pondělí 12. prosince 2016

Thierry Mugler Angel, Alien & Angel Liquer de Parfum

Jestli existuje kontroverznější parfém než Pětka od Chanelu, je to určitě vůně Angel od mého oblíbeného Thierry Muglera. Dnešní článek a vlastně ani vůně v něm, nebude šálek kávy každého, protože Thierry Mugler vůně jsou synonymem pro jedinečnost. A pro mě nejsou unikátní nejen svými kompozicemi, ale také kvalitou, výdrží a svým podpisem, který zcela určitě zanechá dojem, ať už bude jakýkoliv. A kdy jindy se bavit o luxusních parfémech, než před Vánocemi. Ať už je budete kupovat vy pro někoho, nebo si nějaký budete přát, mám pro vás dnes moje nejoblíbenější parfémy vůbec.

thierry mugler alien angel parfemy recenze

Stejně jako se to říká právě o Pětce, do vůní Thierry Mugler musíte dozrát. Jenom s tím rozdílem, že zrovna třeba k parfému Angel někdo nedozraje nikdy. I moje cesta byla poněkud zdlouhavá, ve výsledku ale tvoříme nerozlučnou dvojici. Vzpomínám si, jak jsem asi před pěti lety obdržela svůj první flakon. Vůně Angel mi přišla strašná, nepříjemná, štiplavá a nechápala jsem, kde že je ta čokoláda, karamel, med a cukrová vata. Navíc mi přišla strašně hořká a celkově jsem se v ní necítila. Pokud jste i vy stále ještě okouzlené z vůní typu Versace Bright Crystal (měla jsem ji třikrát), nebo pro parfémy chodíte k celebritám, které jim propůjčují svoje jméno, asi v dnešním článku příliš mnoho k zalíbení nenajdete. Pokud se ale řadíte k parfémově vyspělým, možná i starším, a máte rády neotřelé a prudce intenzivní vůně, které můžete nosit místo šperků, Thierry Mugler by měl být v parfumeriích jednou z vašich zastávek. 

Poznáte ho zejména podle futuristických obalů a neotřelých vůní. Angel má flakon ve tvaru hvězdy, Alien zase vypadá jako z jiného světa. Obal menšího Angel Liquer de Parfum na fotkách nevypadá moc lákavě, ale to jen proto, že se díky své trojrozměrnosti špatně fotí. Jediným úskalím je jeho ostrost, což v případě ohrožení může být i pozitivum. :) Jedinou výtkou je u plnitelných velkých balení jejich rozprašovač. Jde mačkat velmi ztuha a stejně jako třeba u jablíček DKNY nestříká mlhu, ale spíš vodu.

thierry mugler angel parfemy recenze

Čichová paměť je ta nejsilnější, nic mi neutkví v paměti tak, jako zážitek spojený s vůní. Podle vůně bych poznala každého svého bývalého partnera a dokážu tyhle jejich signature vůně rozeznat i v přecpaném MHD. Parfém Thierry Mugler Angel si ale zapamatují i ti z vás, kdo tolik vůně neprožívají. Je určitě nezapomenutelná, nebo alespoň zapamatovatelná. Pro někoho to možná bude bolehlav, pro mě je to symbol luxusu a originality. Ačkoliv o originalitě vlastně nemůže být řeč, protože nic svého času nebylo víc mainstreamové, než nosit tenhle parfém. 

Pokud po prvním nádechu budete mít pocit, že je to na vás moc a že tohle prostě nedáte, nejspíš to tak i bude. Na rozdíl od jiných parfémů si totiž Angel nese svoji prvotní hořkost po celý den a také se dle mého názoru vůně příliš nevyvíjí a nemění. To co cítím na začátku, cítím i večer, byť se vůně lehce promění, nebo změní její intenzita. Nejvíc cítím pačuli, což je v podání Angela lehce nahořklá, zemitá a tak trochu pánská složka, která dokonale kontrastuje se všemi sladkými, které cítím hned vzápětí. Hlavně tedy hořkou, hodně hořkou čokoládu, karamel a med a někde úplně vzadu trochu vanilky, citrusů a pižma. V prvních minutách, možná i půl hodině ale necítím vlastně nic moc jiného, pačuli a čokoládu. Ostatní složky se začnou rozvíjet až později a vůně se pak stane výrazně karamelovou, ale stále je i lehce hořká. Definitivně je to zimní vůně a to říkám z pozice osoby, která vůně na zimní a letní nedělí. V teple totiž dokáže občas pěkně ztěžknout. Osobně mi to nevadí, nicméně by se mohlo stát, že to bude vadit lidem v mém okolí. :)

