čtvrtek 3. ledna 2019

BEAUTY MUST HAVES! || Nejlepší dekorativní kosmetika roku 2018

Krásný den vám přeji! Jak už z názvu článku víte, dnes vás čeká shrnutí nejlepší kosmetiky za rok 2018 a konkrétně té dekorativní. Dlouho jsem přemýšlela, jak to pojmout, abych se moc neopakovala. Nakonec jsem se rozhodla jít zlatou střední cestou, takže v dnešním článku najdete nejen objevy roku 2018 ale také moje stále oblíbené kousky, které kupují a používám už roky.


Vybrala jsem to opravdu nejlepší a nalinkovala jsem vám i články s recenzemi, pokud jsem je psala, abych se dnes zbytečně znovu nerozepisovala. Takže pokud vás bude zajímat něco detailněji, mrkněte na recenzi. Můžete se podívat i na přehled nejlepší kosmetiky z minulého roku a užijte si ten dnešní!

Nejlepší dekorativní kosmetika 2017 - parfumerie
Nejlepší dekorativní kosmetika 2017 - drogerie

Báze pod makeup

Začneme hned prvním krokem a to jsou báze pod make-up. Už roky si kupuji Benefit Porefessional (recenze) a jsem s ní nadmíru spokojená. Dokonalá vyhlazující báze, která zároveň prodlouží výdrž makeupu. Jestli bojujete s rozšířenými póry, nebo s texturou pleti, tahle báze bude přesně pro vás. Téměř všem makeupům pomůže, aby na pleti vypadaly prostě dobře. Pokud bychom zůstali u bází vyhlazujících, určitě vám musím říct o bázi Origins *Pore Perfecting Cooling Primer (recenze). Nevyhlazuje tolik, ale také je lehčí a tolik nezatěžuje.  Je příjemná hlavně v létě, nebo když nechci mít na pleti tolik vrstev a tolik make-up cítit. Make-up na téhle bázi vypadá skvěle a přijde mi jako ideální pomocník pro kohokoliv a pro všechny typy pleti.

Co mezi bázemi rozhodně musím zmínit, je Smashbox *Primer Water (recenze). Tenhle podkladový sprej/ setting sprej je bezvadný pomocník v jakékoli fázi líčení. Opravdu funguje i jako primer pod make-up, ale zároveň není problém s ním osvěžit make-up během dne.



Korektory

Mezi korektory na pleť jsem vlastně ani neobjevila nic moc nového a skvělého a žádný další korektor se nemůže rovnat s Nars Soft Matte Complete Concealer (Custard, Ginger - recenze). Mám už asi čtvrté balení a byla jsem překvapená, že jo používám už od roku 2017. Korektory pod oči musím zmínit dva, oblíbila jsem si Nars Radiant Creamy Concealer (Vanilla, Creme Brullee - recenze) a i když mi dřív přišel pod očima sušší, teď mi to tak nepřijde. Možná lepší oční krém, ha ha. :) Noapak, neskutečně dobře drží a neslévá se. A druhý oblíbený korektor pod oči je z drogerie - Catrice Liquid Camouflage (010, 020). Jen je potřeba dávat pozor na výběr odstínu a jak na vás bude oxidovat a zjistit, jestli vás nebude dráždit velká květinová parfemace.



Makeupy

Mezi moje nejoblíbenější makeupy patří rozhodně ty krycí. Velký objev a bezvadný makeup je Nars *Natural Radiant Longwear Foundation (recenze), perfektní krytí a snad ten nejhezčí finiš, co jsem kdy u makeupu viděla. Léty prověřená stálice je Estée Lauder Double Wear (1W2, 2W1, 3W2) (mimochodem je to jediný makeup z mé sbírky, který netknutý vydrží i fitko a pocení krve, ha ha) a případně i jeho odlehčená verze Double Wear Nude Water fresh (recenze obou), příjemné krytí i výdrž na pleti a přitom ani nevíte, že ho na pleti máte.

V neposlední řadě dva další oblíbené makeupy, novinka letošního roku Dior Backstage (1W, 3W), lehký a přesto krycí makeup, který velmi dobře drží a osvědčil se zejména v létě a také tu musím zmínit zástupce z drogerie, za necelé dvě stovky seženete perfektně krycí a dlouho držící Catrice HD Liquid Coverage (030, 040). Jedinou výhradou je větší vrstva na pleti a výběr odstínů, všechny čtyři u nás dostupné jsou na mě moc růžové.




