sobota 17. prosince 2016

Jak stylově a levně zabalit dárky // Vánoční edice 2016

Co vám budu říkat, tyhle Vánoce prostě vůbec nic nestíhám! Měla jsem tolik nápadů na Vánoční články a nakonec jich bude jenom pár. V žádném případě nejsou tyhle Vánoce hektické, to jen aby bylo jasno, jen prostě se stoickým klidem pozoruji čas, který mi neuvěřitelnou rychlostí protéká mezi prsty. Minule byl synovi teprve rok, teď už je to jiné a já než se otočím, je pryč celý listopad a půlka prosince. Naštěstí už mám nakoupené a zabalené dárky, které vám ukážu v dnešním článku.



Pokud vám náhodou utekly články o DIY dárcích, můžete si je připomenout tady a tady, rozhodně bych je označila i jako jednoduché a na poslední chvíli, láhev vína a trochu koření má přece doma většina z nás. :) Chtěla jsem to mít letos trochu rustikální, trochu stylové, a přesto ještě pořád vánočně kýčovité. Kdy jindy můžu vzít do ruky tavící pistoli a trochu toho kýče si užít, než právě během Vánoc.

Balící papír používám naprosto obyčejný hnědý. Seženete ho většinou v sekcích obalového materiálu a stojí doslova pár korun, já ho sehnala tady. Největší výhodou je také jeho hustota (síla), protože se netrhá a víc toho vydrží. Různé provázky, jak jutové tak lněné, jsou opět záležitostí velmi levnou a já si k nim ještě dokoupila několik provázků barevných vánočních. 





Samolepky sice nepatří mezi vyloženě levné, alespoň ty pěkné, ale pár kousků vás určitě nezruinuje. Pěknou alternativou k samolepkám jsou razítka. Ty vám vydrží roky a stačí si jen občas dokoupit inkoust/náplň. Samolepky i razítka se dají použít jak na jmenovky, tak na samotný balící papír, pokud ho jako já máte jednoduchý a jednobarevný. 

Jak už jste mohli vidět v několika předchozích článcích, měla jsem doma nasušeno asi deset kilo pomerančů a citronů, abych je mohla použít jak na lahve a sáčky s kořením, tak i na dárky. Stejně tak jsem je zdobila jehličím a pozlaceným jmelím. Oboje seženete za hubičku a já měla v plánu použít i jmelí nebarvené zelené, ale to mi stihlo uvadnout, což mě nemile překvapilo.





A teď už k samotnému designu dárků. Některé jsem nechala opravdu jednoduché a u některých jsem přidala pár dekorací navíc. Hodně záleží, jaký styl preferujete zrovna vy a mně osobně se opravdu velmi líbí i jen obyčejně zabalené dárky. Klasicky hnědý papír, jednoduché ovázání, nebo třeba omotat balíček několikrát, a pak už jen mašlička a jmenovka. Některým dárkům to sluší, na některé, hlavně ty větší, jsem přidávala, dokud jsem nebyla spokojená.

Větvičky jehličí a jmelí můžete za provázky jen zastrčit, nebo je přivázat. Já měla rozehřátou tavící pistoli, takže volba byla jasná. Přilepila jsem i pomeranče tak, že je už nikdy nikdo nesundá. :))) Ale i ty můžete za provázek jen zastrčit, nebo je provléknout.









Některá jména, co jsou na balíčcích, možná znějí dost infantilně, tak to prosím berte s rezervou. Chtěla jsem vám i ukázat, jak dárky nadepisuji. Jsem ale poznamenaná malým dítětem a občas to jde vidět. :)) Na druhou stranu, dárky přinese Ježíšek, takže vina nepadá na moji hlavu. :) 

Během balení jsem měla pocit, že některým dárkům něco chybí a tak přišly na řadu rolničky. Na některé dárky jsem je zavázala na konce mašliček a přebytečný provázek ustřihla, aby nebyl vidět. Efekt je moc pěkný a balíček rozverně cinká. Nejvíc se to líbilo kočkám, které se snažily roztrhat balící papír a rolničky ukousnout. Stejně tak měly potřebu okusovat jehličí a honit po bytě klubíčko lněného provázku. Klasické Vánoce! :) 






Přiznám se, že mi po zhruba čtyřech hodinách začala docházet trpělivost a tak jsem nenafotila všechny dárky. (A ani jsem je ještě všechny nezabalila, protože už se týden doručují...) Na fotkách jsou ale minimálně všechny dekorace, které jsem v různým obměnách použila. Třeba právě i razítka na balícím papíru, i pomeranče jako dekorace na jmenovce. Na malé nebo menší dárky píšu jména rovnou, líbí se mi to jak z praktického hlediska, tak z toho designového. Navíc během roku nejsem schopná vymyslet další příležitost, kdy psát zlatou a stříbrnou fixou, tak si to musím náležitě užít.





