středa 5. září 2018

Kosmetický konzum || Beauty Restart & Září bez nákupů!

Hezký den vám přeji! Kosmetické novinky se v parfumeriích objevují s železnou pravidelností každý měsíc, skoro až každý týden a stále je z čeho vybírat. Stále je něco nového, jiného, lepšího, zajímavějšího a občas je toho, i na mě, prostě trochu moc. Po dvou a půl letech blogování a pravidelných příspěvcích (téměř) každý týden přišel čas, alespoň na malou chvíli, trochu zvolnit a o tom bude dnešní článek.


Abychom si rozuměli, rozhodně nemám v plánu stát se kosmetickým minimalistou, nebo dokonce přestat pravidelně nakupovat novou kosmetiku, to vůbec. :) Jen v tom množství novinek a za neustálého nakupování a testování nových věcí občas zapomínám na to staré a dobré. Nedávno jsem se o tom bavily s mojí blogerskou kamarádkou Míšou, kterou možná znáte na Instagramu jako Praguiene. Míša se mě ptala, jestli vší tou kosmetikou nebývám občas přesycená, jestli díky tomu množství novinek nepřestávám mít z té samotné kosmetiky radost. A rozhodně je to dobrá otázka a téma k zamyšlení.

Kosmetické firmy chrlí jednu novinku za druhou a jakmile otestujete jednu, už vás láká jiná. A i když si něco opravdu oblíbíte, za chvíli na ten skvělý makeup/tvářenku/bronzer zapomenete, protože jste si včera z parfumerie odnesli dva další a musíte je přece vyzkoušet...

Hodně se mi proto líbil Míši nápad, že v září nebudeme nakupovat kosmetiku. Já vím, u mě je to trochu podvod, protože je tu šance, že mi přijde nějaký ten PR balík na testování, ale rozhodně toho na konci září nebude tolik jako obvykle a v tom je ta pointa. Navíc, že bych si nekoupila vůbec, ale vůbec nic celý měsíc, to už se nestalo... No, několik let to bude. :)


Místo nakupování nové kosmetiky se zaměřím na svoji stávající sbírku. Tu plánuji roztřídit, vyhodit / prodat věci, co už nejsou použitelné, nebo je nepoužívám a chci znovu objevit to, co mám opravdu ráda a na co jsem zapomněla.

Vy se tak můžete těšit na tři další články, které se budou týkat tohoto tématu. Budeme je psát spolu s Míšou, která se zaměřuje také na luxusní kosmetiku, ale převážně na tu, co u nás není moc dostupná a najdete u ní třeba značky jako je Glossier, Kevyn Aucoin, Kjaer Weis a mnoho dalších a blog píše jak v češtině, tak v angličtině. A taky je to máma a dokonce máme skoro stejně staré, teď čtyřleté, kluky. :) Každá samozřejmě budeme články psát sama za sebe, jen jsme si z toho nenakupování v září udělaly takovou malou osobní challenge.


První článek je ten dnešní, kde jsem vás chtěla s naším nápadem seznámit a také vás možná dovést k zamyšlení, kolik kosmetiky nakupujete a kolik reálně používáte. V dalších článcích se můžete těšit na třídění mé kolekce, jak se starám o svoji sbírku a tipy, jak kosmetiku skladovat, moje absolutní top produkty, které jsem za poslední dobu objevila a miluju je a taky na shrnutí, co se mi z dekorativní kosmetiky podařilo doopravdy spotřebovat. Myslím, že vás tahle série bude bavit a stejně tak i mě!

Navíc, pokud se k nám nepřidáte a nedáte si nakupovací pauzu, v rámci třídění kosmetiky budu část prodávat na mém Instagramu. Takže pokud vás toto téma zajímá i z jiného úhlu pohledu, než toho mého, na první článek Míši se můžete podívat tady.


Často říkám, že je potřeba si udělat ve věcech pořádek a to nejen v těch materiálních, ale i v těch, co máme v hlavě. :) A k tomu nám leckdy může pomoct udělat si pořádek třeba právě v kosmetickém šuplíku. Sama dost často podléhám, na rozdíl od Míši, impulsivním nákupům a i kvůli blogu občas kupuji věci, o kterých možná i dopředu trochu tuším, že mi nebudou tak úplně sedět.

Blog je v tomto ohledu skvělá výmluva, proč si během jediného měsíce koupit dva bronzery, rozjasňovač, paletku očních stínů, dvě rtěnky, lesk... Což jste mohli vidět v posledním článku s nákupy. Samozřejmě není nic špatného na tom, udělat si radost a koupit si něco pěkného, ale když už, mělo by to být s rozmyslem, aby se pak na kosmetiku akorát neprášilo a neležela zapomenutá někde vzadu v šuplíku následující tři roky. A ano, mluvím i konkrétně o sobě a ze své vlastní zkušenosti. :)


Budu tedy brát září bez nákupů jako takový malý beauty restart. Abych se v říjnu zase mohla těšit z nové kosmetiky. Abych si udělala pořádek v té, co už mám doma. Abych chvíli netestovala desítky nových věcí, ale třeba jen jednu, dvě a věnovala se víc svým oblíbeným kouskům. Chci si projít co vlastně doma mám a říct si, co a v jakém množství je reálné si v budoucnu kupovat a co bych měla spotřebovat.