Pudrové / minerální makeupy

V kategorii pudrových makeupů mám dva velké favority, Mac studio Fix Powder + (NC 20, NC 25 - recenze), kompaktní makeup/pudr, který je prostě skvělý a *minerální sypký Makeup Annabelle Minerals. Moje oblíbená varianta je rozhodně ta rozjasňující (Golden Fair, Golden Light - recenze).



Sypké pudry

Je až s podivem, jak moc mám ráda sypké transparentní pudry a kolik jich doma může jeden člověk vůbec mít. :) Stále mi přijde jako jeden z nejlepších La Prairie Cellular Treatment Loose Powder (1 - recenze), krásně fixuje a nedělá pleť přehnaně matnou a cakey. Novinkou roku 2018 pak je pro mě určitě ještě o kousek oblíbenější By Terry *Hyaluronic Hydra Powder (recenze). Nejjemnější hydratační pudr, který nezvýrazňuje suchá místa a na pleti vypadá skoro tak přirozeně, jako samotná vaše pleť.

Kompaktní pudry

Kompaktních pudrů jsem nových nezkoušela minulý rok mnoho, ale z těch co jsem je zkoušela, vyčnívá La Mer *Sheer Pressed Powder (02  - recenze). Neskutečně jemný, ani při desáté vrstvě během dne nevypadá cakey a vlastně není vidět nikdy a přesto dělá pleť krásnější a zmatněnou.


Rozjasňující pudry

A co se rozjasňujících pudrů týče, u nás nesehnatelný Ambiente Lighting Powder vede a hned za ním kompaktní Meteoritky, ať už ty slisované klasické, tak luxusní verze Voyage (recenze), neboluxusně sametový rozjasňující pudr By Terry *Dual Powder (Apricot Glow - recenze), který dělá opravdu rozzářený lesklý finiš.


Bronzery & Konturování

Moje nejoblíbenější část v líčení - bronzery! A ano, už jsem si to přiznala a bez bronzeru vyjít ven prostě nemůžu. V roce 2018 jsem pomalu a jistě začala zjišťovat, že dobrý krémový / tekutý bronzer má své kouzlo. Stále považuji za nejlepší bronzer/konturu Nars *Liquid Laguna Bronzer (recenze) a za krémový bronzer Chanel Soleil Tan De Chanel (recenze), největším objevem a naprosto srdcovou záležitostí se stal By Terry *Tea To Tan (recenze). Tekutý bronzer, který je doslova synonymem pro dva týdny strávené u moře na pláži s drinkem v ruce, plus jako bonus jeho božská vůně růží!


Z klasických pudrových bronzerů v dnešním článku musím zmínit Guerlain Terracotta Light 2018 (03 - recenze), už třetí Guerlain bronzer v mé sbírce a miluju je všechny (recenze). Plus, celá jedna spotřebovaná *Laguna od Nars (recenze) mluví za sama za sebe:) - krásný nepatrně zlatý bronzer, který se bezvadně nosí a drží úplně celý den. A od bronzerů ke konturovacím pudrům, respektive paletkám.


Konturovací paletky

Konečně jsem našla náhradu za můj milovaný Marc Jacobs kompakt #instamarc (40), který u nás není k sehnání a už ho skoro dodělávám. Nahradil ho By Terry *Contouring Duo (Beige Contrast - článek). Je pravda, že je výrazně menší a musím si na něj brát menší štětec, ale za to je skladný a vejde se do každé taštičky s makeupem. Druhou výhodou je ještě o kousek sametovější textura, než má Marc Jacobs (a to je co říct!) a taky, že odstín bronzeru / kontury není tak studený, což oceníte hlavně pokud máte hodně teplý podtón pleti.

Z trochu dostupnější kategorie tu mám celou jednu konturovacím paletku. Ještě o ní uslyšíte, protože zatím není v prodeji, ale já si ji už nějakou dobu užívám. Douglas Caro Daur konturovací paletka obsahuje jak studený konturovací odstín, tak teplý bronzer a oboje se velmi dobře doplňuje. Stejně tak je výborný rozjasňující pudr, který má v sobě nepatrně lesku, aby opravdu prozářil, a příjemný zlatý neutrální rozjasňovač. Za mě jeden z největších objevů tohoto roku!


