čtvrtek 25. ledna 2018

Minerální makeupy || Annabelle Minerals, bareMinerals, Lucy Minerals

Hezký den vám přeji! Už delší dobu mi doma leží několik minerálních makeupů a říkala jsem si, že bych vám o nich měla konečně napsat. Než si řeknete, že vás minerální makeupy nebaví, stejně jako jsem si to říkala já a téměř jsem je nepoužívala, můžete si zkusit přečíst dnešní článek a třeba dostanete aspoň malou chuť nějaký zkusit.

minerální makeupy porovnání

I pokud je vaše pleť sušší, minerálních makeupů se nemusíte bát. Minimálně tedy v případě, že své pleti občas dopřejete peeling a dostatečně hydratujete s kvalitními pečujícími produkty. Nejsem odborník na minerální makeupy a ani jsem jich nezkoušela desítky. Mám doma tři a ty jsem vám porovnala.

Většina z nás má doma tekuté makeupy, jsme na ně zvyklí, umíme je používat a víme, co od nich čekat. Proto máte z těch sypkých možná stejný strach, jako jsem měla já. Bála jsem se hlavně nedostatečného krytí, zvýraznění suchých míst a hlavně samotné aplikace. Jak nanášet a hlavně čím. Ani jedna z mých obav se nakonec neukázala jako závažný problém a dokonce musím říct, že jsem si některé minerální makeupy oblíbila. Většina z nich obsahuje složky, které pomáhají s akné a celkově by měly být minerální makeupy lepší a přívětivější k naší pleti obecně. Porovnávala jsem asi nejznámější minerální makeup od bareMinerals Original, rozjasňující makeup Annabelle Minerals a minerální Makeup Lucy Minerals.

minerální makeupy swatche

Jak na minerální makeup? Nejdůležitější je příprava pleti. Ale to je samozřejmostí před jakýmkoliv makeupem, i když mi přijde, že u pudrových je to ještě o kousek důležitější. Chce to peeling a hydrataci, protože se pudrový makeup musí do pleti zapracovat krouživými pohyby štětce a to zvýrazní všechna suchá místa, která na pleti jsou.

Důležitý je i samotný štětec. Nejlepší jsou na to prý kabuki štětce, já je ale nemám moc ráda, protože mi vadí jejich malá velikost a špatně se mi drží. Spolu s minerálním makeupem Annabelle Minerals jsem dostala i normálně velký *kabuki štětec a ten se mi zdá na nanášení velmi dobrý. Je to typově klasický pudrový štětec,akorát nemá tak dlouhé štětiny a je hustší. A to poměrně o dost, když vezmu do ruky třeba štětec na pudr od Zoevy, ten od Annabelle Minerals má minimálně o třetinu víc chlupů, ale jsou o kousek kratší. Makeupy nanáším krouživým pohybem a vrstvím tam, kde je potřeba. Štětec je mimochodem docela kvalitní a stojí pár korun.

minerální makeup štětec

Makeup bareMinerals mám ve verzi Original a v odstínu Fairly Light. Je na mě tak akorát v zimě, možná o malinký kousek světlejší a je opravdu rozjasňující. Samozřejmě neobsahuje třpytky, ani nic podobného, ale viditelně a hodně rozjasňujě pleť. Ta pak má lehký sheen. Jako nevýhodu vidím, že pokud máte na pleti suchá místa, nerovnosti a texturu, leskem si je zvýrazníte. Kromě verze Original je k dostání i matná varianta a ta by pro mě byla asi o malinko vhodnější, protože matný finish lépe skryje nedokonalosti na pleti.

Krytí je velmi dobré a výhodou pudrového makeupu je i to, že se dá dobře navrstvit tam, kde je potřeba a získám tak téměř plné krytí. Jen je potřeba dávat pozor, kolik makeupu si na pleť dám. V podstatě se nedá udělat si cake face, za to se může stát, že bude makeup vypadat těžce a bude praskat v linkách a vráskách, u mě třeba hlavně okolo koutků pusy. Pokud jsem s množstvím rozumná, je efekt velmi přirozený, rozjasněný a dlouhou dobu drží. Během dne se ztrácí výrazně méně, než jakýkoliv tekutý makeup a také je po celý den přirozenější.