thierry mugle angel parfemy recenze

Pro mě lehčí, jednodušší a méně těžká verze je stoprocentně Thierry Mugler Angel Liquer de Parfum, limitovaná edice z roku 2013, kterou jsem si koupila někdy na pomezí mé obliby k vůni Angel. Začínala jsem jí přicházet na chuť, ale stále na mě byla poměrně těžká a pánská. Liquer vlastně byl ten poslední impuls, proč se teď s radostí a láskou dokážu zabalit do Angela jako do kožichu. :) Liquer je sice lehčí, ale stále je to velmi výrazná a těžká vůně, to jen aby nedošlo k omylu. 

Liquer je opravdu doslova likér a cítím spolu s pro Angela typickými čokoládovými a karamelovými tóny také koňak. V hodnocení vůní nebývá označován na prvních místech, ale já ho cítím opravdu výrazně. Okamžitě se mi vybavuje moje návštěva výrobny koňaku Ararat v Arménii, kde jsem byla před čtyřmi lety s kamarádkou. A samozřejmě ve vůni nechybí ani pačuli. Pro mě lehce zemitá a trochu pánská složka, která mi v parfémech vůbec nevadí a u Thierry Muglera se dokonale doplňuje a kontrastuje se sladkou vanilkou, medem a hořkou čokoládou.

thierry mugler angel parfemy recenze

thierry mugler angel parfemy recenze

Z jiné kategorie a pro většinu lidí také způsob, jak nosit parfém právě od Thierry Muglera je vůně Alien. Pro mě mnohem víc mainstreamová, protože svou vůní zasáhne mnohem širší publikum. Opět se v žádném slova smyslu nejedná o lehkou a svěží vůní, v porovnání s vůněmi výše je to ovšem mnohem snesitelnější a lehčí kousek. Pro mě je to vůně na večer i den a nosím ji po celý rok. Také je to jedna z vůní, kterou nosím rozhodně nejčastěji a i když jsem si myslela, že Black Opium od YSL ji nahradí, nestalo se tak. Alien je stále sladký, ale nekomplikovaný, přímočaře květinový a není v něm žádná hořkost ani zemitost. Ačkoliv ve složení není ovoce, já ho tam na konci dne velmi lehce cítím. Hlavní složkou, kterou cítím po celý den, je jasmín od začátku do konce a velmi intenzivně. Bílá květinová, sametově hebká, lehce štiplavá a jemně sladká vůně, kterou si dokážu představit během horké noci v nějakém orientálním městě, i zabalenou v teplém huňatém svetru během zimy v Praze. Právě proto je pro mě tahle vůně tak jedinečná a neokoukaná. Alien je navzdory svému názvu také lehce pudrový a příjemně teplý. 

thierry mugler alien recenze

thierry mugler alien recenze

Všechny tři parfémy drží na mé pleti jako přibité. Cítím je po celý den a to poměrně intenzivně, jen Liquer není tak intenzivní, tudíž citlivé povahy tolik neruší. Rozhodně nedoporučuji stříknout se víc než dvakrát, ani jedním z nich, u klasického Angela se dokonce s klidem navoním pouze jednou, maximálně stříknu dvakrát do vzduchu před sebe a vůní se projdu. Obě vůně Angel jsou pro mě také spíš večerní, ale Liquer nosím s klidem i přes den a to hlavně v zimě. Nenechte se zmýlit plným balením Angela, je to totiž mé druhé. To první, malé, jsem vyměnila za velký plnitelný flakón, protože určitě nebude můj poslední. A co se týká Aliena, kdybych si mohla ze všech parfémů, které doma mám, vybrat pouze jeden jediný, byl by to stoprocentně tenhle. A kdyby vás zajímalo, co na vůně říká můj manžel, všechny se mu líbí, ale nejvíc prý klasický Angel. Což tedy bylo překvapení hlavně pro mě. :)