Tvářenky

Abych se s tvářenkami příliš neopakovala, jen rychle zmíním dvě moje absolutně nejoblíbenější, Hourglass Ambiente Lighting Blush (Mood Exposure) a Chanel Blush (Angelique). Odstíny tvářenek, které se hodí úplně ke všemu a vypadají přirozeně, jsem v roce 2018 našla u Nars, tvářenky Madly a *Unlawfull teď nosím velmi často, právě kvůli tomu, jak jsou univerzální a jak dobře drží. A čím jiným zakončit, než tekutou tvářenkou, která dělá neskutečně krásný a zdravý finiš a vydrží vám doslova celý den - Nars Liquid Orgasm Blush. Jestli chcete instantní červenání se v lahvičce, zkuste tuhle. :)



Rozjasňovače

Další a velmi oblíbenou kategorií jsou rozjasňovače. Přiznám se, že vybrat jen pár těch nejlepších byl docela boj. :) Nakonec jsem vybrala Tom Ford Sheer Highlighing Duo (recenze), i když ho u mě nevidíte poprvé a asi ani naposledy, tahle gelovo pudrová textura prostě tak hezky vypadá na pleti, že mám chuť si ho dávat úplně všude. :) To samé platí i o rozjasňovačích Bobbi Brown, že je miluju a mám jich doma, no, hodně, už také víte. Odstínů na výběr je také dost a já bych chtěla hlavně zmínit letošní vánoční limitku, paletku Highlighing Palette (Opal Glow, Bare Glow) a můj all time favorite odstín Afternoon Glow (recenze).



Z high end kosmetiky jste musím zmínit nový Dior Diorskin Nude Luminizer (Nude Glow - článek), který má podobnou hladkou texturu a na pleti vypadá božsky a taky rozjasňovače Becca, mám je ráda všechny (a doma jich mám možná pět, nebo šest), ale naprosto mě uchvátil meruňkovo růžovo zlatý odstín, v sadě s maskou Glamglow. Z levnější kategorie jsem si oblíbila Sephora Collection rozjasňovač (recenze) a Pupa *rozjasňovač Glow Obsession (02). Oba jsou výborné, Sephora má hladší a jemnější texturu a Pupa je díky třpytkám, no, třpytivější. :)




Báze pod oční stíny

Od pleti se přesuneme k očím. Letos jsem objevila dvě skvělé báze pod oční stíny. V podstatě ikonu a vyhlášenou Eyeshadow Base od Nars a rozhodně plánuji vyzkoušet i její zabarvenou variantu. Možná ještě o malinko lepší, zejména pokud máte opravdu hodně mastná víčka, MUFE Step 1 Eye & Lip primer (recenze). Na rty je to katastrofa, strašně mi je vysušuje, ale o to je lepší na očích, vřele doporučuji!


Paletky stínů

Paletek stínů mi každý rok projde rukama spousta a vybrat ty nejlepší není úplně snadné, takže jsem se držela těch, po kterých sahám absolutně nejčastěji - Urban Decay Born To Run (recenze), Nars Wanted Palette (recenze), Too Faced Just Peachy Mattes (recenze) a Natasha Denona Sunset Palette. Na tu vám slibuji recenzi už nějakou dobu a myslím, že letos se mi konečně povede to napravit. :) Všechny zmíněné paletky vynikají jak svou kvalitou, pigmentací i tím, jak se chovají na očích a samozřejmě pro mě i lákavou a povedenou skladbou odstínů.




Mono stíny /mini paletky

Z mono stínů a mini paletek tu mám výběr několika krásných a stejně tak velmi kvalitních. *Photo Edit Tria od Smashbox (recenze) jsou boží a když nevím co na oči, vyberu jedno z nich. Také jsem se zase a znovu vrátila k mono stínům Urban Decay, konkrétně k Diamond Dog a Zodiac, protože když opravdu spěchám, s jediným takovým stínem udělám komplet líčení, s jedním štětcem, které vypadá dobře za krátkou dobu.

Článek o všech paletkách



Řasenky

Řasenky jsem v minulém roce objevila tři skvělé. Samozřejmě Nars *Climax (recenze), kterou mám s každým použitím radši a není to tím, že by rychle vysychala. :)) Naopak, vydrží velmi dlouho, než začne vysychat a navíc dělá skvělé nadýchané řasy, neslepuje a krásně pročeše a zahustí. Druhou výbornou řasenkou je By Terry *Twist brush, musela jsem se naučit s tvrdším plastovým kartáčkem, ale výsledný efekt stojí za to. Navíc, díky nastavitelnému kartáčku si na své přijde úplně každý. A třetí a za mě asi úplně nejlepší řasenkou je Benefit *Bad Gal Bang (recenze). Dělá mi ty nejdelší a nejhezčí řasy vůbec! Opravdu dramatický efekt a na řasách přesto velmi lehká.