O všem vám samozřejmě napíšu a vy mi zatím můžete dát vědět, jak na současný kosmetický konzum pohlížíte vy. Jestli kupujete jen to, co doopravdy dokážete používat a využít, nebo pomalu, ale jistě (nebo i prostě velmi rychle, ha ha) hromadíte. :) A jestli se vám náš nápad líbí, klidně se připojte a dejte si pauzu spolu s námi. Ať už to bude v září, nebo kdykoliv jindy. :) Hezký zbytek dne a těším se na vaše komentáře! L.


24 komentářů:

  1. Podľa mňa skvelý nápad, rada si dám taktiež nakupovaciu pauzu :) Tiež zvyčajne nakupujem veci ktoré nepotrebujem a potom ich porozdávam, je to na nervy.. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super napad a tesim se na clanky. Taky jsem si ted dala stopku, mam toho plnou skrinku, nacate i nove produlty, takze musim spis spotrebovavat a nehromadit. Odolat impulzivnim nakupum novinek je obcas dost vyzva... 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě! Impulznivní nákupy jsou nejhorší a nejlepší zároveň :)))

      Vymazat
  3. Čo sa týka ne-nakupovania, s tým nemám problém, nie v oblasti kozmetiky.
    Mám naozaj pár kúskov, ktoré mi sedia a na rozdiel od blogeriek vo všeobecnosti nemám záujem ani chuť skúšať nové kúsky a peniaze používam inak. Jednoducho, výdavky na dve školopovinné deti (z toho jedno na gymnáziu) sú enormné, takže sa krotím.
    Občas sa ale utrhnem ako naposledy pri ďalšom Rouge Dior v novej verzii, ktorý je proste dokonalý a nemť ho by bolo nad moje sily.
    Takže k Tvojej pauze sa pridávam, lebo je to pre mňa jednoduché :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s tím právě problém mám, nekoupit si nějakou dobu v kuse nic, vždycky když jdu kolem nějaké parfumerie, vždycky to je alespoň něco... :) takže pro mě to rozhodně challenge je :D

      Vymazat
  4. Super článok.
    Poslednú dobu to mám tak nejak podobne, prestala som bezhlavo nakupovať, škrečkovať krémy na ruky, sprcháče, balzamy na pery... Prestalo ma to totiž aspoň trošku baviť :). A tiež sa pravidelne venujem triedeniu kozmetiky,ten pocit, keď sa pár vecí zbavím je pomaly lepší ako radosť z HE rúžu /nee, robím si prdel :D/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D chápu, ale i já mám radost, když něco spotřebuji a ubydou mi zásoby. Pak mě mrzí, když něco rozdávám nebo vyhazuji a ani jsem to nezkusila :)

      Vymazat
  5. Eru zběsilého nakupování dekorativní kosmetiky a sledování, co právě vyšlo nového, už mám za sebou. Zjistila jsem, že se opakovaně vracím k osvědčeným produktům, max. občas přibyde nějaká nová rtěnka v odstínu, který ještě nemám, nebo zajímavý mono stín, ale stejně si vystačím s jedním přechodovým stínem a linkami ve fixu. Mám tmavé řasy, takže na řasenku jsem pohodlná, protože mě nebaví odličovat....:-D....jediné na co se teď v září přes porodem chystám je investovat do pořádné skincare, brousím okolo krému Origins, Clarins a Clinique

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to já bohužel nemám a vždy když jsou nějaké novinky, mám nutkání si je všechny pořídit :)) právě proto ta challenge :) Jiným skincare Origins mám moc ráda ;)

      Vymazat
  6. Jsi hustá, zrovna září, když jsou Dny Marianne. Ale chápu. Já si dala červen bez nákupu kosmetiky. Bylo to teda sakra těžký. Nicméně jsem si s tím dala i challenge na nákup oblečení/bot/doplňků a tu od června držím a možná se pokusím jí dodržet celý rok (akorát teda v listopadu letíme do Států, takže lákadlo jako blázen, ale asi si to vynahradím na dceři, bude mít lepší šatník než já, ve svém roce a půl :-D ). Klobouk dolů. Já myslím, že si brzo tu kosmetickou výzvu zopakuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, dny Marianne, to bylo to nejmenší, ale došel mi pudr od MACu a když jsem tam hodinu a půl seděla a nechala se líčit, to byl teprve boj pak s tím pudrem neodejít :D