Efekt jutového provázku se mi moc líbí, ale je z něj strašný nepořádek a kdo to má pořád uklízet... Asi bych spíš z lenosti preferovala ten lněný, který vypadá také moc pěkně. Barevné provázky nebo saténové stužky ale nezklamou nikdy. Ty jsem měla minulý rok a dárky vypadaly také moc pěkně spolu s hnědým papírem. Pokud budete chtít, opět vám přidám fotku na Facebook.

Moje oblíbená technika balení je ohnout doprostřed nejprve strany papíru, až pak vršek a spodek. Také si vždy dělám lemy - papír na krajích ohnu, aby byl hezky čistý. Což je super praktické, pokud stejně jako já nezvládáte stříhat papír rovně a bez zubů. U nepravidelných předmětů si nechává po obou stranách (kde papír skládám) hodně místa a papír nebalím natěsno okolo dárku, ale kus před ním. Jde pak bez problémů složit do požadovaného tvaru bez muchlání a ohýbání.




Trochu mě mrzí, že jsem články stihla jen čtyři, měla jsem toho v plánu víc. I tak ale doufám, že se vám vánoční edice pro rok 2016 v mém podání líbila a načerpali jste atmosféru i inspiraci. Příští rok, dá-li bůh, si s nimi pospíším a vydám je dříve. :) 

Během svátků nebudou tři články týdně, dokonce možná nebude ani jeden. Ještě uvidím, jak se mi to sejde časově. Přece jenom, Vánoce jsou hlavně o tom, strávit čas s rodinou. Takže vám přeji klidné a pohodové prožití (a v tom nejlepším případě i spoustu krásných dárků a odpočinku) Vánoc! <3 L.

15 komentářů:

  1. Krásně to balíš! :) Já mám přesný opak - výraznější papír a jednoduché stužky.. letos jsem zvolila červeno-bílý papír z Tigeru, který je pruhovaný a přes něj jsem sehnala semišové stužky! Vypadá to skvěle, obvykle si sobě dárky nebalím, ale letos jsem musela, protože to vypadá fakt pěkně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Tvoje musí být také krásné a samet je teď hodně trendy, to možná zkusím příští rok, pokud si na to vzpomenu :)

      Vymazat
  2. Nádhera, nádhera a ještě jednou nádera! :D No, nechám se inspirovat!
    Mr. Kev

    OdpovědětVymazat
  3. Ja už mám darčeky všetky (s výnimkou tých pár kúskov, ktoré sú už na ceste) a tak sú už všetky zabalené, prichystané a dokonca aj doručené (mojim rodičom).
    Tvoj štýl balenia sa mi veľmi páči, je to jednoduché a napriek tomu veľmi efektné, tak akurát !
    A užívaj a oddychuj, síce nám všetkým budú Tvoje články chýbať, ale potom si to vynahradíme !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kromě těch na cestě už mám také všechno, letos to bylo opravdu náročné, syn už je přece jenom větší a vyžaduje neustálou kontrolu a pozornost :D Děkuji za pochvalu a přeji ti pěkné svátky!

      Vymazat
  4. Máš krásně zabalené dárečky, jsi šikula :) takovýmto stylem jsem balila asi před 2 rokama, ale musím říct, že jsem byla trošku zklamaná, když obdarovaní dárek viděli, tak balení nepochválili, protože jim to přišlo jiný. Škoda, že někteří lidi očekávají, že něco bude přesně takové a ne jiné a nejsou otevření změnám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Tak to je nepříjemné no, já mám naštěstí okolo sebe lidi, kteří to ocení, takže se můžu vyřádit a pak se nechat pochválit :))

      Vymazat
  5. Moc hezky zabalené :). Já balení dárků miluju, jenže každý rok jich mám více a více, a potom je to docela náročné, když každý dárek balím třeba půl hodiny. Letos jsem si dělala vlastní "visačky" na dárky a chtěla jsem to pojmout docela milimalisticky, tak snad se mi to povedlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a to mi povídej! :D Při balení padesátého dárku už proklínám celé Vánoce, navíc to nejsem schopná stihnout během jednoho dne a vleče se to celý týden :D

      Vymazat
  6. Tak už to čtu, že nebudou články. Ale hlavní je užít si čas s rodinou, přesně, jak píšeš!!!❤❤❤Dárky máš zabalené naprosto nádherně a velmi trendy. Já miluju klasický balící papír - obvykle bílý s nějakými umírněnými uměleckými vzory do zlata/stříbrna a k tomu široké stužky do barvy. Občas zavěsím i nějakou drobnost - ozdobičku (ale ten trik se jměním je úžasný!!!, to bych si s dovolením vypůjčila).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jmelím😂😂😂...Boha jeho, ty automatické opravy...

      Vymazat
    2. Děkujim asi je to trendy, měl je takhle zabalený skoro každý, jak jsem koukala, ale to nevadí, hlavní jsou stejně ty věci uvnitř.. :D Tvoje musely vypadat také krásně, klidně mi pošli fotku! Znáš to, jsem zvědavá jako blázen. :)))

      Vymazat