Obočí

Předposlední kategorií je obočí! Z našich drogerií mám hned několik oblíbenců, které jsem během minulého roku objevila. Gely na obočí s vlákny Essence Make Me Brow (01) a Trend It Up Brow Filler (blonde) a taky skvělou mikro tužku na obočí Lottie London Brow Artist (recenze).


Novinek co se obočí týče jsem i v parfumerii našla minulý rok několik a přes prvotní nesnáze jsem si zamilovala Anastasia Beverly Hills Brow Definer (Blonde), rychlá a přesto poměrně přesná tužka na obočí ve tvaru kapky a druhou loňskou novinkou, kterou jsem si velmi oblíbila, je Benefit *Brow Contour Pro  (blonde light, medium light - recenze). Také silnější tužka, se kterou rychle vykreslím větší plochu a v tužce najdete nejen dva odstíny tužky na obočí, ale i rozjasňující tužku a tužku na začištění okrajů. Čtyři mini produkty v jednom a mně to takhle moc vyhovuje. Pokud používáte na obočí dva odstíny - světlejší dopředu a tmavší na konec obočí, stojí za pozornost, protože i textura je dobrá a drží, stejně jako u ABH. A na úplný závěr, jeden skvělý průhledný brow gel - Givenchy Mistr Brow Groom, který udrží i ty nejjemnější chloupky tam, kde je chcete mít.


Rtěnky & Lesky na rty

Další moje oblíbená kategorie jsou rozhodně rty, řekla bych tak nastejno s rozjasňovači, hned po bronzerech. :) Jak se trendy mění, pomalu jsem upustila od tekutých rtěnek a k mému překvapení sem si znovu zamilovala krémové rtěnky a hlavně lesky na rty. Velcí favorité jsou krémové rtěnky Tom Ford, hlavně odstíny Ian a Alexander a odstín Blush Nude. Zapomenout nemůžu ani na matné MAC rtěnky Playing Koi a Stripped a nakonec bych ještě zmínila sheer rtěnku/lesk, který jsem objevila v roce 2018 a který jsem si zamilovala - Extra Lip Tint od Bobbi Brown (Bare Pink).

Článek o rtěnkách



V tak trochu kategorii matných rtěnek/stainů jsem se nadchla launchem YSL Tatouage Couture rtěnkami. Mám tři odstíny a doufám, že jich letos ještě pár přibude (Crazy Tangerine, Rose Illicite, Nude Interdit - článek). Extra lehké, dobře pigmentované, nevysušují a působí ultra luxusně.

Na úplný závěr lesky na rty. Zas a znovu zmíním můj milovaný Too Faced Lip Injection Extreme (recenze) a jedna novinka minulého roku, která se opravdu povedla, je rozhodně lesk Fenty Gloss Bomb (Diamond Milk - článek),



Vím, že to dnes bylo dlouhé, ale bylo to potřeba. :) Snad jsem zodpověděla všechny kategorie, které by vás mohly zajímat a na nic jsem nezapomněla. Snažila jsem se zmínit skvělé novinky minulého roku, ale chtěla jsem znovu připomenout i to, co není nové, ale naopak roky prověřené a co kupuji/ používám už dlouho a dala bych za to ruku do ohně. Tak či tak, v dnešním článku jsem vám vybrala to nejlepší, co mi nejvíc sedí a co nejradši používám a tím pádem i to, co bych s radostí doporučila na kafi kamarádce a co s radostí doporučím i vám. Pokud máte možnost, zajděte si vše na živo osahat a vyzkoušet! :)

Přeji vám krásný den a těším se na vaše komentáře a klidně i tipy, na vaše oblíbence minulého roku!


*PR vzorky

21 komentářů:

  1. Wau, nádherná sbírka. S Nars sme se shodli ve většině i odstínem . Nemám žádnou zkušenost se značkou By Terry ani Hourglass, tak to musím napravit��.

    OdpovědětVymazat
  2. Tooooľko krásnej kozmetiky pokope, umieram!!! :D
    Úplne konkrétne si ma inšpirovala primerom od Benefitu, mejkapopúdrom od MAC a teda aj tým gélikom na obočie od Essence, ten som ešte neskúšala...
    Ďakujem! :* :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač! Asi je zbytečné říkat, že jsem s nimi fakt spokojená :D Každopádně snad sednou i tobě!