A jen pro info, plnitelné flakóny jsou sice investice, pokud se ovšem stejně jako já do některých vůní zamilujete, pak už stačí v parfumeriích dokupovat jen náplně v ekonomických baleních. Stejně tak si prostě můžete pořídit menší neplnitelný flakónek a cena pak příjemně klesne.

thierry mugler alien angel parfemy recenze

Thiery Mugler Alien (plnitelný flakon) cca 3000,- za 90 ml, seženete v parfumeriích
Thiery Mugler Angel (plnitelný flakon) cca 3500 za 100 ml, seženete v parfumeriích
Thiery Mugler Angel Liquer de Parfum cca 1500,- za 35 ml (už jen online - limitka 2013)

Dnešní článek můžete tak trochu brát jako malý tip na dárky třeba pro vaše maminky, babičky, sestry, nebo i kamarádky, které stejně jako já mají oblibu v těžkých a složitých parfémech. Tuším, že se moje rozsáhlá sbírka parfémů během letošních Vánoc rozroste a tuším dokonce i dámského Valentina, na kterého se moc těším. Pochybuji ale, že cokoliv dokáže překonat pro mě dokonalé parfémy Angel a hlavně Alien. Jaký je váš signature parfém a budete si nějaký přát pod stromeček? Máte nějakého Muglera a jaká další jeho vůně je vaše oblíbená? Krásný zbytek dne! L.


26 komentářů:

  1. Mugler mi překvapivě nevoní, jsem na vůně hrozně vybíravá a 9 z 10 parfémů mi prostě nevoní. Stejně tak mi nevoní žádný Chanel, Dior, Chloe apod. Už 7 let jsem věrná vůni Lady Million od Paco Rabanne, kterou prostě miluji a je to moje signature scent :). Moc mi voní i Black Opium, ale stejně vždycky sáhnu po Lady Million, protože to je prostě láska, která mě snad nikdy neomrzí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se přiznám že moc vybíravá nejsem, alespoň v tom slova smyslu, že v podstatě o žádném parfému nedokážu říct, že voní hnusně, nebo že mi nevoní vůbec. Jsou jen vůně které preferuji a které ne. Alien je prostě srdcovka a jeho vůně je pro mě top. :) Žádnou vůni jsem od Paco Rabanne neměla, za poslední dva roky mě odradila ta masová kampaň, ale určitě si k němu alespoň přivoním. :) Black Opium voní krásně, ale pro mě je to tuctová vůně a navíc, mám doma i Lady Gaga parfém a nemůžu si pomoct, ale voní hrozně podobně... :)

      Vymazat
  2. Angela má rád můj manžel , je pravda , že vydrží opravdu celý den, já mám pro sebe radši méně specifické vůně, ale na něm mi ta pánská verze opravdu voní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pánskou jsem ještě neočichala, asi bych to měla napravit :)

      Vymazat
  3. Tak toto nie je vôbec moja šálka kávy. Tento parfém mi na mne vyslovene vadí. Na žene, ktorej svedčí a splynie s ňou, je to ok, ale na mne vonia ... hnusne ... . Inak to neviem nazvať, nejak divne sa spojí s mojou pokožkou a vytvorí smrad.
    A to mojou je Bottega Veneta Bottega Veneta a tiež posledný prírastok do rodiny. Vôňa kože a tak trošku mužská vôňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, nemůžeme všichni milovat stejné vůně a zrovna tvůj výběr citrusových zase není šálek mé kávy :))) Bottegu mám na seznamu hned po tom Valentino parfému :)

