a nepotřebuji mít den rozdělený po hodinách. Diáře si víc můžete prohlédnout na eshopu. Kromě diáře jsem dostala i *plakáty s metalickými písmeny, metalická *znamení zvěrokruhu Alexe a Elenky na modrém a růžovém podkladu a nějaké ozdobné kartičky. Ale ty vám víc ukážu v nějakém dalším článku, protože si s nimi plánuji ozdobit svůj kosmetický stolek, který jste mohli vidět v článku s mou makeup collection.

Pokud by se vám náhodou diář, nebo cokoliv jiného z Love & Story líbilo, s kódem Lucie.wink, dostanete slevu. Kromě diářů a plakátů na eshopu najdete i sešity, kryty na telefon, přáníčka k narozeninám, nebo jmenovky na dárky. Přestože asi víte, že nemám problém s označováním reklamy a sponzorovaných postů, jen pro formu dodávám, že slevový kód je čistě pro vás a já z něj žádnou provizi nemám. Ani tento článek není sponzorovaný a píši ho proto, že se mi diář i ostatní produkt opravdu moc líbí a ráda podpořím šikovnou českou slečnu a českou značku.

love & story diáře design a nový diář fashionista

Pokud máte nějaké tipy, jak si udržet organizovanost, výkon a hlavně nepolevovat během roku, určitě se můžete podělit v komentářích. :) Já jsem si po delší sobě užila psaní nekosmetického článku a doufám, že se líbil i vám! Opravdu se těším, až začnu používat nový diář! Nebudeme ale na rok 2019 spěchat, ještě je toho tolik co bych chtěla stihnout a asi nebudu sama. :) Krásný zbytek dne! L.

*PR vzorky

11 komentářů:

  1. Chci si pořídit nějaký super diář, možná od the cup of style a pořídit si nálepky na příští rok. budeme se stěhovat tak se bude hodit :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný! :) Ja veľmi rada používam motivačný od I can academy, vie ma "vyhecovať" :D a k nemu mám ešte diár z tigeru, kde si zapisujem významnejšie eventy a stretnutia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem měla taky dva diáře, ale na to teď nemám čas :D rozumíme si :))

      Vymazat
  3. Tak ja mám jeden supertip. A síce pripomienku v mobile :D Celé to "diárikovanie", ktoré je teraz tak trendy, sa mi síce páči, ale inak ide úplne mimo mňa. Nejak si neviem predstaviť, že by som s písaním mojich plánov a ešte nejakým hrajkaním sa s kresbičkami alebo nálepkami zabíjala čas, ktorý môžem venovať hocičomu inému, trebárs realizácii tých mojich plánov :D
    Na druhú stranu, s kamoškou sme si zaužívali zvyk väčšinou pri fľaši vínka v skratke spisovať naše spoločné zážitky - a to je potom iná sranda, pri ďalšej fľaši vínka to čítať :D
    Každý máme iné koníčky, no... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mně kalendář v telefonu fakt nevyhovuje. Vidím v měsíčním přehledu jen tečky, že ten den něco mám a netuším co, jeli je to doktor nebo něčí svátek... A když se chci podívat co mám ve středu pátek a neděli, musím do ty dny otevřít jeden po druhém a rollovat dolů. V diáři mám celý týden na jedné dvoustraně :)

      Vymazat
    2. Treba stiahnuť inú appku :D
      Ale nie fakt to obdivujem a hádam by ma to aj bavilo, ale teda nie až tak aby som sa kvôli tomu vzdala iných "záľub" :)... A to by som pri svojom spôsobe života musela :).

      Vymazat
  4. já začínám plánovat rok tak, že si koupím krásnej diář... píšu do něj max. měsíc a pak nějak zapomenu, nestihnu, nevím... takže mám hromadu diářů s vyplněným lednem :D protože pracuju ve školství a tam se jede na školní rok, mám další diáře na září až srpen... stejný příběh :D no včera jsem zase koupila novej, tak uvidíme :D jinak mám ještě ten diářek z vánoční limitky TF a do něj jsem si zvykla lepit vždycky za uplynulý měsíc fotky, na to jsem si koupila tu minitiskárničku k mobilu, co tiskne fotky jako samolepky :D ale to je taková vzpomínková věc, tu prolistuju na konci roku :D na eshop určitě mrknu, bez ohledu jakej jsem diářovej lajdák, neskutečně je miluju <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, fakt si mě pobavila :)) a já ti rozumím, já jsem do svých dvaceti vedla diářový život úplně stejně, jako to popisuješ ty :D A právě pro nás, neschopné si vést hezký diář, i když bychom chtěli, jsem psala tenhle článek. :) A i kdyby k ničemu nebyl, tak snad se aspoň líbily fotky :)

      Vymazat
    2. Každopádně byl článek k tomu, že už na mě čeká v krabičce krásnej fashionista :D mám ho k vánocům :D

      Vymazat
  5. PLánovanie je môj život. Tak napríklad som zistila, že budúcoročný koncert Pink v júli vo Viedni si môžem nechať zájsť, lebo je koncom júla (myslím 23.7.), ale 3. a 4. júlový týždeň sme každý rok na dovolenke pri mori. Škoda, čo už. Inokedy.
    V mobili mám čisto len akútne pripomienky, ale všetko ostatné mám v diári, každodenne v kabelke. Moja práca, manželova práca, dve školopovinné deti, milión krúžkov, záujmy, mám takto prehľad. Každý rok si kupujem ten istý - Paperblanks -Ivory (presný názov neviem) a istý čas (konkrétne október až december) nosím v kabelke dva (aktuálny aj novoročný). Za mňa maximálne užitočný kúsok.

    OdpovědětVymazat