pondělí 7. listopadu 2016

Drahé a luxusní rtěnky // YSL, Estée Lauder, Dior

Už nějakou dobu si říkám, že bych měla napsat článek o high-end rtěnkách a co si o nich vlastně myslím. Cestu právě k těm luxusním kouskům si hledám až poslední dobou a má to i své důvody, proč jsem je velmi dlouho přehlížela. Na rtěnky za víc než tisícovku mám prostě vysoké nároky a nechtělo se mi utrácet za něco, co stejně není stoprocentní a nedosahuje takových kvalit, jaké jsem si představovala.


O mém zklamání z matných rtěnek Chanel jsem již psala v tomto článku a dnes to bude v podstatě takové malé shrnutí a zároveň pokračovaní této mé úvahy na téma drahých rtěnek a jestli se vyplatí. A stejně jako jsem psala i minule, i dnes musím dodat, že se rtěnkou si kupuji nejen samotný produkt, ale i zážitek. Každá z nás bude mít tenhle pocit nastavený jinak a za jiných okolností, výsledek by ale měl být pokaždé stejný a to stoprocentně pozitivní. Pokud náhodou někdy zmíním nějakou vaši oblíbenou rtěnku jako průměrnou, je to vlastně jedno, hlavní je, pokud jste s ní spokojené vy. Otázkou samozřejmě zůstává, jestli se i v drogerii za zlomek ceny nenajde rtěnka, která pro vás bude tak akorát krémová, bude tak akorát držet a nebude vysušovat. A já si myslím, že najde. Proto jsem dlouhou dobu drahé rtěnky ignorovala. Poslední dobou ale začínám dávat přednost spíš těm dražším, protože se jim žádná rtěnka z drogerie nevyrovná tím pocitem...



Nejkontroverznějšími rtěnkami jsou podle mě rtěnky YSL. Buď je milujete, nebo vám přijdou naprosto k ničemu, předražené a nespraví to ani luxusní obal. Právě obal, který je pevný, těžký a krásně provedený (a vypadá bezvadně na fotkách na Instagramu), je jedním z důvodů, proč jsem se zamilovala já. Na obalech mi záleží a jsou jedním z aspektů při rozhodování, jestli daná rtěnka stojí za každou korunu, kterou jsem za ni dala. Stejný pocit, o kterém jsem mluvila u rtěnek Chanel, zažívám při každém otevření a nanášení YSL Rouge Volupté Shine, což je druhý nejdůležitější bod, hned po vlastnostech samotného produktu. A ano, mám ten pocit, kdy se cítím se rtěnkou YSL draze, luxusně, prvotřídně a také cítím, že se hýčkám. A tenhle pocit prostě chcete... :) Na druhou stranu, chápu i naprosto opačné názory. Pokud se nevyžíváte v pocitech tolik jako já, objektivně jsou vlastnosti YSL rtěnek spíš průměrné.





zleva: YSL Rouge Volupté Shine 31, 34

Rtěnky Yves Saint Laurent Shine a Sheer Candy jsou výrazně pečující díky obsahu olejů. Po rtech krásně kloužou a i přesto drží tam, kde mají být. Textura totiž není typicky krémová, spíš olejově krémová. Pigmentaci bych u Rouge Volupté Shine označila za střední a u Sheer Candy verze, jak už samotný název napovídá, za jemnější. Ze všech třech rtěnek mám stejný pocit, jsou skvělé, jednoduché, nekomplikované a hydratační. Nedrží mi na rtech šest hodin, vlastně nevydrží na rtech ani tři, ale z nějakého důvodu mi to vůbec nevadí. Rty většinou během dne stejně několikrát přetírám, ať už na nich mám cokoliv. Díky své lehké textuře jsou příjemné a pocitově spíš balzámové a co je hlavní, mohu je přetřít za chůze i běhu a když náhodou není čas na důkladnou úpravu, mohu rty nechat tak jak jsou a nemusím se bát, že vypadají hrozně. Ztrácejí se totiž doslova s Grácií. Velmi příjemná je i vůně rtěnek, která je velmi jemná a ne příliš sladká ovocná. Jedinou vadou bude pro někoho možná zvláštní chuť. Mně ale nevadí.