      Vymazat
  7. Ahoj,
    v září jsou Dny Marianne a já si na ně půl roku šetřím, protože si chci pořídit nějakou dražší skin care (Clinique, Kiehls atd.), takže v září to asi nedám (kromě toho jsem byla už na začátku měsíce v DM:-). Ale chtěla bych nenakupovat ideálně až do Vánoc dekorativní kosmetiku, protože tu tedy spotřebovávám mnohem pomaleji a méně. U pleťové a tělové péče je to v pohodě, tam mi to docela jde. Je fakt, že třeba sprchový gel jsem si dlouho nekoupila, mám zásoby z různých Vánoc a narozenin. Myslím si, že si dám měsíc bez kosmetických nákupů v listopadu a zkusím i říjen (jen jedu pracovně do Walesu a přeci jen v Británii se ledacos shání lépe:-).
    Na nové články se moc těším, myslím, že mě tato minisérie bude určitě bavit:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) ale to je úplně v pořádku! Dny Marianne je potřeba využít, pokud jinak zběsile nenakupuješ každý měsíc hromady věcí, co nepotřebuješ :) jako já, ehm :) doufám, že sis dny Marianne náležitě užila :*

      Vymazat
  8. No Lus, good job �� Skutecne verim tomu, ze to zvladnes si nic nekoupit - navic kdyz te stejne neminou uzasne PR balicky. Kos Fenty a spol minimalne. Ale urcite bys to zvladla i tak �� Kazdopadne nekoupit a nedostat zadnou kosmetiku - to by byla teprve vyzva ���� Tento clanek me nadchnul a neskutecne se tesim na pokracovani.To je presne to, cim se odlisujes od ostatnich a mam te za to rada. Originalita. A je zajimavy, ze s takovym zamyslenim prijdes vzdy, kdy nad tim vetsina lidi taky tajne uvazuje. Takze palec hore. Ja uz jsem si ctyri mesice nekoupila nic krome tech orlich nalepek na nos - me sice bohuzel nijak extra nefunguje..ale nevadi. Uzivam si svoje dve nejoblibenejsi paletky a pevne doufam, ze nevymysli nic dalsiho, co bych NUTNE potrebovala - ale ve finale by mi to lezelo ladem v supliku. Takze uzivej a objevuj starou kosmetiku a znovu se zamilovavej. �� A ja jdu utracet do dalsiho obchodu s bytovymi doplnky ������ achjooo... S pozdravem *M*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako výzva to je určitě a jestli to zvládnu, se dozvíte na konci září ve shrnutí :D S těmi PR balíčky máš pravdu, přišlo a ještě asi přijde mi jich dost, ale to tak prostě je no a nejde s tím nic dělat. Ale znáš mě, jestli si někdo myslí, že když mi něco v rámci pr chodí domu, tak už si nic nepotřebuji koupit, tak se dost, opravdu dost plete :D

      Vymazat
  9. Wau, tak toto je pecka! Veľmi kvitujem :) som zvedavá na tie ďalšie články :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já si od nákupu kosmetiky dávám takovou poloviční pauzičku, protože toho mám doma opravdu na můj poměr hodně a napřed to chci spotřebovat a potom zase kupovat další, nový :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  11. Holky, přidávám se k vám, ale doufám, že se nepočítá například znovuzakoupení mého oblíbeného make-upu, který mi právě došel. Bez něj bych nevydržela a žádný jiný, který v kosmetickém šuplíku mám, ho nenahradí a že jich tam je! Takže se do toho také pustím a jelikož nemám srdce na to něco vyhazovat, dám si spíš za úkol každý den použít nějaký jiný beauty produkt. Budu se těšit na další články v tomto duchu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počítá se to tak, jak ti to bude sedět :) rozhodně si můžeš i přes to koupit makeup :) ale opravdová challenge by byla, kdybys místo nového používala ty ostatní co máš doma a třeba nějaký spotřebovala :D

      Vymazat
  12. Naštěstí jsem už došla do fáze, kdy se snažím produkty vypotřebovat a nekupovat nové, další. Teď hlavně u pěstící kosmetiky. U té dekorativní je to přece jen na delší dobu. Zjistila jsem, že mi skutečně např. 3 roky leží nespotřebovaná paletka od Guerlain a je to skutečně škoda ji pak vyhodit nebo prodat za poloviční cenu...Pro své použití mám cca dva šuplíky dekorativky a přijde mi to hrozně moc a když sleduji některé holky co mají celé komody nedej bože celé pokoje dekorativky, to přece nemůžou spotřebovat za celý svůj život :_D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra, nevím jaká máš měřítka, ale asi jsem jednou z těch holek :D proto s tím chci něco udělat a snažím se alespoň skrz měsíc ne- nákupů :) taky je mi to pak vždycky líto, ale já se opravdu snažím používat všechno co mám, nebo to jde pryč :) přece jenom, blog je skvělá výmluva :)))

      Vymazat