pondělí 10. září 2018

Kosmetická zklamání

Hezký den vám přeji! Už je to nějaká doba, co jsme tu na blogu měli článek o kosmetických zklamáních a přišel čas to napravit. O špatných věcech se nepíše tak lehce, jako o těch dobrých, ale občas je třeba si připomenout, jak moc individuální kosmetika je a že co sedí vám, nemusí sedět mně a naopak.


O tom, co nesedí mně, vám za okamžik povím, ale nejdřív si neodpustím klasický úvod. Stejně jako jsem už určitě chválila produkty, které vám vůbec nesedí, se najde i taková kosmetika, kterou milujete a přesto se dnes objeví v mém článku a tak to prostě chodí. To, že mi něco nesedí, až na výjimky, neznamená, že to nemůže sedět vám. Pokud máte rádi extra matné makeupy a do rukou se vám dostane hodně lesklý, neznamená to, je že samotný makeup špatný, ale že nedostál vašim představám a požadavkům.

Právě ty představy a očekávání mají dost často vliv, jak moc přísně kosmetiku hodnotíme. Pokud od produktu nečekáme nic, může vlastně jen překvapit. Pokud naopak čekáme velké věci, ať už je to na základě našich představ, nebo dobrých recenzí, dost často můžeme být zklamaní, když se daná věc našim představám neblíží. Recenze kosmetiky mohou být objektivní jen do určité míry, část ale vždy bude subjektivní, což plyne z povahy blogů a recenzí samotných. Mimochodem jsem před nějakou dobou psala článek o objektivitě recenzí a najdete ho tady, kdybyste si chtěli počíst, a teď už začneme s kosmetikou.

v článku s recenzí na některé produkty Too Faced z kolekce Peaches & Cream jsem zmiňovala, že mi matující makeup Peach Perfect příliš nesedí. Respektive, že k němu mám nějaké výhrady. Konkrétně jsem si představovala, že by mohl na pleti dělat hezčí finiš a v ideálním případě být i o trochu víc krycí. Dnes se tu objeví hlavně proto, že je hodně vyhajpovaný a já měla velká očekávání.


Bohužel, makeup mi zvýrazňuje texturu pleti a krytí je v první vrstvě spíš lehčí střední. Když se ale pokusím ho navrstvit, zvýrazňuje texturu ještě víc a během dne se mi pak usazuje okolo suchých míst. Dokážu pochopit komu sedí - lidem s pletí bez suchých míst a s normální nebo mastnou pletí, která nemá viditelnou texturu. Na hezké pleti bude vypadat hezky i jeho polomatný finiš a oceníte tak i jeho dlouhou výdrž. Já takovou pleť ale bohužel nemám a proto mi makeup moc nesedí. Spotřebuji ho a znovu už kupovat nebudu.


Další na řadě je Huda Beauty mini paletka Essential Eyes. Měla jsem v plánu pořídit si nějakou z velkých paletek, ale tyhle malé mě zaujaly a tak jsem si řekla, že nejprve zkusím ty. Pokud jste je zkoušeli v Sephoře swatchovat, asi nechápete, o čem teď mluvím. Tedy pokud jste si je neodnesli domů a nezkoušeli je i štětci nanášet na oči. Když je totiž zkusíte swatchnout prsty, působí stíny jako ultra pigmentované, máslově jemné a měkké. Jakmile ale vezmete do ruky štětec, dostanete tak maximálně třicet procent toho, co vidíte na swatchích na ruce.

Ať jsem použila jakýkoliv štětec, stíny jdou hůř nabrat a ty třpytivé skoro vůbec. Při oklepání štětce vám z něj opadá skoro všechno a když ho neoklepete, stíny vám opadají pod oči. Bez báze pod třpytky vám navíc na očích žádné třpytky během dne nezůstanou a navíc je i tak musíte nanášet prstem. A pokud se matné stíny pokusíte rozmazat, ztratíte velkou část intenzity stínů. Tak velkou, že nerozpoznáte, jaké matné stíny z paletky jste použili. (Jestli ten v vlevo nahoře, vlevo dole, nebo vprav dole.)


Něco podobného jsem konstatovala i v článku s kávovými paletkami Sephora Collection (článek), ale u těch jsem neměla problém nabrat je na štětec a přenést je na oko a navíc ani tak moc neopadávají. A taky je jich mnohem víc za cca polovinu ceny. Co jsem tak viděla recenze zahraničních blogerek, nejsem sama, kdo má s touhle mini Huda paletkou takový problém a netýká se to jen té mé mauve verze. Rozhodně mě ale zajímá, jakou s ní máte zkušenost vy, pokud jste si nějakou pořídili. Dejte mi vědět v komentářích!




zleva: 
Huda Essential Eyes Mauve
Too Faced Peach Perfect makeup
NYX Pro Foundation Mixer Opalescent 
Burberry Highlighter Gold Glow

Od mé kamarádky Lucky jsem dostala rozjasňovač Burberry v odstínu 01 Gold Glow. Dostala jsem ho s tím, že jí vůbec nesedí. Nechtělo se mi tomu věřit a s radostí jsem ho začala zkoušet. Bohužel, musím potvrdit její slova. Nejde ani tak o texturu produktu, jako spíš o odstín rozjasňovače. Ten je zvláštní, zlato šedý, nebo spíš i šedo zlatý a na lícních kostech dělá viditelně šedý nádech. Absolutně si nedokážu představit odstín pleti, na které nebude rozjasňovač dělat šedý nádech. Možná, pokud ho použijete tak malé množství, že vlastně nebude ani skoro vidět.