minerální makeup bareminerals

minerální makeup bareminerals

minerální makeup bareminerals

Minerální makeup od Lucy Minerals je podle mě rozhodně nejslabší a o několik tříd horší než zbylé dva makeupy z dnešního článku. Má to hned několik důvodů. Ačkoliv je ho největší množství, nejméně kryje, takže ho spotřebujete několikanásobně víc. Navíc není tak jemně namletý, dokonce jsou v něm jakoby tvrdší kousky, které jsou cítit mezi prsty. Já mám teplý odstín Cream, který mi hezky sedí, bohužel ale není barva jednotná. Špatné namletí totiž udělá i to, že si občas na pleti udělám oranžové/hnědé fleky, jak se rozmělňují kousky pigmentu. Myslím, že je to dokonce vidět i na fotkách. Problém je, že takový oranžový flek už pak nejde jednoduše rozmazat a rozetřít. Výběr odstínů a podtónů je ale pěkný a vybral by si téměř každý.

Ze všech třech makeupů mi také na pleti dělá největší vrstvu a na pleti ho nejvíc cítím. Nemluvím teď o použitém množství, ale opravdu o pocitu na pleti při používání makeupu. Výdrž je poměrně dobrá a finiš je přirozený, saténový, v podstatě bez lesku. Při větší vrstvě ale už nevypadá přirozeně, což třeba bareMinerals a Annabelle Minerals zvládají o dost lépe.

minerální makeup Lucy minerals

minerální makeup Lucy minerals

minerální makeup Lucy minerals

*Makeup Annabelle Minerals jsem dostala od českého zastoupení rozjasňující v teplé verzi Golden Fair a teď v zimě mi perfektně sedí a má moc povedený podtón. Vybírat můžete z teplých/zlatých, neutrálních a béžových/studenějších odstínů. Díky němu jsem dostala chuť zkoušet minerální makeupy a vlastně i díky němu vznikl tento článek. Nic moc jsem od něj nečekala a říkala si, že se mi vlastně ani moc nechce ho zkoušet a recenzovat.. :) A nakonec jsem byla mile překvapená. Hned po prvním vyzkoušení mi přišel velmi podobný makeupu od bareMinerals, protože je také rozjasňující, ale nedělá to tak násilně. Jinými slovy, rozjasnění je mírné a přirozené, takže tolik nezdůrazňuje suchá místa a texturu pleti a vypadá podle mě o kousek lépe než bareMinerals, protože tam už je to vyloženě lesk a ten si prostě s texturou nerozumí.

Makeup je jemně mletý, sametový, dobře se aplikuje a má i velmi dobré krytí. To je podobné jako u bareMinerals, střední až plné, podle toho, jak moc ho budete vrstvit. Pokud si na pleť dám příliš velké množství, pak už je na pleti vidět a cítit a také se mi usazuje v linkách. Výdrž je výborná, dokonce bych možná řekla, že o malinko lepší než u bareMinerals.

minerální makeup annabelle minerals

minerální makeup annabelle minerals

minerální makeup annabelle minerals

minerální makeup annabelle minerals

Lucy Minerals vám rozhodně doporučit nemůžu, v tomto ohledu naprosto jasně zvítězily makeupy od bareMinerals a Annabelle Minerals. Oba dělají hezký přirozený finiš na pleti, ale víc se mi líbí ten od Annabelle. Oba mají velmi slušnou výdrž a abych skončila s nánosem, musela bych se opravdu hodně snažit. Ačkoliv jsou oba rozjasňující, samotnou pleť drží poměrně hezky matnou. Na konci dne se většinou mírně lesknu v t-zóně, ale to mi dělají všechny makeupy, včetně minerálních a pudrových. Pokud vaše pleť trápí akné, stejně jako mě, možná může být minerální makeup řešením. S mojí problematickou pletí se všechny tři dobře snášely, neucpávaly se mi póry víc, než je obvyklé a navíc mi přišlo, že se mi i trochu zlepšuje akné. Minerální makeup rozhodně není léčba akné, ale mám pocit, že vysoký obsah zinku (nebo co že to v minerálních makeupech je :)), nebo mírné vysušování, mé pleti docela sedí.

Co se týče balení, minerální produkty mívají zavírání sítka a sypou se do víčka, odkud je nabíráte štětcem. Z tohoto pohledu je opět propadákem Lucy Minerals, protože je víčko velmi malé a štětec do něj v podstatě nedostanete. Kromě toho je balení z velmi levného plastu, který stoprocentně po nějaké době popraská a poláme se. Zavírání sítka je uprostřed a občas se zasekne, ale jinak drží. Annabelle Minerlas i bareMinerals mají víčka přiměřeně velká a dají se použít na nabírání makeupu štětcem a i zavírání sítka funguje dobře.

minerální makeupy swatche

Annabelle Minerals i bareMinerals makeupy vám mohu doporučit k vyzkoušení. Nehledě na to, že jsem ten od Annabelle dostala k recenzi, je prostě dobrý a přijde mi dokonce i lepší, než ten od bareMinerals, který jsem si kupovala sama. :) Cenový rozdíl je ale podstatný. bareMinerals má 8 gramů a Anabelle Minerals seženete za třetinou cenu v balení po 10 g a ještě levněji po 4g.