YSL Rouge Volupté Shine (parfumerie/eshopy,  940,-)
31 Rose Innocent - střední růžová, neutrální, lesklá
34 Rose in Sound - střední růžovo červená, teplejší, lesklá

YSL Rouge Volupté Sheer Candy (parfumerie/eshopy, 940,-)
1 Lush Coconut - velmi přirozený nude hnědý odstín, obsahuje velmi jemné zlaté třpytky, ultra lesklý


YSL Rouge Volupté Shine - 31


YSL Rouge Volupté Shine - 34


YSL Rouge Volupté Sheer Candy  - 1

Výhercem ze všech dražších rtěnek, které láskyplně vlastním, jsou s naprostou jistotou rtěnky Estée Lauder. Konkrétně Pure Color Envy krémové rtěnky. Z mého pohledu se v nich snoubí vše, co od drahé rtěnky očekávám. Hezký a kvalitní obal, na který se mohu spolehnout i jen tak pohozený v kabelce, příjemnou nevtíravou vůni, jemnou a vláčně krémovou konzistenci (ne mazlavou) a hlavně, dobrou výdrž. I přes svou krémovitost mi neutíkají ze rtů tam, kam nemají a samozřejmě ani nevysušují. Pokud si rtěnku na rtech nechám víc než čtyři hodiny, velmi mírné vysušení již cítit je. Ihned po přetření ovšem zmizí. Obal sice není tak pěkný jako u YSL rtěnek, ale objektivně musím říct, že výkonem ty od YSL stoprocentně předčí a i vůně je mi sympatičtější právě u Pure Color Envy. Je jemně sladká, vanilková.





Je pravda, že ze rtěnky EL Pure Color Lasting Shimmer tolik nadšená nejsem. Nemyslím si, že by byla špatná, ale rozhodně nedosahuje v mých očích takových kvalit, jako Pure Color Envy. Není tolik hydratační, ale má krémovější texturu, která se trochu rozmazává.  Upřímně, moc se mi nelíbí ani efekt, který na rtech dělá a vlastně ani obal, který je sice kvalitně provedený, ale přijde mi vzhledově těžkopádný a vůbec ne elegantní. Pigmentace i výdrž jsou perfektní a jde tedy jen čistě o můj subjektivní názor a pocit. Navíc jsem myslím slyšela, že se tento typ rtěnek přestává/přestal vyrábět. 


Estée Lauder Pure Color Lasting Shimmer, 25 Melon


Estée-Lauder Pure Color Envy, 310 Potent

Estée Lauder Pure Color Envy Lipstick (parfumerie/butiky - 990,-)
310 Potent - růžová nude, poměrně neutrální s lehkým broskvovým nádechem
230 Infamous - střední výrazná růžová s lehce studeným podtónem

Estée Luder Pure Color Lasting Shimmer (parfumerie/butiky - 860,-)
25 Melon - oranžovo korálová s vysokým leskem, obsahuje velmi jemné, na běžném světle neviditelné růžové a zlaté mini třpytky



Estée Lauder Pure Color Envy, 230 Infamous

Rtěnky Dior jsou nejnovější v mé kolekci a doporučovalo mi je hodně z vás jak na Instagramu, tak i zde v komentářích na blogu. Velmi jsem se na ně těšila a musím říct, že dostály mým očekáváním. Mají velmi příjemnou vůni i texturu, která je, stejně jako u EL rtěnek, sice krémová, zároveň ale dostatečně pevná, aby se dobře nanášely a neutíkaly za hranice rtů i bez použití konturovací tužky. Výdrž je dobrá, kdybych je měla srovnat právě s EL rtěnkami, tyhle Rouge Dior mi drží v podstatě stejně, možná jen o malinký kousek kratší dobu. Texturou jsou velmi lehké a na rtech je po nějaké chvíli téměř necítíte. Celkově je komfort při nošení na opravdu velmi vysoké úrovni a ani po několika hodinách bez dalšího přetření mi rtěnky rty nevysušují.




Obal je opět velmi kvalitní, pevný a víčko drží dobře zavřené. Líbí se mi i klasický Dior design rtěnek, který působí sofistikovaně a nadčasově. Vůně rtěnek je sladká, pudrová, takové mám u produktů na rty ráda ze všech nejvíc. Pigmentace je pak dostatečná, ale plné krytí u mých dvou odstínů získám až teprve při druhém přetření.


zleva Dior Rouge Dior Rose - Crinoline & Rouge Dior Nude - Swan

Dior Rouge Dior & Rouge Dior Nude (parfumerie/eshopy cca 1050,-)
531 Rose Crinoline - růžovo korálová, mírně lesklá s obsahem velmi jemných růžových třpytek
263 Swan - studenější růžová nude, trochu jako dusty pink


Dior Rouge Dior - 531 Rose Crinoline


Dior Rouge Dior Nude - 263 Swan

Co se týče obalu a pocitu, jednoznačně by zvítězily rtěnky YSL. Z hlediska objektivních kvalit jsou ale nejlepší rtěnky Estée Lauder Pure Color Envy. Rouge Dior jsou těsně za nimi na druhém místě a to hlavně proto, že dávám přednost textuře a pigmentaci právě rtěnek Pure Color Envy. Rouge Dior jsou ovšem na rtech o malinko lehčí a také ještě o kousek víc hydratační. Myslím si ale, že jsou si celkově s Rouge Dior velmi podobné a bude jen záležet, jakou preferujete značku, nikoliv rtěnku. Doporučit vám můžu všechny z dnešního článku, což je po Chanel rtěnkách příjemná změna. Záleží jen na tom, jak moc rády si dopřáváte, co od rtěnky čekáte a jestli už máte jasno, co je pro vás zásadní vlastnost.

Jestli chcete nosit rtěnku dlouho, bez přetírání a spokojíte se s adekvátní pigmentací, sáhněte po těch od Diora. Pokud chcete spíš intenzivně pigmentované, krémovější a se stejně dobrou výdrží za cenu o malinko menšího komfortu, pak určitě Pure Color Envy. A pokud máte rády olejové konzistence rtěnek, které jsou vysoce hydratační, dodají tak akorát barvy, abyste rtěnku nemusely během dne vůbec hlídat a prostě ji přetřely až budete chtít a mít čas, pak bych sáhla po YSL. A ty bych také vybrala v případě, že chcete mít doma alespoň jeden tenhle nádherný ikonický obal, který každý pozná už z dálky. :)

Bez jaké rtěnky nebo odstínu neodejdete z domu? L.

21 komentářů:

  1. Já ještě žádnou takovou luxusní rtěnku nemám, a hlavním důvodem jsou odstíny. Přijde mi, že většina těhle luxusních značek dělá hodně klasické odstíny jako růžová, červená apod. A nenajdu u nich to, co například u MAC, a proto si často nevyberu. Ted se mi zalíbila jedna Dior rtěnka, kterou si asi pořídím, byl to ale jediný odstín asi z 50, který mě opravdu zaujal a slušel by mi :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je to podle mě ale tak trochu účel. Většina high end značek se drží klasiky, nepodléhá tolik trendům a i výběr odstínů je tomu uzpůsobený. Mají to být nadčasové kousky pro jakoukoliv ženu v jakékoliv době. Samozřejmě do jisté míry :)) Když chci něco hodně trendy, nebo neobvyklý odstín, také sahám k jiným značkám, třeba právě MAC, nebo teď Urban Decay :)

      Vymazat
  2. Krásne ruže ale tiež sú myslím že všetky tieto majú len odtiene ružovej a červenej no ja najradšej nosím bordocy, alebo tmavo fialový ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásne ruže ale tiež sú myslím že všetky tieto majú len odtiene ružovej a červenej no ja najradšej nosím bordocy, alebo tmavo fialový ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala u předchozího komentáře nad tebou, ony ty high end značky cílí spíš na široké publikum žen, které chtějí nadčasovat a nepodléhají tolik trendům. Moje představa je taková, že když si koupím high end rtěnku, odstín bude "trendy" i za deset let. Od High endu prostě nečekám, že budou vyrábět modré nebo černé rtěnky. :)) Btw koukala jsem teď na Rouge Dior i Estée PCEL a mají hodně tmavě fialových, vínových a bordó odstínů, ale pokud hledáš nějaký specifický a konkrétní tak chápu, že zase tolik těch odstínů nemají. :) Od toho je třeba Urban Decay a jejich sto rtěnek, ze kterých si zase nemůžu vybrat já :D

      Vymazat
  4. Naprosto super clanek pro me, jako velkou milovnici luxusnich rtenek💄Jsem rada ze nekdo potvrdil muj nazor na me milovane rtenky Dior a EL. Vyzivam se spise v matnych, ale rovnez splnuji komfort, vysusuji az po delsi dobe, po pretreni tento pocit zmizi. A navic se mi libi jak jsou lehoucke, presne jak jsi psala💋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že se takhle moc shodneme :) Já se musím přiznat, že mi trvalo dost dlouho, než jsem začala opravdu utrácet za rtěnky. Říkala jsem si, že ani rtěnka za tisícovku nevydrží víc než hodinu, tak proč za ně utrácet, ale to se teď změnilo.. :) Navíc jsem našla své favority viz dnešní článek :)

      Vymazat
  5. Mam je take a sdilim stejny nazor. Potent jsem si poridila jako posledni. Jen musim rict, ze mi nejvic sedi Gracile od Chanel, ale uz se nevyrabi. To mne mrzi hodne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potent je nádherná barva!!! :) Nějaké krémové Chanel bych chtěla časem zkusit, ale ty matné mě tak zklamaly, že nevím, jestli se k tomu odhodlám :)

      Vymazat
  6. Ahoj, high end ruze ma este nastastie nechytili, cakam kedy to pride :) zatial som spokojna s vice-kami od UD. Viac menej tu vyzdvihujes komfort a pocit luxusu na perach. Na to si nepotrpim, nastastie, ale bol by to prijemny pocit, uznavam :)

    Beauty shopaholik Tili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to také může být tím, že nemáš nijak extra suché nebo problematické rty. Dřív jsem nechápala, co znamená že rtěnka vysušuje, ale poslední dobou na to hrozně trpím a občas si něco dám na pusu a musím to setřít, jak je mi to nepříjemné :)

      Vymazat
  7. Já poslední dobou nosím hodně červené odstíny :). A teda máš vše krásně nafocené ♥ no nádhera číst a prohlížet si fotky v tomto článku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :) Já se červené trochu bojím, výrazné rty mi nevadí, ale červené potřebuji specifický odstín, abych se v ní cítila dobře :)

      Vymazat
  8. to je absolútne nebo dívať sa na tie krásne obaly :OO YSL je môj dlhoročný sen,ale len kvôli tomu úžasnému obalu..vlastne ma takéto drahé rúže nelákajú ani tak obsahom ako len tým obalom :)

    BeautyMuffin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak zrovna YSL má ty obaly prostě dokonalý, takže se ti vlastně ani nedivím :D

      Vymazat
  9. Ja ZBOŽŇUJEM HE rúže. Mojou naj sú Dior Rouge. Moja srdcovka bola a je 757 Souveraine, lenže bola len limitkou.
    Teraz mám v pláne z jesennej kolekcie vyskúšať 999 v matnej verzii a vynovenú 080. Uvidím či mi sadnú, ale doma budú určite.
    Mne ešte sedia aj Guerlain rúže a som s nimi max spokojná, i keď viem, že nie sú všetci nadšenci tejto značky.
    Ja si v podstate vyberiem z každej kolekcie, i keď z Tvojich čo si dala do článku asi ani jeden, lebo mám teraz červené obdobie, žiadne ružové ani nude ani bledé. A už vôbec nie sú pre mňa bordové, fialové alebo hnedé. Vyzerám s nimi príšerne.
    A, samozrejme, skvelý článok, ako vždy !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám doma Guerlain La Petite Robe Noir a ty mi vlastnostmi opravdu moc připomíná YSL rtěnky, ale ten obal se mi nelíbí vůbec abych se přiznala. :) Časem chci zkusit samozřejmě i další Rouge G i Kiss Kiss :)

      Já si zas na červenou dávám pozor, přijde mi, že potřebuji speciální odstín i podtón, abych se v ní cítila dobře a měla pocit, že mi sluší :) Já jsem na ty nude rtěnky, taky nějaké hnědé a pak zářivě růžové a korálově :)) Což už samozřejmě víš ze všech těch článků a fotek :)
      Moc děkuji! :)

      Vymazat
  10. Súhlasím, je veľmi dôležité nájsť ten správny červený odtieň. Ja napríklad nemôžem tú žiarivú červenú, čo až svieti z tváre. Mám rada klasickú červenú, občas s miernym shimmerom,ale napr. tá 757 Soveraine od Dior Roge je červená s ľahkým nádychom do ružova a ešte k tomu aj shimmer. Viem, zvláštna kombinácia, ale mne skvele vyťahuje moje modré oči až tak, že vsietia a opticky sa zväčšujú. Teda, nie že by to potrebovali.
    Tebe zase idú všetky tie light farby. A, čo je podstatné, ty sa s nimi cítiš skvele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to naprosto souhlasím! I jsem to myslím už někde psala, důležité je, aby nám kosmetika dělala radost a cítily jsme se v ní dobře. A už pak může být jedno, jestli to ostatním sedí nebo ne ;-)

      s červenou rtěnkou je problém, každá máme nároky na tu svoji perfektní jinde. Mně je teď nejblíž barvou tekutá matná od the Balm - ta se mi opravdu moc líbí a sedí mi. Ale moje každodenní odstíny jsou prostě růžové, nude a korálové :-)

      Vymazat
  11. Ten POCIT z luxusnych ruzov maximalne chapem :) Mam doma zopar drahsich kuskov a aj ked mi nemusia svojimi vlastnostami uplne vyhovovat, uz len ked to vezmem do ruky, citim, ze drzim v ruke kusok luxusu a sposobuje mi to neskutocnu radost :D
    ALE! Stale si stojim za tym, ze MNE NAJVIAC VYHOVUJUCE vlastnosti ma matna pastelka v malinovom odtieni Vivid Divine od Astor :) Bohuzial, na ziadny HE kusok nie je taky spolah ako prave na nu, otestovane na iks vyletoch, festivaloch, koncertoch a podobne, takze to uz mam inak odskusane :D Skvela pigmentacia, 100percentna vydrz, takze netreba nic upravovat pocas dna/noci, ziadne zlievanie do vrasok... o krasnom odtieni ani nehovorim. O chvilu spotrebujem svoj druhy kus a treti uz caka v rezerve, to sa mi este pri ziadnom ruzi nestalo :) Jedina nevyhoda, ze maju v ponuke len 3 odtiene...ale ja som si ten SVOJ nasla :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ten POCIT z luxusnych ruzov maximalne chapem :) Mam doma zopar drahsich kuskov a aj ked mi nemusia svojimi vlastnostami uplne vyhovovat, uz len ked to vezmem do ruky, citim, ze drzim v ruke kusok luxusu a sposobuje mi to neskutocnu radost :D
    ALE! Stale si stojim za tym, ze MNE NAJVIAC VYHOVUJUCE vlastnosti ma matna pastelka v malinovom odtieni Vivid Divine od Astor :) Bohuzial, na ziadny HE kusok nie je taky spolah ako prave na nu, otestovane na iks vyletoch, festivaloch, koncertoch a podobne, takze to uz mam inak odskusane :D Skvela pigmentacia, 100percentna vydrz, takze netreba nic upravovat pocas dna/noci, ziadne zlievanie do vrasok... o krasnom odtieni ani nehovorim. O chvilu spotrebujem svoj druhy kus a treti uz caka v rezerve, to sa mi este pri ziadnom ruzi nestalo :) Jedina nevyhoda, ze maju v ponuke len 3 odtiene...ale ja som si ten SVOJ nasla :)

    OdpovědětVymazat