Trochu mě mě to mrzí, protože textura není vůbec špatná a pokud jsou i další odstíny, věřím, že si najde své příznivce. Intenzita lesku není velká a dělá spíš jen přirozené rozjasnění, což pro někoho může být pozitivní a pro někoho naopak. Kosmetika Burberry se u nás zatím nedá sehnat, takže mě to mrzí jenom trochu, ale popravdě bych něco dalšího vyzkoušet samozřejmě chtěla. Pro luxusní značky mám slabost a Burberry patří k nim. :) (swatche na fotkách nahoře a dole)



Do dnešního článku se také dostal Glamglow plumper, neboli matná péče na zvětšení rtů. Je tu proto, že značku GlamGlow mám velmi ráda a očekávání jsou velká. U tohoto lesku jsem se ale dočkala jen zvláštní konzistence, která není úplně jemná a na rtech mi není příjemná. Navíc vlastně ani nepůsobí na rtech moc matně a má jen mírný efekt´na zvětšení rtů. Třešničkou na dortu už je jen nelogické otevírání a zavírání lesku, které je zbytečně složité a nepraktické.

O GlamGlow Plumprageous Matte Lip Treatment už jsem vám také psala a to v článku se srovnáním několika lesků na zvětšení rtů (článek) a do článku se zklamáním by měl patřit i plumper od YSL, který je snad ještě horší. :) značku YSL mám velmi ráda, o to víc mě překvapilo, že  tenhle plumper nedělá vůbec nic a navíc velmi nepříjemně chemicky voní a chutná. Ne že bych ho jedla, ale některé produkty se vám prostě do pusy dostanou a rozhodně by to neměl být nepříjemný zážitek. Což obzvlášť platí u značky typu YSL a lesku za tisícovku. (A jak jsem při hledání odkazu koukala, vypadá to, že už se přestal vyrábět.. asi tuším proč. :)



Posledním dnešním kosmetickým zklamáním je NYX Pro Foundation Mixer. Chtěla jsem zkusit nějaké kapičky co se míchají do makeupu, jak zesvětlující, tak rozjasňující (verze 01 Opalescent) a v high end kategorii, nebo i jen v té parfumérkové, toho mnoho není, takže jsem mimo jiné vzala i tenhle mixer od NYX. K jeho použití jsem se ani nedostala, protože už na ruce jsem si všimla že nepříjemně smrdí. A když říkám nepříjemně, tak tím myslím opravdu nepříjemně, trochu jako něco zkaženého.

Testovat jsem se ho neodvážila, protože něco s takovouto vůní si prostě na obličej mazat nechcete.. Nevím, jestli je to problém pouze této varianty, nebo mám jen vadný kus, nic dalšího už ale zkoušet od NYX nebudu, protože produkt, který smrdí jako koš se špinavým prádlem, by vůbec neměl dojít do místa, kde si ho někdo může koupit.



zleva: 
Huda Essential Eyes Mauve
Too Faced Peach Perfect makeup
NYX Pro Foundation Mixer Opalescent 
Burberry Highlighter Gold Glow


Jsme na konci článku a i přes jeho negativitu doufám, že se vám svým způsobem líbil. :) Určitě mi dejte vědět, co říkáte na mini Huda paletky a broskvový makeup od Too Faced, jestli je doma máte a klidně se podělte o zkušenosti s kosmetikou, která za poslední dobu nejvíc zklamala vás. Krásný den a těším se na vaše komentáře! L.




14 komentářů:

  1. já mám od NYX ten mixer v bílé barvě a používám ho ráda, teď teda ne, ale v zimě a neuvědomuji si, že by nějak smrděl, nebo byl výrazně cítit, třeba máš vadný kus, nebo to dělají jen některé odstíny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná to může být odstínem, ale ten můj, to fakt nechceš :D

      Vymazat
  2. Ja som za tento typ článku veľmi rada, lebo sa dokážem vyhnúť sklamaniu.
    Faktom je, že za posledné veľmi dlhé obdobie som nebola sklamaná, až na jednu vec a to je Water Li Stain od Clarins, konkrétne červený odtieň. Lepkavé, nerovnomerné nanesenie. Nikdy viac.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já celkově ty vodičky na rty moc nemusím, takže je ani nekupuji, i když mám třeba právě Clarins jinak ráda :) Tak až budu potřebovat materiál do příštího článku... :)) a děkuji!

      Vymazat
  3. Mám mixer od NYX v bílé variantě a nepřijde mi, že by smrděl. Pro mě svatý grál, nijak nemění texturu makeupu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tieto články milujem asi najviac :)
    Tak sa teším, že som Huda Beauty paletke odolala, vzhľadom k tomu, čo píšeš... To je asi celkom objektívne konštatovanie :D Ostatné kúsky idú mimo mňa v podstate, ale teda rozjasňovače s nádychom do siva sú peklo aj pre mňa, vyhodiť! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se článek líbí :)) a souhlasím, když se ta barva nepovede, udělá to z tebe mrtvolu :D

      Vymazat
  5. Peaches & Cream som chcela vyskúšať, škoda že je taký :( Ináč NYX mám tiež, za mňa je celkom fajn, mne naopak nevyhovoval ten od Catrice :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spoustě lidem ten makeup ale sedí :) jen já mám asi jiné preference :)

      Vymazat
  6. No ten mixer mam a ani raz som ho nepouzila lebo mi smrdi ako lepidlo alebo farba na steny...chemicky puch. tiez ma to uplne odradilo od toho si taku vec dat na tvar. Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tenhle komentář, už jsem se bála, že jsem jediná kdo s ním má takový problém :)

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat