pondělí 14. listopadu 2016

Tom Ford Eye Color Quad Golden Mink// recenze

Že jsem po něčem toužila opravdu dlouho, říkám velmi často. Pokud to u něčeho platí stoprocentně a úplně, a dalo by se to dokonce považovat za nejpravdivější tvrzení, byly by to určitě stíny Tom Ford. Nedávno se značka konečně dostala i k nám, konkrétně do parfumerie Douglas, a tak trochu doufám, že se zde objeví i větší část celého sortimentu. Zatím se dala značka sehnat pouze na eshopu a výběr byl jedním slovem tristní. Nicméně dnešní článek nebude negativní, protože je o stínech Tom Ford! :)


Mnou obdivovaná verze paletky v odstínu Cognac Sable u nás zatím není dostupná, vybrala jsem si tedy docela podobnou, ale méně teplou a méně intenzivní Golden Mink. Čímž neříkám, že nejsem spokojená, jen bych ve své sbírce jako první uvítala právě Cognac Sable.

Obal paletek je poměrně velký a robustní, se zajímavě řešeným otevírám. Mimo stínů samotných obsahuje i dva oboustranné pěnové aplikátory s malinkým štětečkem. Upřímně, u paletky za víc než dva tisíce to prostě nechápu. Pro mě jsou zbytečné, nefunkční a tím pádem i nepoužitelné. Setkala jsem se i s názorem, že pěnovým aplikátorem jdou třpytivé stíny nanášet lépe, než klasickým štětcem. Bohužel tomu opravdu nerozumím, protože já to mám přesně naopak a prstem mi to jde samozřejmě nejlépe. Poctivě jsem pěnové aplikátory zkoušela a jsou stejně špatné, jako v jakékoliv jiné paletce z drogerie. Malinký štěteček není vyloženě tragický, ale líčit se s ním nebudu, protože je to zdlouhavé a nepohodlné. 





Stíny nemají samostatné názvy, ani jsem na oficiálních stránkách nenašla jejich popis, tudíž budete muset věřit pouze mému barevnému a pocitovému instinktu. :) Než se pustím do hodnocení obecných kvalit a vlastností stínů, jako obvykle vám je ukáži a popíši.

Tom Ford Eye Color Quad
Golden Mink  (Douglas Eshop, 2061,-)

vlevo nahoře - zlatý třpytivý odstín, který nemá příliš velký pigmentový základ, jedná se spíš o slisované hodně lesklé třpytky, barva je neutrální zlatá a hodí se buď samostatně jako wash of shimmer, nebo třeba jako top coat přes jiné stíny, pigmentaci nehodnotím negativně, protože se podle mě nemá jednat o bohatou a sytou barvu, nejlépe se nanáší prstem, případně plochým štětcem a vtlačováním, všimla jsem si velmi lehkého opadávání
vpravo nahoře - světlý měděný odstín s oranžovým nádechem a zlatým leskem a třpytem, pigmentace je výraznější než u předchozího stínu, ale stále se jedná spíš o slisované třpytky než samostatný pigment, opět nádherný odstín přes celé víčko samostatně i jako top coat, nanášení jde nejlépe prstem, nebo plochým štětcem
vlevo dole - saténový světle hnědý odstín, který je spíš neutrální, možná i trochu studenější, pigmentace je dobrá, stín má pěkný a zároveň jemný lesk, dobře se rozmazává a bez problému ztrácí, vypadá hezky samostatně přes celé víčko a dodá upravený vzhled za pár sekund
vpravo dole - tmavě hnědý a hodně intenzivní čokoládový odstín, není zcela matný, má velmi neutrální sheen a stín na víčku působí saténově, naprosto bezchybně se rozmazává a zachovává si při tom poměrně velmi dobře svoji intenzitu, nedělá fleky a barva je pěkně sytá a jednolitá





Třpytivé stíny nahoře v paletce mají měkkou a velmi jemnou až pocitově mastnou konzistenci. Tento typ stínů se spíš než pigmentací vyznačuje právě leskem. Přes veškeré předpoklady mi jdou stíny velice dobře nabírat i štětcem, ale nejlépe se na víčko přenášejí samozřejmě prsty. Stíny neopadávají, výjimečně spadne pár třpytek. Na víčku mi drží bezvadně a nemám problém s celodenní výdrží. Večer už nejsou tak výrazné, ale stále je výsledek víc než dobrý. Hned při prvním doteku jsem si všimla, že konzistence stínů je totožná se stíny, které už ve své sbírce mám. Úplně stejnou konzistenci totiž mají stíny Bobbi Brown, které mají v názvu Sparkle Eye Shadow (článek).

Dolní dva stíny v paletce jsou oba velmi jemné, měkké a hebké, ale ani jeden nepráší, ani mi neopadávají pod oko. Oba také velmi dobře drží sami o sobě na víčku a nejlépe z celé paletky určitě tmavě hnědý odstín, který je mimochodem naprosto nádherný. Nanášení stínů je v pořádku a oba se perfektně rozmazávají. Světlejší hnědý stín se opravdu hodně podobá, barvou i texturou, odstínu Praline z mé nové paletky Cool Dusk od Bobbi Brown (článek), akorát je více saténový s lehčím leskem.




Nezkoušela jsem od Toma Forda žádné matné odstíny a mohu tedy hodnotit jen ty, které mám v této paletce. Jednoznačně jsem čekala víc, ale zároveň jsem spokojená a nákupu nelituji. Sama vnímám, jak protichůdně takové tvrzení zní, ale má jednoduché vysvětlení. Mně totiž stíny Tom Ford neuvěřitelně připomínají svojí kvalitou právě stíny Bobbi Brown. Od konzistence, přes rozmazávání až po výdrž. Kdybych nevěděla, že je to jiná značka, myslela bych si, že se líčím se stíny Bobbi. Ani odstíny ani texturu nepovažuji za unikátní a jak moc jsou si třeba právě ty třpytivé podobné, jste mohli vidět na fotkách nahoře. Tak trochu jsem čekala, že Tom Ford bude ještě o level výš. Pokud nemáte rády stíny Bobbi, nebudete mír rády ani tyhle.

Já mám ráda drahé a luxusní kousky a ráda si za ně připlatím. Proto jsem s paletkou spokojená a beru ji jako něco extra do sbírky a určitě si časem pořídím i další. Pokud ovšem chcete stíny na podobné (skoro stejné) úrovni, sáhněte po paletce Bobbi Brown. Stíny Sparkle Eye Shadow jsou třeba v paletkách Sunkissed Nude a Sunkissed Gold (v nádherném rose gold obalu), které ještě pořád seženete na eshopu Douglasu a na rozdíl od paletky Golden Mink obsahují i matné stíny. Pokud ovšem chcete nějakou Tom Ford paletku, směle do ní. Je to ten typ jednoduchých a uživatelsky příjemných stínů, které zvládnete použít kdokoliv a kdekoliv. Kvalita stínů je výborná jak u Bobbi Brown, tak u stínů Tom Ford. Cenově pak paletky vyjdou zhruba nastejno, protože Golden Mink má 10g a například Bobbi Brown Sunkissed Nude paletka jen 6,2g. Ta je také o něco dražší proto, že se jedná o limitovanou edici.

Opravdu by mě zajímalo, zda Tom Ford a Bobbi Brown vyrábějí své stíny na stejném místě. Každopádně jsem spokojená a už se těším, až konečně seženu Cognac Sable! :) Co vy a Tom Ford stíny? Lákají vás, nebo máte raději Bobbi Brown? :) L.

12 komentářů:

  1. Najviac sa mi zapáčili tie obaly, vyzerajú luxusne!:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je u téhle cenové relace tak trochu povinnost :-)))

      Vymazat
  2. Paletka je krásná, o víkendu jsem byla v Palladiu a šla jsem se na Tom Ford kosmetiku podívat. Je to krásný luxusní kousek, který udělá radost asi každé ženě :). Odstíny se mi líbí, ale asi bych se nenalíčila jen s nima a potřebovala bych minimálně jeden matný stín. Já ted právě hledám nějakou malou paletku, nejlépe se 4 stíny, se kterou si vystačím, když někam pojedu. Asi mrknu na Bobbi Brown :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, matná mi tam také chybí - ale to článku jsem to nepsala, protože tyhle paletky jsou i ve verzích s matnými stíny, pokud se nepletu. Takže je to o tom výběru konkrétní paletky. Na druhou stranu, ještě se mi nepodařilo odcestovat jenom s jednou paletkou :-D a ráno vytahuji minimálně dvě. Navíc bez bronzeru nedám ani ránu, takže matnou hnědou mám po ruce také vždy :-))

      Vymazat
  3. Já myslím, že velká nevýhoda TF stínů spočívá v tom, že je každá paletka na jiné kvalitativní úrovni (nemyslím kus od kusu, ale jednotlivé druhy paletek)...alespoň soudím dle hodnocení Temptalia. Já jsem si vybírala poměrně dost obezřetně právě s ohledem na tenhle fakt a musím říct, že stíny TF jsou pro mě jedny z nejlepších, co jsem kdy zkusila...já osobně bych je třeba přirovnala ke stínům Marc Jacobs a výš.
    Asi budu znít jako totální blázen, ale já mám pěnové aplikátory moc ráda a občas je kombinuji se stětci...a zrovna v těchto paletkách aplikátory využívám docela často. Jsou hezky měkké a mně osobně vyhovuje, že s nimi můžu stín do víčka vtlačit...prostě jen můj názor, i když pro 99% kosmetických nadšenců jako z jiného vesmíru😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obecně nemůžu soudit, protože jsou tohle mé první TF stíny a na hodnocení jen nekoukala, prostě jsem je chtěla a co si sama nezkusím, tomu nevěřím :-))) Já jsem konkrétně s těmito spokojená a určitě budu pořizovat další :-) A stíny Marc Jacobs budu zkoušet prvně až teď ❤️

      Jinak nejsi z jiného vesmíru - já to tam i těch aplikátorech rozepisovala právě na základě toho, že jsem u spousty mých oblíbených blogerek viděla, že ty aplikátory zrovna u Toma hodnotí velmi kladně a používají je ne z nouze, ale proto, že některé ty stíny s nimi prý fungují lépe. Takže buď to neumím já, nebo je to prostě čistě subjektivní a pocitový názor. Já je ráda nemám, ale pokud se ti s nimi líčí dobře a výsledek je lehce dosažitelný a podle tvých představ, není co řešit :-)

      Vymazat
  4. Tuhle značku znám, ale nic jsem nezkoušela, rozhodně vypadá na zkoušku dobře :) I pigmentace je fakt super! :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Tom Ford stíny jsou asi jedny z nejdražších, co se u nás dá sehnat, takže by měly být sakra dobré :)))

      Vymazat
  5. Nádherný článok s krásnymi fotkami. Páčia sa mi nielen samotné fotky, ale aj ich zoradenie, kompozícia na jednotlivých fotkách, všetko.
    ČO sa týka TF, neskúšala som a ani neplánujem. Nemám nejak extra chuť, úplne mi stačí to čo mám. To by som skôr kúpila Tebou vychválené paletky od BB.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si toho moc vážím, s fotkami si dokážu hrát opravdu dlouho, strašně moc mě to baví, což jsem ovšem zjistila právě až s blogem. Do té doby jsem měla v ruce foťák zhruba tak jednou v životě:))

      Mě z podstaty láká všechno co je drahé. Doufám, že to nezní moc snobsky, vůbec to tak není. Spíš mám ráda luxusní produkty a jsem zvědavá, jaké jsou a jestli stojí za to. Navíc na české scéně neznám moc blogerek, které by kosmetiku tohoto typu recenzovaly. :) - vyplňuji díru na trhu :D

      Vymazat
  6. Ano, ano, ano – viz. post výše. Já jsem si hrozně moc přála, aby se někdo v Česku začal zabývat i luxusní kosmetikou. Díky za to!
    Mám s TF schizofrenní vztah – chtěla bych všechno, ale zatím jsem si nic nepořídila, protože nic nebylo stoprocentně dokonalé, abych si mohla „vnitřně“ omluvit cenu. Bohužel z nějakého nepochopitelného důvodu ke mě kosmetika Bobby Brown vůbec nepromlouvá, ale oční paletky vypadaly krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to měla také jako ty, strašně dlouho jsem něco od TF chtěla, ale přišla na to řada až teď a přitom chci všechno :)) Já Bobbi naprosto miluju, takže u mě na blogu je to s ní pořád na jedno brdo :D

      Jinak moc děkuji za podporu, vážím si toho! :)

      Vymazat