Od zastoupení Annabelle Minerals jsem kromě makeupu dostala i minerální tvářenku a minerální oční stín. Mnoho minerálních produktů doma nemám a tak je vlastně ani nemám kam zařadit a nemám porovnání, takže jsem si říkala, že vám takové menší shrnutí připíšu tématicky sem. :) *Tvářenku jsem dostala v odstínu Rose a je to moc hezká barva, která bude slušet všem. Dělá mi takový ten efekt, jako bych byla v zimě hodinu venku. Zdravý a přirozený. Je jemně mletá a pokud si ji do víčka nasypete jen maličko a štětec v ní vykoupete, je i tak akorát pigmentovaná. Rozmazávání i výdrž jsou skvělé a nemám nic, co bych jí mohla vytknout. Tedy až na to, že je sypká. :) Slisované produkty jsou jednodušší na použití, ale pokud ji budete chtít zkusit, pochybuji, že budete zklamané.

minerální makeup annabelle minerals

minerální makeup annabelle minerals

minerální makeup annabelle minerals

Stejný příklad je i *minerální oční stín, který jsem dostala v hezkém teplém hnědém odstínu Cinnamon. Je naprosto perfektní! Skvělá pigmentace, je pocitově skoro až krémový mezi prsty, takže se chytne na štětec a na víčko, ale neobsahuje mnoho olejů, protože se mi téměř neslévá a to i když nepoužiji bázi, což je skoro unikát. Dokonale se rozmazává a navíc se mi opravdu trefili do vkusu i odstínem, který je ideální přes celé víčko na běžné nošení na každý den. Jedinou nevýhodu vidím opět v jeho sypké podobě, protože paletky jsou prostě paletky. :) Na druhou stranu po něm ale občas sáhnu i přes to. Když spěchám a chci jen jeden stín přes celé víčko, tenhle funguje bezvadně a dá se i poměrně dost dobře navrstvit,

minerální makeup annabelle minerals

minerální oční stín a tvářenka

Vy mi napište, jaká je vaše zkušenost s minerálními makeupy a minerálními produkty obecně. Jestli je používáte i pokud máte suchou pleť, nebo máte předsudky a bojíte se jich, jako jsem se bála já. :) Pro mě byly a jsou minerální produkty velkým překvapením a až na exces s Lucy Minerals musím říct, že je to překvapení velmi pozitivní. Žádné moje obavy o nanášení a o tom, jak bude minerální makeup na pleti vypadat se nenaplnily a i když mám pořád preference u tekutých makeupů, sama sebe jsem přistihla, že po tom od Annabelle Minerals sahám často a bareMinerals už mám téměř spotřebovaný. :) Napište mi, jak to máte vy a já se budu těšit zase příště! L.


24 komentářů:

  1. Tímhle článkem ses mi trefila do noty. Zatím mám s minerálními make-upy malou zkušenost, ale i když mám smíšenou pleť se sklony k suchým místům, tak jsem s nimi neměla nějaké problémy. Od Annabelle Minerals mám vzoreček, myslím, že i ve stejném odstínu. Na mě je moc žlutý, přesto to na pleti nevypadall jako pěst na oko. Napoprvé jsem si udělala fleky na obličeji a napodruhé už jsem si dala pozor na postup a dopadlo to dobře. :) I výdrž je slušná. Pak mám doma make-up od Mary Kay. Tam mi sedí odstín i textura a balení, ale zas u něj nevydrží matný finiš. A to tak, že se skoro hned lesknu, což není úplně ideální. Holt to asi není zrovna dělané na mojí pleť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si právě ten žlutý odstín moc chválím, to je přesně na mě :) ale mají i růžové. Já s lesknutím naštěstí problém nemám, lesknu se stejně jako po tekutých i po pudrových :)

      Vymazat
  2. Musím říct, že Annabelle mě dlouho láká, děkuji za článek, u teď vím, co si vyberu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skusenosti nemam, a aj ked to vyzera zaujimavo, asi nejak sama by som to nekupovala... Moja plet je skor suchsia, mam uz aj nejaku tu vrasku, takze si nemyslim, ze by toto boli mejkapy pre mna.
    Na licenku ci tien by som sa nahovorit dala, ale ako pises, paletka je paletka ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslela to samé, než jsem je zkusila :) ale jinak jo, paletka je paletka :))

      Vymazat
  4. Z minerálních makeupů jsem zkoušela pouze značku Everyday Minerals. Měla jsem asi 5 vzorečků různých odstínů a finishů. Musím říct že jsem byla hodně zklamaná a vůbec mi nevyhovovaly. I po matných verzích jsem se neskutečně leskla, zvýraznil mi každou linku a každý pór a texturu, pleť po něm vypadala mnohem hůř než bez makeupu :-) Pak už jsem nikdy neměla chuť cokoliv z minerálních produktů zkoušet. Je také fakt, že mě sypké produkty obtěžují a dávám přednost kompaktním (#lenoch). :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně tohle teda nedělá ani jeden z těch tří a to jinak Lucy Minerals hodnotím podprůměrně :) Ale jinak rozumím, taky mi to s pudrovými věcmi přijde pracnější :)

      Vymazat
  5. absolútne sa nevyznám v tom obsahu (beauty analfabet) ale tie krabičky sa mi tak strašne páčia, že sa bojím, že nejakú kúpim :D

    My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak pokud se nevyznáš v obsahu, pak ti krabičky asi k ničemu nebudou ;)

      Vymazat
  6. Nuž, ani Tvoja skvelá recenzia ma nenahovorí, aby som produkt tohto typu vyskúšala. Nejde, v mojom prípade, o spochybňovanie kvality, ale o nechuť niečo tohto typu používať, čisto vnútorný pocit :).
    Mám pocit, možno nezaslúžený, že toto na mojej zmiešanej starnúcej pleti by nedopadlo dobre.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu a rozumím :) Já jsem taky byla hodně proti, než jsem je zkusila :)

      Vymazat
  7. Vždy jsem chtěla minerální věci vyzkoušet. Možná jednou získám odvahu :))

    OdpovědětVymazat
  8. Ja uz nekolik let pouzivam mineralni make-up od Lily Lolo. Od te doby, co ho mam, nemam chut pouzivat tekute make-upy, vzdycky sahnu po mineralnim. Vypada daleko prirozeneji. Sypkost mi nijak nevadi, aplikace mi pripada jednodussi nez u tekutych. Annabelle se chystam vyzkouset.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou přirozeností máš určitě pravdu, hlavně potom na konci dne je to dost často vidět, ale taky záleží, jakou vrstvu si toho minerálního dám, že :)))

      Vymazat
  9. Veľmi by som chcela vyskúšať minerálny makeup od Zao, tak možno časom, zatiaľ nemám prístup k vzorkám a cez internet sa mi to nechce riešiť. No páči sa mi na nich to, že vyzerajú prirodzene a ak majú prírodné čisté zloženie, tak môžu pleti len prospieť.

    deerly lost

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě, právě tím složením je to ještě zajímavější :)

      Vymazat
  10. Me by zajimalo, zda se make up musi zapudrovat, nebo je to 2v1?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se řídila tím, co ti funguje. Já pudruji i minerální makeup. Výrazně méně, než tekutý, ale pudruji, hlavně ty místa, kde běžně víc lesknu. Pokud máš hodně suchou pleť, pak asi není potřeba pudrovat vůbec, pokud naopak spíš mastnější, pak pak používala matující pudr tak, jak jsi zvyklá :)

      Vymazat
  11. Díky za tento článek! Protože jsem zatím neobjevila make-up, který by se s mou smíšenou pletí kamarádil, napadlo mě zkusit minerální make-up od bareMinerals. Po přečtení jsem hned "běžela" na stránky Anabelle minerals a díky ceně mám už malý rozjasňující a vzorek krycího na cestě, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s ním opravdu moc spokojená :) přijde mi stejný jako ten od Bare Minerals, dokonce možná o trochu lepší :)

      Vymazat
  12. Mineralnemu mejkapu by som chcela dat este raz sancu, pretoze som tiez pocula, ze to je lepsie na akne, avsak mne väcsinou stale zvyraznuje supiny a pory :(, ale aj tak by som rada vyskusala este Bare Minerals :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chce hlavně zbavit se těch šupinek, jakmile na pleti jsou, zvýrazní ti je skoro všechny makeupy a je jedno, jestli jsou tekuté, nebo pudrové :)

      Vymazat