      Vymazat
  4. Angel mám a musím na něj prostě mít náladu. Každý den bych ho nosit nedokázala a pokud cítím jen náznak bolení hlavy, pak si můžu být jistá že navonět se Angelem, jdu si rovnou lehnout s migrénou :-) Alien mám ve verzi Extraordinare a ten mám ráda asi víc než Angel. Mojí stálicí a velkým oblíbencem je ale Cacharel Amor Amor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Angel právě je takový recept na bolehlav, říkalo mi to už více lidí, proto jsem s ním opatrná co se množství týče. Mě ale hlava z parfému nebolela snad nikdy. Asi mám štěstí. Extraordinare jsem očichávala, ale Alien je pro mě stále jednička, i když ten tvůj voní také krásně, to zas jo. Amor Amor neznám, mrknu na něj. :)

      Vymazat
  5. Angel je moje signature....láska na první celodenní nošení.....Když se s ním ráno navoním, je to jako se obléct do krásných šatů...které i na mé sušenkové leti/kůži drží až do noci :-) Alien mi také voní....ale osobnosti Angela se mi prostě nerovná....tak raději preferujoi Angela.
    V létě u mě vévodí zase DKNY- jablíčková kráska...ovocné tony mi na léto více vyhovují :-)
    Přeji pohodový advent

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, Angel určitě je jedinečný a nedivím se, ten pocit z něj mám taky. Právě ale u Aliena je ta láska o trochu větší :)A souhlasím s tebou! DKNY jablíčka jsou parádní na léto, i já mám ráda lehké a nekomplikované vůně. :)

      Také ti přeji krásný Advent!

      Vymazat
  6. Ani jeden jsem nezkoušela, ale co mě nejvíce zaujalo jsou ty flakonky, ty má každá fakt krásný :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  7. Miluji vůni Angel Muse - nááádhera, vydrží na mě celý den a já se jí nemůžu nabažit. Ostatní vůně od Muglera neznám a budu to muset napravit :o) Další mí voňaví miláčci jsou Armani Code jak dámská tak pánská varianta, Chloé de Roses, Chloé Chloé a Chanel Coco Mademoiselle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ostuda, ale Muse jsem ještě neměla/nezkoušela, budu to muset napravit i já.. :) V čem se ještě shodneme, a co mám doma, je Chloe Chloe - mlluju tyhle těžší pudrové, to je také krásná vůně. Mademoiselle mi ve sbírce chybí, ale hodlám ji brzy doplnit.

      Vymazat
  8. Angel je srcovka mojí mamky, ale musím říct, že mě voní také hodně :) Alien mě zatím vůbec neoslovil. Mám ráda nyní Chanel Chance a La vie est belle intense, Shalimar je taky zajímavý. U vůně je můj problém výdrž, takže si vybírám z těch na mě dlouho držících. Nemám ráda, když drahý parfém za pár hodin vyprchá, to si můžu pořídit rovnou adidas z drogerie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to s tebou naprosto souhlasím! Když parfém nedrží, je zbytečné ho nosit. Shalimar je super a brzy na něj také dojde řada, chtěla bych mít doma všechny ty krásné a zajímavé! :)) Chance mi přiznám se moc nevoní, ani nevím proč, asi je na mě moc "jednoduchá". La vie est belle mám klasickou a je to také moc pěkná vůně, ale na mě většinou dost svěží a málo těžká :) Nosila jsem ji hodně do školy, ani nevím proč, asi mi k tomu seděla :)

      Vymazat
  9. 10let je Alien můj nejoblíbenější parfém. ..i v toaletní verzi používám přes den. Výdrž je úžasná,krásne voní, a to snad i každému muži.Jinak oblíbení parfemy jsou Chanel Coco Madmaseil, Chanel Chance, Dios Miss Cherie...výdrž je zaručená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alien je prostě boží! Mademoiselle mám určitě v plánu, to je moc hezká vůně, jinak mám doma i Chance, ale ta mi tedy moc nevoní, J'Adore - což je pěkná, ale pro mě průměrná vůně a k Miss Dior Cherrie jsem ještě nevoňěla, ale tipuji, jestli bude podobná typově Mademoiselle, tak se mi bude líbit. Jinak pak klasická pětka, ale jak mi na začátku voněla strašně moc, teď už se mi nějak okoukala a přestala jsem cítit ty krásní růže. :)