      Vymazat
  3. Miluju tvoje články, krásný fotky, swatche a propracované recenze. Z dekorativky máme opravdu hodně společných oblíbenců :-)!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Luci, báze od Benefitu je fakt super, ale Bad Gal mi strašně slepuje řasy. Asi dělám něco špatně...
    Jinak super článek a nádherné fotky! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tohle psala v tom článku kde je recenze na Bad Gal Bang - že je hodně mokrá a pokud máš husté řasy, může to dělat, já je moc husté nemám, takže mně vyhovuje perfektně :) a taky záleží na technice nanášení chce to jen nahoru, nedělat jakoby ten pohyb ze strany do strany :) a děkuji moc ♥️

      Vymazat
  5. Keďže som čítala vštky Tvoje články, vcelku, keď som si tak pre seba tipovala, som aj uhádla :))).
    V podstate nič z toho okrem Benefitu (báza aj riasenka) nepoužívam, čo nič nemení na tom, že som sa zase pokochala fotečkami a všetkými tými nádhernými HE produktmi.
    Veľmi sa teším na zhodnotenie (ak máš v pláne) Tvojej starostlivosti o pleť a najproduktmi v tejto kategórii za uplynulý rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi to jasné :D ty jsi moje nejmilejší čtenářka :))) A péči o pleť dopisuji! Chtěla jsem ji už teď o víkendu, ale trvá to hrozně dlouho dát to všechno dohromady, tyhle přehledy se nezdají, ale dávají zabrat :D děkuji moc za všechno!

      Vymazat
  6. Něco od Annabelle bych velmi ráda vyzkoušela.. Už několikrát jsem měla objednávku v košíku a nakonec jsem ale objednávku nedokončila. Musím se k tomu už dokopat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě je to výborný poměr ceny výkon a spousta věcí mi sedí!

      Vymazat
  7. Zaujimave citanie aj ked ako pise Lenka, pre tych, co citaju pravidelne, tak uz asi vedia, co bude vo vybere. Ja som Ta sice zacala citat, len nedavno, ale s chripkou v posteli som precitala skoro cely tento rok... :-)
    Mnohe veci poznam, niekore pouzivam pravidelne a pristavila som sa pri znackach La prairie a La mer, lebo som pocula o ich kremoch, ale nic o dekorativke, tak si idem pozriet Tvoje podrobnejsie recenzie. Nie ze by som bola taka bohata, ale trochu osvety nezaskodi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň je vidět, že to o čem mluvím že mám ráda, mám fakt ráda :))) Já vás chápu, že pokud čtete pravidelně, tak už to vlastně všechno víte, ale takových vás je jen pár, většina lidí čte jen pár vybraných článků, takže pak mají tady všechno pohromadě a je to i velká pomoc pro mě, za rok mi přijde stovka dotazů na moji oblíbenou tvářenku/bronzer/rozjasňovač... :)

      Vymazat
  8. Krásny článok..sú tam aj moje topky a veľa inšpirácie:) Pri Catrice neviem, čo robím zle, ale po piatich hodinách som oranžová ako pomarač :( Na mne riadne oxiduje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neděláš nic zle, ten makeup oxiduje, na mně tak o půl odstínu jenom, ale dělá to.. Navíc oxiduje do šedivo růžové... Ale to je naším typem pleti, pH a tak, proto to někomu dělá míň a někomu víc, ale chtěla jsem přidat aspoň jednu variantu z drogerie a tenhle jediný makeup mi přijde dobrý :)

      Vymazat
  9. Jooo, MAC rtěnky jsou lásky!

    Přeji Ti krásný a úspěšný nový rok!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  10. Sice jako většina tvých čtenářek tak nějak už dopředu vím, co v tom článku bude, ale i tak se těším, až to uvidím tak nějak po kupě. Nad tím pudrem MAC už uvažuju dlouho, měla bych se konečně rozhoupat. :) Jinak opět jako vždy, nádherné fotky Luci :)

    OdpovědětVymazat
  11. Wooou! Úžasný článok a ešte k tomu aj fotky po prečítaní tohto článku mám pocit že čítam nejaký fashionmagazin ... už davno túžim po poriadnom make upe.. veeelmi dlho rozmýšľam nad Estee L.. mám zmiešanú pleť miestami vysušenú a miestami dosť mastnú ktorý z make upov by si mi odporučila? :) :).. Ak budeš mať čas pozri na moje najnovšie video z Milana :) https://youtu.be/hOvFR80YgmU

    OdpovědětVymazat