      Vymazat
  10. Hmm, máme asi velmi podobný vkus na parfémy. :) Svěží, citrusové a květinové vůně nejsou nic pro mě, proto těžší orientální (výjimečně i pudrové) vůně nosím celoročně, s tím, že tedy v létě koriguji i množství (podobně jako jsi zmínila i Ty, od okolí jsem už také párkrát slyšela o bolehlavu :)) Takže jakmile je někde vanilka, jasmín, med, kardamom, santalové dřevo či dřevité tóny obecně začínám pozornět a jdu vůni vyzkoušet. :)

    Jinak Alien je moje srdcovka též, už ani nespočítám, kolik flakonů jsem vypotřebovala... Občas to prostřídám "komerčnějšími" (ačkoli Alien je také komerční, že...) typu Black Opium od YSL, Dior Addict 2014 (ten mě také ještě neomrzel, asi koupím na letošní zimu), Marc Jacobs Decandence atd., ale Alien je základ prostě. :)

    Oproti tomu ale Angel, ten jsem zkoušela několikrát a došla jsem k názoru, že my dva k sobě (prozatím) nepatříme. :) Dělá se mi z něho chvilkama až špatně - na mě samotné tedy. Zkoušela jsem tedy vždy tu hvězdici, tak nevím, zda ten Tvůj na fotce nemá malinko jiné složení...

    Krásný článek opět, paráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) Mám ráda tyhle zasvěcené komentáře :* Black Opium je super, neříkám že ne a také ho nosím, ale Alien je Alien. Angel je hodně individuální, to souhlasím, to je právě ta kontroverze o které jsem psala. :) Jinak mně květinové vůně nevadí - celý Alien je jedna velká bílá kytka. Jinak mám ráda i pudrové vůně, a to dost, ale musí být dobře udělané.

      Ten můj Angel je jiný jen proto, že je to 100 ml, ty hvězdičky bývají u menších balení, jinak je to klasický Angel, žádná modifikace. :)

      Vymazat
  11. Můj jediný a zatím ničím nepřekonatelný je Thierry Mugler Alien :) .Tuto vůni jsem poprvé dostala k Vánocům před deseti lety a úplně jsem se do něj zamilovala.Nádherná okouzlující vůně :).Tak jediné co si vždy po dvou letech k Vánocům přeji je právě tento parfém(vydrží mi 2 roky,používám ho jen do společnosti atp.)Tak doufám,že letos mi ho ježíšek přinese :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hezké! :) Ježíšek je už určitě naučený, ne? :))

      Vymazat
  12. Vůně vůbec neznám, ale určitě k nim hodim nos, až budu někde mít možnost. Já si přála od Ježíška Chanel 5 l ´eau, nikdy jsem takovou lepší vůni neměla, tak se fakt těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to bude pěkný dárek, já měla vzoreček a ta vůně je opravdu moc pěkná. A dnes jsem ji opět očichávala v parfumerii :D

      Vymazat
  13. Ahoj, tak já k Muglerovi ještě nedošla, letos jsem objevila Lolitu Lempickou, konkrétně originál a Eau de Jolie a jedu v ní. Minulý rok to zas bylo ve znamení Givenchy - Ange ou Demon Secret Elixir. No a na prostřídání komerční Guess - Dare. Jsem na ty sladké a těžké no :-) kamej

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lolitu Lempickou vůbec neznám, zjevně mám velké mezery. Já mám také ráda těžké sladké vůně, jen nesmí být přímočaré a "obyčejné, potřebuji, aby ta kompozice byla složitější a sofistikovaná. Abych se pak sofistikovaně mohla cítit já :)))

      Vymazat